کد خبر: 646177
تاریخ انتشار :

پیش بینی مهم درباره بورس ایران پس از حمله روسیه به اوکراین

بورس این هفته کمتر از یک درصد رشد کرد. اما هفته آینده به واسطه نزدیک شدن به پایان سال حجم عرضه‌های بازار افزایش می‌یابد. شاخص هفته آینده چه وضعیتی به خود می‌گیرد؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 شاخص کل بورس با رشد ۰.۴۳ واحدی روی سطح یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد ایستاد. در هفته‌ای جاری شاخص کل هم‌وزن از عدد ۳۲۶ هزار و ۲۹۹ واحد به ۳۳۰ هزار و ۳۱۰ واحد رسید، رشد ۱.۵۴ درصدی داشت. همچنین شاخص کل فرابورس نیز از ۱۷ هزار و ۵۶۷ واحدی با رشد ۰.۴ درصدی به عدد ۱۷ هزار و ۵۸۹ واحد رسید.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: با توجه به مولفه‌های تاثیر در بازار، هفته آینده شاخص همانند این هفته متعادل و گاها نوسانی می‌شود.

وی توضیح می‌دهد: جنگ روسیه و اوکراین به صورت موقت می‌تواند روی نرخ ارز تاثیر بگذارد. اما نمی‌تواند یکباره شوک شدیدی به بازارهای مالی وارد کند.

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به عدم شفافیت در مذاکرات می‌گوید: مذاکرات وین و مفاد برجام شفاف نیست، هر فرد یا کارشناس از دید خود به این موضوع نگاه می‌کند. ولی به طور کلی با بررسی سابقه ۱۵ ساله کشور نباید انتظار تغییر وضعیت یکباره بورس را داشت. چراکه هنوز این مذاکرات تاثیری روی اقتصاد ما نذاشته است.

آقابزرگی ادامه می‌دهد: جنگ روسیه و اوکراین افزایش قیمت نفت و گاز را در پی داشت. احتمالا هفته آینده شوک قیمتی موقت در گروه پتروشیمی داشته باشیم.

وی اظهار می‌کند: پایان سال نزدیک است، هفته پیش‌رو عرضه‌هایی بیشتری در بازار داریم اما شاخص متعادل و کمی نوسانی باقی می‌ماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها