کد خبر: 644189
تاریخ انتشار :

مبلغ جدید یارانه نقدی چقدر شد؟

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد حذف ارز ترجیحی را داده بود، گفت: با بررسی‌های که در کمیسیون انجام شد با این موضوع مخالفت شد و برای واردات کالاهای اساسی در سال آینده کمیسیون تلفیق 9 میلیارد مصوب کرد.

مبلغ جدید یارانه نقدی چقدر شد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 45 هزار و پانصد تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است ،زیرا رئییسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

 

 نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: کمیسیون تلفیق بودجه با حذف ارز ترجیحی مخالفت کرده است و این مصوبه کمیسیون باید در صحن علنی پارلمان بررسی شود.

 

وی با بیان اینکه نظر دولت دادن یارانه کالایی پس از حذف ارز 4200 تومانی به مردم بود، افزود: پیشنهادی که دولت ارائه کرده بود این بود که یارانه قبلی 45 هزار تومانی و معیشتی محفوظ بماند و یارانه کالایی پس از حذف ارز ترجیحی به دهک‌های مختلف پرداخت شود.

نماینده تبریز در مجلس با اعلام اینکه یارانه 45 هزار پانصد تومانی در سال آینده بدون افزایش پرداخت خواهد شد، ادامه داد: یارانه معیشتی نیز همچون گذشته به خانوارهای که دریافت می کردند پرداخت خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس با بیان اینکه باید در صحن علنی نیز درباره حذف ارز ترجیحی تصمیم‌گیری شود، عنوان کرد: در کمیسیون تلفیق بودجه با حذف ارز ترجیحی مخالفت شده است البته  مصوبات کمیسیون باید در صحن علنی پارلمان به رای نمایندگان گذاشته شود.

در پاسخ به این سوال باید گفت افزایش مبلغ یارانه نقدی برای این ماه و همینطور اسفندماه بعید به نظر می‌رسد. چند دلیل هم برای این موضوع وجود دارد. در ابتدا اینکه یارانه نقدی وقتی قرار بود اضافه شود که ارز ترجیحی حذف شود و با توجه به اینکه فعلا کمیسیون تلفیق با حذف ارز 4200 تومانی مخالفت کرده و خبری از حذف ارز ترجیحی نیست؛ بنابراین واریز یارانه جدید منطقی نیست.

 

پیشتر گفته شده بود حتی اگر ارز ترجیحی حذف شود و دولت تصمیم بگیرد بودجه‌ای که برای ارز ترجیحی اختصاص می‌یابد را به واردکننده ندهد و به زنجیره آخر یعنی مصرف‌کننده بدهد؛ در این صورت ممکن است یارانه جدید پرداخت شود که باز هم زمان آن سال آینده خواهد بود.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها