کد خبر: 646170
تاریخ انتشار :

نحوه چگونگی دریافت سود سهام عدالت اعلام شد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اطلاعاتی را درباره واریزی‌ سودهای سال گذشته سهام عدالت ارائه داده و اعلام کرده است: سهامدارانی که سود سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند، هر چه زودتر نسبت به اصلاح شماره شبای خود در سامانه سجام و سامانه سهام عدالت اقدام کنند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به دنبال اقدامات انجام شده برای واریز سود سال ۹۹ سهام عدالت در چند روز آینده، برخی از مشمولان این سهام اعلام کرده‌اند که هیچ‌گونه اطلاعی درخصوص پرداخت سود سال ۹۸ خود ندارند و نسبت به واریز آن در سال گذشته دچار شک و ابهام شده‌اند که به دنبال چنین اتفاقی، نسبت به راه‌های رفع این مشکل بی‌اطلاع هستند.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جزو مشمولان سهام عدالت هستند اما تاکنون سود سهام خود را دریافت نکرده‌اند، علت ایجاد چنین مشکلی ناشی از آن بوده است که شماره شبا آنان در سامانه ثبت نشده یا شماره شبای این افراد نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک ۲ امضاء ارز یا بلندمدت بوده است.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی روز گذشته با ارائه جزییات دقیقی از رفع این مشکل، اعلام‌کرد: افرادی که اطلاع دقیقی نسبت به پرداخت یا عدم پرداخت سودهای واریز شده سهام عدالت خود ندارند، می‌توانند با مراجعه به سایت sahamedalat.ir و با ورود به گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت، اطلاعات کامل نسبت به پرداختی‌های خود را ‌ به دست آورند.

 

پس از ورود به این گزینه و ورود کد ملی، اگر در «منوی سابقه پرداخت» گزینه «پرداخت موفق» ثبت شده باشد، بدین معناست که مشکلی در پرداخت سود وجود نداشته و این واریزی انجام شده است، اما ثبت گزینه «بازگشت از بانک» به معنای اشتباه در درج شماره شبا و نامعتبر بودن آن است.

این موضوع بارها از سی شرکت سپرده‌گذاری و نیز مسوولان حاضر در سازمان بورس مطرح شده است، افرادی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند باید هر چه زودتر اقدامات لازم برای رفع مشکل ایجاد شده را در دستور کار قرار دهند تا بتوان برای واریز سودهای عقب مانده اقدام کرد که در این زمینه ۲ روش پیش‌روی سهامداران قرار داده شده است.

در روش نخست، مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق سامانه سجام sejam.ir مشکل مربوطه را برطرف کنند، در این خصوص افرادی که تاکنون در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند باید هر چه زودتر به منظور رفع این مشکل، اقدام به ثبت‌نام در سامانه سجام کنند.

در این میان افرادی حضور دارند که پیشتر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند اما تاکنون سودی برای آنان واریز نشده است که این افراد باید در سامانه سجام و با انتخاب گزینه «ویرایش اطلاعات» شماره شبای خود را تغییر دهند.

در روش دوم، مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir این مشکل را برطرف و با انتخاب گزینه «مشاهده و ویرایش پروفایل» شماره شبای جدید خود را ثبت کنند.

در صورت ثبت شماره شبای حساب فعال بانکی در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت، سود سهام سال ۹۹ به همراه سود سال ۹۸ به صورت یکجا به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

 پیشتر «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره رقم و زمان پرداخت سود سهام عدالت اعلام‌کرد: مجامع عمده شرکت‌ها در نیمه نخست سال ١۴٠٠ برگزار شد، اما سود دارندگان سهان عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم تاکنون پرداخت نشده است. بر این اساس مقرر شد با تعاملی که میان شرکت های سرمایه گذاری استانی و کانون سهام عدالت انجام می‌شود، به سرعت و تا قبل از پایان اسفند ماه امسال سود سهام عدالت سال ٩٩ به همه دارندگان این سهام پرداخت شود.

وی تاکید کرد: سود سهام عدالت برای سهامدارانی که دارای سهام یک میلیونی هستند، نزدیک به یک میلیون تومان است، اما برای مشمولان دارای سهام ۵٣٠ هزار تومان حدود ۵۵٠ هزار تومان سود پرداخت می شود.

همچنین اعداد اعلام شده برای پرداختی سود سال ٩٩ سهام عدالت نشانگر رشد چشمگیر آن نسبت به سود سال‌های گذشته است و این امر توانست نقطه امیدی را در میان مشمولان این سهام که اکثر آنها جزو قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند، ایجاد کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها