کد خبر: 643772
تاریخ انتشار :

طرح نهضت ملی مسکن

علیرضا جعفری در نشست خبری تشریح برنامه‌های شرکت عمران شهرهای جدید، آغاز این شهرها را از سال ۶۷ عنوان و اظهار کرد: دغدغه مجموعه عمران شهرهای جدید، مدیریت توزیع جمعیت در آمایش سرزمین است

طرح نهضت ملی مسکن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طرح نهضت ملی مسکن برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع نهضت ملی مسکن باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح نهضت ملی مسکن در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف نهضت ملی مسکن کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح نهضت ملی مسکن می پردازیم.

 

 سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز اجرای نهضت ملی مسکن در این شهرها از ابتدای ۱۴۰۱ خبر داد.

به گفته جعفری، شهرهای جدید باید هویت داشته باشند و حس تعلق شهروندان به محل زندگی خود را ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه قرار نیست در شهرهای جدید صرفاً مسکن‌سازی داشته باشیم بلکه به دنبال شهرسازی هستیم، گفت: ازاین‌رو توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل، دسترسی‌های شهروندان، ساخت مراکز درمانی، ورزشی، فرهنگی، آموزشی و انتظامی و دیگر نیازهای زیربنایی و روبنایی داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، سه رویکرد اصلی شرکت عمران شهرهای جدید را توجه به تعهدات تکالیف باقی‌مانده گذشته، اجرای تعهدات جدید در قالب نهضت ملی مسکن و ساخت شهرهای جدید عنوان کرد و گفت: در رویکرد اول ما تکمیل مسکن‌های مهر باقی‌مانده که ۳۸ هزار و ۷۸۸ واحد است، در اولویت قرار دارد. سهمیه شهرهای جدید از مسکن مهر ۳۶۰ هزار واحد بود که تاکنون ۳۱۶ هزار و ۳۷۴ مسکن مهر شهرهای جدید تحویل شده و تنها حدود ۳۹ هزار واحد باقی مانده است. حتی فردی داریم که از سال ۹۲ تاکنون منتظر تحویل واحد خود است ضمن اینکه در برخی مناطق شهرهای جدید که واحدها تحویل شده، ساکنان مشکل نبود زیرساخت‌ها و تأسیسات روبنایی را دارند. ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که همه این کمبودها برطرف و واحدهای مسکن باقی‌مانده تکمیل شود.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها