شگفتانه جدید رئیسی برای همه مستاجرها | پرداخت وام ویژه 600 میلیونی به خانوارها + شرایط آسان

کد خبر: 1174608

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزئیات بسته تشویقی شهرسازانه در بافت‌های فرسوده، گفت: برای اسکان موقت ساکنان بافت‌های فرسوده ۶۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم.

شگفتانه جدید رئیسی برای همه مستاجرها | پرداخت وام ویژه 600 میلیونی به خانوارها + شرایط آسان

محمد آئینی با بیان این‌که 2.7 میلیون بنای ناپایدار در بافت‌های فرسوده داریم که بسیاری از آنها خشت گلی بوده و تاب توان در برابر بلاهای طبیعی ندارند، اظهار کرد‌: از این تعداد بنای ناپایدار، حدود 210 هزار واحد تخریب و نوسازی شده است.یعنی معادل 600 هزار واحد ساخته شده که حدود 10 درصد را شامل می شود.

وی افزود:باید ساخت این واحدها مردمی سازی شود و با استفاده از ظرفیت سازندگان و انبوه سازان این واحدها را نوسازی کنیم. در واقع بایدبرای نوسازی واحدهای فرسوده ساکنان سازندگان توانمند شریک شوند از سوی دیگر این اقدام در سند تحول دولت سیزدهم اعلام شده است. به طوری که نوسازی محله و اصلاح آن با حمایت ویژه از توسعه گران اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به بسته‌های تشویقی شهرسازانه در بافت‌های فرسوده شهری،‌ادامه داد:  در بسته های تشویقی هزینه صدور پروانه 50  تا 100درصد  تخفیف اعمال می‌شود و طبق  قانون دولت  عوارض پروانه را پرداخت می کند. بخش دیگری از تشویق‌ها مربوط به  قسمت مالی است و 60 میلیون تومان کمک ودیعه  برای اسکان موقت پرداخت خوهد شد..

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهرهای ایران تاکید کرد: آنچه که در این بسته اثر گذار است مربوط به بخش های تراکم های تشویقی به طوری که در  پارکینگ و اجازه ساخت دو تا سه طبقه داده شده است. اخیرا  در شورای عالی معماری و شهرسازی این بسته تشویقی  مصوب شده و اجرای  آن در حوزه نوسازی بسیار موثر است.

آئینی با تاکید بر این که بافت های تاریخی به هیچ عنوان مشمول دریافت این تسهیلات نمی شوند همچنین  واحدهای مسکونی فرسوده  هم باید در محدوده های مصوب باشند، گفت:سازندگان و توسعه‌گرانی که نسبت به نوسازی محله‌ای و یا از روش تجمیع پلاک‌ها استفاده می‌کنند، از امتیازات و مشوق‌های بیشتری از جمله اضافه تراکم، کسر پارکینگ، کاهش زمان صدور پروانه، تخفیفات نظام مهندسی و عوارض شهرداری و سرعت در اخذ مجوز‌های مربوط به دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: ضمن این‌که مالکان واحد‌های مسکونی در محلات هدف بازآفرینی در طول زمان نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی خود می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت استفاده کنند.

به گفته وی، دفاتر نوسازی و تسهیل گری در محلات هدف بازآفرینی شهری می‌توانند سهم زیادی در مشارکت مردمی و تجمیع بافت‌های فرسوده داشته باشند،  تسهیل‌گران و گروه‌های جهادی تخصصی می‌توانند با ارائه مشورت‌های تخصصی و آموزش‌های لازم به شهروندان آن‌ها را به نوسازی بافت‌های فرسوده تشویق کنند.

بلوک‌سازی در بافت‌های فرسوده

آئینی همچنین با بیان این‌که در بناهای فرسوده به هیچ عنوان برج سازی نمی شود، اضافه کرد: در  محلات هفد ساخت و ساز به‌صورت  بلوک سازی است. در بناهای نوسازی شده اجازه داده می شود که یک طبقه به صورت واحدهای تجاری و یا اداری داده شده است.همچنین معابر بن بست طرح ها به پروژه ها داده می شود و این امر با اجازه شهرداری ها صورت می گیرد.

وی گفت: در طرح بلوک سازی تمامی اصول معماری ایرانی و اسلامی در نظر گرفته می شود.حریم ها در تمامی با بلوک ها رعایت شده و اولویت ها در نوسازی بافت های فرسوده  جان ساکنان این واحدها است.

آئینی یادآور شد: تاکنون 127 توسعه گر مجوز کار گرفتند و بنابر قانون مجوز کارگذاری و تسهیل گری را صادر می کند. اگر یکی از ساکنان مخالف باشد توسعه گر و سازنده از تمامی سیاست های تشویقی برای بلوک سازی محروم می شود.

وی تصریح کرد:  متقاضیان نوسازی بافت فرسوده هم امکان استفاده از تسهیلات نوسازی بافت را خواهند داشت. این تسهیلات در چهار کلانشهر تهران، قم، مشهد و شیراز در محدوده بافت‌های فرسوده 600 میلیون تومان و در سایر محدوده‌های تهران 450 میلیون تومان است. همچنین در سایر کلانشهرها 400 میلیون تومان با نرخ سود حدود 11 درصد و سایر شهرها 350 میلیون تومان با نرخ سود حدود 10 درصد است

منبع: تسنیم

شرایط وام تعمیرات ۲۰۰ میلیونی با نرخ سود ۵ درصد

رستم قاسمی در یک گفت و گوی تلویزیونی در مورد ارائه مشوق‌های جدید برای نوسازی بافت‌های فرسوده، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دولت رسیدگی به مناطق دارای بافت فرسوده است زیرا متأسفانه در کشور بافت فرسوده کم نداریم. در اکثر شهرها این محلات وجود دارند که هم به لحاظ ایمنی و هم شرایط زندگی برای مردم بسیار بسیار سخت است. عبور مردم و ماشین در این مناطق سخت است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: شورای عالی شهرسازی و معماری تصمیم گرفت خدماتی به محل‌های فرسوده داده شود؛ در روستاها برای نوسازی و تعمیرات ۲۰۰ میلیون تومان وام با نرخ سود ۵ درصد مصوب کرد که کمک بزرگی است.

وی ادامه داد: برای قیمت پروانه ساخت تخفیف خوبی داده می‌شود و همچنین ساختمان‌های ریز به درشت تبدیل و دو طبقه تشویقی در ارتباط با افزایش طبقات داده می‌شود.

قاسمی گفت: از انبوه سازان تقاضا می‌کنم که در مناطق دارای بافت‌های فرسوده حضور یابند. تسهیلات در اختیارشان قرار می‌دهیم تا بافت‌های فرسوده شرایط بهتری پیدا کنند.

وزیر راه و شهرسازی در مورد ساخت دو طبقه اضافه روی ساختمان‌ها، اظهار کرد: در شورا بحث کارشناسی مفصلی صورت گرفته است؛ در بافت فرسوده طبقات بلندمرتبه نداریم و وقتی این دو طبقه اضافه شود، به سطوح عادی شهرستان هم نمی‌رسد.

وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی با شرایطی جدید

رئیس بنیاد مسکن گفت: متقاضیان وام ۲۰۰ میلیونی نوسازی مسکن روستایی می توانند با مراجعه به بانک های دولتی از این هفته تسهیلات خود را دریافت کنند.

وام مسکن یکی از تسهیلات پرطرفدار بانک ها به شمار می آید، زیرا وام مسکن به منظور کمک هزینه برای خرید خانه به جوانان اعطا می شود. وام مسکن برای جوانان و زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند کمک بزرگی است. وام مسکن امسال تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان هم از سمت بانک ها ارائه شده است. وام مسکن در سال ۱۴۰۱ با سود چهار درصد تصویب و به متقاضیان داده می شود. در ادامه به جزئیات وام مسکن می پردازیم.

رئیس بنیاد مسکن در برنامه صف اول سیما گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به بانک های دولتی تسهیلات خود را دریافت کنند.

به گفته نیکزاد پرداخت این تسهیلات به صورت سفته زنجیره سه نفره خواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن گفت: حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد که نیمی از آنها تا کنون نوسازی شده اند و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد دیگر واجد شرایط هستند که با اخذ پروانه مسکن خود را نوسازی کنند.

نیکزاد گفت: مطابق قانون جهش تولید سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی باید در کشور نوسازی شود که هم اکنون ۱۸۵ هزار واحد مسکونی روستایی در همه جای روستا‌های کشور در حال ساخت است که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد به مرحله سقف رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن در خصوص مسکن محرومان هم گفت: ۲۰ هزار واحد مسکن محرومین طبق توافقنامه با بنیاد مستضعفان و ۴۰ هزار واحد دیگر برای خانواده های دارای دو معلول توافق با کمیته امداد و بسیج سازندگی در دست ساخت قرار دارد.

نیکزاد درخصوص مشارکت بنیاد مسکن در ساخت مسکن شهری هم گفت: بیش از ۱۰۲ هزار واحد مسکن شهری در مناطق مختلف کشور با مسئولیت این بنیاد در حال ساخت است که تعدادی از آنها در هفته دولت بهره برداری شد.

رئیس بنیاد مسکن در پاسخ به پرسش مجری درخصوص طرح هادی روستایی هم گفت: حدود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور هست که همه آنها دارای طرح هادی مصوب هستند.

وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین ماه ۱۱۹ هزار و ۸۰۰، در اردیبهشت ماه ۱۱۴ هزار و ۱۰۰ و در خرداد ماه سال گذشته نیز ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۱۱۲ هزار و ۹۰۰، در مرداد سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۸۰۰ و در شهریور سال گذشته با قیمت ۱۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان داد و ستد می شود. این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۱۵ هزار تومان، در آبان ماه ۱۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان و در آذرماه ۱۱۴ هزار و۱۰۰ تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت های ۱۱۴ هزار و ۴۰۰ و ۱۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۱۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

قیمت اوراق وام مسکن برای مجردها و متأهل های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۱۵ هزار و ۶۰۰ تومانی، ۴۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان می شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۸ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۶۴ میلیون و ۷۳۶ هزار تومان می رسد.

زوج های تهرانی نیز بر همین اساس می توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۹۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می شود که همراه با هزینه ۱۸ میلیون و ۴۹۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۱۰ میلیون و ۹۷۶ هزار تومان پرداخت کنند/ساختمان آنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها