کد خبر: 643417
تاریخ انتشار :

سکه امامی ارزان شد

اقتصادنیوز ، قیمت سکه در بازار امروز ارزان شد.

سکه امامی ارزان شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت سکه امروز رو به کاهش است .با توجه نوسان شدید قیمت دلار همه به سمت خرید سکه روی آوردند که قیمت سکه ارزان شد.قیمت سکه غیر قابل پیش بینی است ولی ممکن است قیمت سکه دوباره بالا برود.

 

آخرین نرخ سکه امامی

 

 

سکه امامی امروز با کاهش ۱.۴۵ درصدی، از ۱۲,۵۸۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و پانصد و هشتاد هزار) تومان به ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید.

نگاه تحلیل گران فنی به سکه

به باور بیشتر تحلیل گران فنی تا زمانی که سکه از محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰هزار تومان عبور نکند، نمی توان انتظار رشد معنادار قیمت را داشت. از طرف دیگر،‌ از ابتدای هفته بازار به شدت در برابر نزول به زیر مرز ۱۳ میلیون تومانی مقاومت کرده است و این موضوع نیز تا حدی انتظارات کاهشی را محدود کرده است.

به باور برخی از بازیگران بازار، در صورتی که دلار زیر سطح ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومانی تثبیت شود، شدت افت در بازار سکه بیشتر خواهد شد. برگشت دلار به بالای محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی می تواند زمینه ساز برگشت افزایشی ها به بازار فلز گران بهای داخلی شود.

تاریخ ضرب سکه در جمهوری اسلامی

پس از پیروزی انقلاب، دیگر سکه پهلوی ضرب نشد و به جای آن سکه تمام بهار آزادی به بازار عرضه شد. این سکه با عیار ۲۲ به بازار عرضه شد و عیار به خلوص طلا اشاره دارد. سکه تمام بهار آزادی که اکنون به عنوان سکه طرح قدیم از آن یاد می‌شود تنها تصویرش با سکه طرح جدید یا سکه امامی فرق دارد؛ بر روی سکه‌های طرح جدید تصویری از بنیانگذار جمهوری اسلامی وجود دارد اما در سکه بهار آزادی تصویر ایشان وجود ندارد و بر روی سکه تصویر بارگاه امام رضا (ع) وجود دارد و در طرف دیگر آن نام حضرت علی (ع) در یک شش ضلعی سه بار تکرار شده است.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها