حقوق بازنشستگان | معوقات بازنشستگان

واریز معوقات حقوق بازنشستگان؛امشب | واریزی جدید برای حقوق بازنشستگان

در حالی از سوی سازمان تأمین اجتماعی، زمان اِعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان این سازمان را شهریورماه اعلام کرده‌اند که در این اطلاعیه‌ به معوقات بازنشستگان با اِعمال افزایش حقوق بازنشستگان اشاره نشده است.

واریز معوقات حقوق بازنشستگان؛امشب | واریزی جدید برای حقوق بازنشستگان
کدخبر : 9891
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

بنا بر اعلام سازمان تأمین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح از شهریور اعمال خواهد شد و هنوز مشخص نیست که آیا معوقات حقوق بازنشستگان از فروردین پرداخت خواهد شد یا خیر.

سرانجام پس از اعتراض مکرر بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح و افزایش 38 درصدی و برگزاری جلسات در مجلس شورای اسلامی و همچنین درخواست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت برای افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان و البته ورود شخص رئیس جمهور به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح و دستور به محمد مخبر معاون اول خود برای پیگیری این مسئله، در نهایت در روز چهارشنبه 19 مردادماه سال جاری، اطلاعیه‌ای از سوی سازمان تأمین اجتماعی درباره این موضوع اعلام شد.

در اطلاعیه سازمان تأمین اجتماعی به نقل از «میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با زمان اِعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان آمده است: پیرو اعلام سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر موافقت با اصلاح و افزایش مستمری سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی، بر اساس ماده 96 قانون تأمین‌ اجتماعی، با عنایت به اینکه فرایند پرداخت حقوق از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب سامانه‌ متمرکز برای بازنشستگان عزیز انجام می‌گیرد، لذا برای اعمال افزایش جدید و نحوه پرداخت و تأمین مالی مربوطه با هماهنگی با کانون‌ها، نیازمند زمان هستیم و ان‌شاءالله صدور احکام جدید در شهریورماه انجام می‌پذیرد.

 در حالی از سوی سازمان تأمین اجتماعی، زمان اِعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان این سازمان را شهریورماه اعلام کرده‌اند که در این اطلاعیه‌ به معوقات بازنشستگان با اِعمال افزایش حقوق بازنشستگان اشاره نشده است و مشخص نیست که معوقات بازنشستگان از فروردین چگونه محاسبه خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه به رقم افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح اشاره‌ای نشده است که آیا قرار است افزایش 38 درصدی اِعمال شود یا کمتر؟

حقوق بازنشستگان

 میرهاشم موسوی مدیرعامل این سازمان در رابطه با زمان اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان گفت: پیرو اعلام سرپرست محترم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر موافقت با اصلاح و افزایش مستمری سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی، با عنایت به اینکه فرایند پرداخت حقوق از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب سامانه متمرکز برای بازنشستگان انجام می‌گیرد؛ لذا برای اعمال افزایش جدید و نحوه پرداخت و تأمین مالی مربوطه با هماهنگی با کانون‌ها؛ نیازمند زمان هستیم و صدور احکام جدید در شهریورماه انجام می‌پذیرد.

اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریور ماه انجام می‌شود.

موسوی افزود: از دستور اکید و ویژه رییس‌جمهور برای اصلاح مصوبه هیات دولت و پیگیری‌های معاون اول دولت و همچنین سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی که با رویکرد خدمت‌رسانی بهتر و رفع دغدغه بازنشستگان محترم بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی و مصوبه مربوطه انجام پذیرفت؛ تشکر و قدردانی می‌کنم.

عنابستانی گفت: دولت افزایش حقوق بازنشستگان را به سازمان تامین اجتماعی محول کرده و رئیس این سازمان هم قول داده افزایش ۳۸ درصدی را اجرا خواهد کرد.

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد نتیجه بررسی‌های صورت گرفته برای اعمال افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که برخی معتقدند مسکوت مانده است، گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نباید مسکوت گذاشته شود و مجلس به عنوان قوه نظارتی از حق مردم کوتاه نمی‌آید بنابراین قانون در این زمینه باید به طور دقیق اجرا شود.

علی اصغر عنابستانی ادامه داد: آنچه مسلم است مصوبه‌ای در شورای عالی کار برای افزایش حقوق بازنشستگان به تصویب رسیده و بعد به دولت ارسال شده است که نظر مخالف یا موافق خود را اعلام کند اما هیات دولت این مصوبه را تغییر داده که خلاف قانون است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: بر اساس قانون تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان باید متناسب با تورم صورت بگیرد و رقم ۱۰ درصدی که در نظر گرفته شده بود متناسب با تورم تشخیص داده نشد و توسط هیات تطبیق با مقررات بررسی شده و این مغایرت اعلام شد و دولت نیز موظف است آن را اجرا کند.

دولت تعیین تکلیف پیرامون افزایش حقوق بازنشستگان را به سازمان تامین اجتماعی محول کرده است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: حسب اعلام تامین اجتماعی، دولت تعیین تکلیف پیرامون این موضوع را به این سازمان محول کرده است و تامین اجتماعی نیز باید بر اساس قانون خود، نسبت به این مصوبه تصمیم بگیرد و به آن عمل کند.

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآور شد: بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق با قانون تامین اجتماعی تعیین تکلیف می‌شوند و هیچ ابهامی نیز در این زمینه وجود ندارد کما اینکه رییس سازمان تامین اجتماعی در نشست هفته گذشته کمیسیون اجتماعی قول داد که تا ماه آینده افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به همراه مبلغ ۵۵۰ هزار تومان اجرا خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه