کد خبر: 644155
تاریخ انتشار :

یارانه نقدی بهمن ماه

چند روز دیگر یارانه نقدی بهمن ماه واریز خواهد شد؛ مبلغ این یارانه باید طبق معمول ۴۵هزار و ۵٠٠تومان برای هر نفر باشد. اما اخیرا بحث هایی در مورد یارانه‌ها شکل گرفته و مردم منتظرند تا مبلغ یارانه‌ها افزایش یابد. اما سوال مهم این است که آیا این افزایش مبلغ تا انتهای سال اتفاق می‌افتد؟

یارانه نقدی بهمن ماه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 45 هزار و پانصد تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است ،زیرا رئییسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

 

 در پاسخ به این سوال باید گفت افزایش مبلغ یارانه نقدی برای این ماه و همینطور اسفندماه بعید به نظر می‌رسد. چند دلیل هم برای این موضوع وجود دارد. در ابتدا اینکه یارانه نقدی وقتی قرار بود اضافه شود که ارز ترجیحی حذف شود و با توجه به اینکه فعلا کمیسیون تلفیق با حذف ارز 4200 تومانی مخالفت کرده و خبری از حذف ارز ترجیحی نیست؛ بنابراین واریز یارانه جدید منطقی نیست.

پیشتر گفته شده بود حتی اگر ارز ترجیحی حذف شود و دولت تصمیم بگیرد بودجه‌ای که برای ارز ترجیحی اختصاص می‌یابد را به واردکننده ندهد و به زنجیره آخر یعنی مصرف‌کننده بدهد؛ در این صورت ممکن است یارانه جدید پرداخت شود که باز هم زمان آن سال آینده خواهد بود.

اما هفته گذشته خبری مطرح شد که پرداخت یارانه جدید را قوت می‌بخشد و آن صحبت‌های سبحانیان است. وی از آماده شدن کارت یارانه تا پایان سال خبر داد و گفت: تا انتهای امسال کارت یارانه‌ای آماده خواهد شد و می‌توان از سال آینده این کارت‌های اعتباری و یارانه‌ای را شارژ کرد و در اختیار مخاطب هدف قرار داد، بنابراین با وجود کارت‌های اعتباری و یارانه‌ای معتقدیم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به نفع اقتصاد خواهد بود. دولت از نظر تامین مالی مشکلی برای تامین ۹ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای سال آینده ندارد اما از منظر اقتصادی مهمترین شرط حذف ارز ۴۲۰۰ وجود کارت‌ یارانه‌ای است.

ولی هنوز کسی واکنشی به صحبت‌های او نشان نداده و مشخص نیست منظور وی چیست و آیا ارز ترجیحی حذف می‌شود یا خیر و در صورت حذف ارز ترجیحی تنها سیاست حمایتی دولت کارت یارانه است؟ بنابراین طبق معمول باید منتظر اخبار جدید از سوی مسئولان بود و دید یارانه جدید به چه صورت است و آیا اصلا وجود دارد یا خیر.

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها