کد خبر: 643212
تاریخ انتشار :

قیمت پراید سقوط کرد

سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت در مورد قیمت خودروهای سایپا گفت: حدود ۹ میلیون تومان از قیمت هر خودروی سایپا مربوط به وام است!

قیمت پراید سقوط کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت پراید این روزها جنجالی شده، شرکت سایپا هم قیمت پراید را هرروز بالاتر می برد، به دلیل پرطرفدار بودن قیمت پراید را بالا می برند، قیمت پراید نسبت به ماشین های دیگر ارزان تر است.

 

سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت در مورد قیمت پراید گفت: حدود ۴۰ درصد سهام سایپا متعلق به زیرمجموعه‌هایش است. یعنی خودروساز به‌جای این‌که منابعش را وارد تولید کند، سهام خودش را خریده و چون نقدینگی برایش نمانده، مجبور شده وام بگیرد و همین باعث گرانی خودرو شده است.

 

وزیر صمت ادامه داد: تقریبا ۹ میلیون تومان از قیمت هر خودروی سایپا مربوط به این موضوع است. برای من به عنوان وزیر صمت باعث تاسف است که مردم از صنعت خودرو شاکی و ناراضی هستند.

 

 

علت گران شدن پراید

تا پیش از مخالفت رسمی وزیر صمت با آزادسازی واردات خودرو، قیمت پراید ۱۵۱ میلیون تومان بود اما حالا برخی سایت‌ها مانند اقتصادآنلاین قیمت این خودرو را تا ۱۵۵ میلیون تومان هم گزارش داده‌اند. سایت موج نیز اعلام کرده که این خودرو ۱۵۴ میلیون تومان در بازار است.

علت گرانی سه میلیون تا چهار میلیون تومان پراید در یک هفته چیست؟ 

عدم عرضه جدید پراید، جوابگو نبودن عرضه خودروهای مشابه آن، نوسان قیمت دلار، وجود تقاضای بالا برای خرید این خودرو ارزان‌تر از بقیه خودروها و در نهایت اظهارات اخیر وزیر صمت مبنی بر مخالفت با آزادسازی واردات خودرو، پراید را گران‌تر از قبل کرده است.

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها