کد مطلب: 24892

تعطیلی مدارس | تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی مدارس فردا | تعطیلی ادارات

اطلاعیه:جزئیات احتمال تعطیلی مدارس و ادارات| این استان ها تعطیل شدند

ادارات، دانشگاه‌ها و بانک‌های استان سمنان شنبه تعطیل است.

اطلاعیه:جزئیات احتمال تعطیلی مدارس و ادارات| این استان ها تعطیل شدند

مدارس تعطیل شد. مدارس این استان ها فردا و پس فردا تعطیل شد. آلودگی مدارس را تعطیل کرد. مدارس روز چهارشنبه هم تعطیل می شود. جزییات مهم از اخبار مدارس را ببینید.

خبر مهم برای مردم

 مدارس

جانشین رییس ستاد مدیریت بحران استان سمنان گفت: تمامی ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی، دانشگاه‌ها و بانک‌های استان سمنان (به غیر از شعب مرکزی) به‌ علت برودت هوا و شرایط نامساعد جوی و با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تامین گاز طبیعی برای مشترکان خانگی فردا (شنبه) تعطیل است.

مدارس و دانشگاه های این استان شنبه و یکشنبه تعطیل شد

محمد حمیدی افزود: فردا بیست و چهارم دی ماه تمام ادارات به جز شعب مرکزی بانک‌ها و ادارات خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی تعطیل است.

وی ادامه داد: فعالیت مراکز آموزشی (مدارس) در روزهای شنبه و یکشنبه به صورت غیرحضوری و امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز بر اساس برنامه قبلی به قوت خود باقی است و در زمان‌های اعلام شده برگزار خواهد شد.

جانشین رییس ستاد مدیریت بحران استان سمنان از آحاد مختلف مردم استان خواست با کاهش مصرف انرژی و بویژه کاهش دمای تجهیزات گرم کننده مورد استفاده، امکان بهره‌مندی تمامی هم‌میهنان را از نعمت گاز فراهم سازند.حمیدی پیشتر نیز گفته بود که تمامی ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی استان به استثنای ادارات خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی به‌ علت برودت هوا روز پنجشنبه (دیروز) تعطیل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی استان سمنان برای روزهای پایانی هفته جاری هشدار نارنجی همراه با بارش برف و باران پیش بینی کرده بود و احتمال یخبندان جاده‌ها و آبگرفتگی معابر نیز دور از انتظار نیست.

دمای هوا نیز تا از امروز تا پایان هفته ۱۵ درجه سانتیگراد کاهش دارد.

 مصرف گاز در بخش خانگی روز جاری از مرز ۶۵۰ میلیون لیتر گذر کرد و تا پایان روز به ۷۰۰ میلیون متر مکعب می‌رسد، اما آیا راهکاری برای مدیریت گاز در بخش خانگی وجود دارد، یک منبع آگاه در رابطه با این موضوع به مهر گفت: با ورود موج جدید سرما به کشور در ابتدای هفته آینده و افزایش مصرف گاز احتمال تعطیلی تهران در روزهای شنبه و یکشنبه وجود دارد.

وی ادامه داد: وزیر نفت در مکاتبه‌ای با معاون اول رئیس جمهور برای جلوگیری از خاموشی و قطع سراسری برق و گاز، خواستار تعطیلی کامل روزهای شنبه و یکشنبه تهران شد.

حاجی گلدی‌کر معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان اظهارداشت: در پی ورود موج سرما و در راستای مدیریت مصرف گاز تمام ادارات و مراکز آموزشی سطح استان گلستان به استثنای مراکز درمانی، امدادی و انتظامی به مدت 3 روز در فاصله روز های 20 تا 22 دی ماه تعطیل خواهند بود.

وی افزود: به علت برودت هوا و با هدف تامین مستمر و پایدار و ضرورت کنترل پیامدهای ناشی از افزایش مصرف انرژی دستگاه های اجرایی استان به استثنای مراکز درمانی، امدادی و انتظامی به صورت دورکار خواهند بود و در عین حال بانک‌ها صرفاً دو شعبه در مرکز استان و یک شعبه در شهرستان‌ها با هماهنگی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان دایر هستند.

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: فعالیت‌های آموزشی کلیه دوره‌های تحصیلی نوبت صبح و عصر فردا به دلیل بارش برف و برودت هوا در شهر اردبیل غیرحضوری شد.

حسن اسکندرزاده، اظهار کرد: فعالیت‌های آموزشی کلیه دوره‌های تحصیلی نوبت صبح و عصر به دلیل بارش برف و برودت هوا در شهر اردبیل روز سه‌شنبه به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلیه امتحانات داخلی به زمان دیگری موکول خواهد شد، افزود: معلمین و مربیان آموزش و پرورش در شبکه شاد تدریس دروس را با حضور دانش آموزان پیگیری خواهند کرد.

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: هیچ فعالیتی در هیچ پایه‌ای در شهرهای استان به صورت کامل تعطیل نیست و در صورت تشدید برودت هوا اطلاعیه تعطیلی سایر شهرستان‌ها متعاقباً اعلام می‌شود./مهر

بر اساس تصمیم کارگروه سوخت آذربایجان غربی، مبنی بر پیش بینی برودت هوا و افت شدید دما و صرفه جویی در مصرف انرژی،  تمامی مدارس استان آذربایجان غربی سه شنبه و چهارشنبه (۲۰ و ۲۱ دی ماه) غیرحضوری و آموزش از طریق شبکه شاد انجام خواهد پذیرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی، امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه برگزار خواهد شد و امتحانات داخلی لغو و زمان برگزاری متعاقبا از طریق مدیران مدارس به دانش آموزان و اولیاء اطلاع رسانی خواهد شد.

/چهارمحال و بختیاری به‌علت برودت هوا و شرایط جوی نامناسب ادارات و مدارس چهارمحال و بختیاری در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت ۹ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به‌گزارش روابط‌عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، باتوجه به برودت هوا و شرایط نامساعد جوی، همچنین به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز، انرژی و کاهش مخاطرات اقلیمی حسب موافقت استاندار کلیه ادارات، سازمان ها، نهادها، ارگان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی سراسر استان( مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها) به استثنای ادارات خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی و درمانی سه شنبه مورخ بیستم دیماه و چهارشنبه مورخ بیست و یکم دیماه ساعت شروع کار اداری با تاخیر و از ساعت ۹ صبح است.

همچنین به اطلاع دانش‌آموزان عزیز، اولیا محترم و فرهنگیان گرامی می‌رساند؛ باتوجه به بارش برف و باران و برودت هوا،  روز سه شنبه ۲۰ دی ماه، کلیه مدارس استان فعالیت‌ آموزشی خود را با یک ساعت تاخیر، از ساعت ۹صبح  آغاز خواهند کرد، همچنین مدارس در نوبت بعد از ظهر یک ساعت زودتر تعطیل خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به لغو امتحانات مدارس در پنجشنبه ۲۲ دی و برگزاری آنها در زمان دیگر گفت: ادارات در این روز دایر هستند و تمامی دورکاری‌ها لغو است.

علی اکبر عزیزی بعد از ظهر امروز با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان یزد اظهار داشت: تمامی امتحانات مدارس استان یزد در روز پنجشنبه 22 دی ماه لغو شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، امتحانات درس‌هایی که برای پنجشنبه 22 دی برنامه‌ریزی شده بود، با حفظ شرایط مشابه در زمان دیگری برگزار می‌شود.

وی همچنین در خصوص فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان تصریح کرد: همه ادارات استان در روز پنجشنبه این هفته دایر و فعالیت آنها به صورت حضوری خواهد بود.

عزیزی یادآور شد: توجه به تشکیل میز خدمت در ادارات و افزایش مراجعات مردم هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور، روز پنجشنبه این هفته دورکاری ادارات لغو و حضور کارمندان در اداره الزامی است.

وی همچنین در خصوص فعالیت دانشگاه‌های استان نیز اظهار داشت: هنوز زمان امتحانات دانشگاه‌ها شروع نشده، اما تعداد محدودی از مراکز دانشگاه‌ی در این روز امتحان دارند که برنامه امتحانی آن‌ها طبق روال انجام می‌شود.

دومین سفر رییس جمهور و هیات دولت روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری به استان یزد انجام می‌شود و صبح روز پنجشنبه آیت‌الله رئیسی در میدان امیرچخماق یزد سخنرانی می‌کند.

مدارس

طبق مصوبات این کارگروه، فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز ممنوع است و طی این ۲ روز نیز طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا می‌شود. مجوز روزانه ورود به محدود طرح ترافیک در این ۲ روز توسط شهرداری تهران صادر نمی‌شود، از شهروندان تقاضا می‌شود از تردد غیرضروری خودداری کنند.

اکنون شاخص آلودگی هوای تهران با میانگین ۱۶۵ در شرایط ناسالم قرار دارد همچنین ۲۸ ایستگاه در شرایط آلوده قرار دارد که از این تعداد، شرایط ۲۶ ایستگاه به رنگ قرمز و ۲ ایستگاه به رنگ بنفش درآمده است.

مدارس البرز نیز روز سه شنبه تعطیل و به صورت غیر حضوری برگزار میشود

در هفته جاری مدارس تهران و البرز به دلیل انباشت آلاینده ها و آلودگی شدید هوا غیر حضوری شد و احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نیز فردا در ۱۳ دی در تهران و البرز وجود دارد. اما تا این ساعت هنوز خبر تعطیلی منتشر نشده است.

هم اکنون تهران در شرایط آلودگی هوای شدید قرار دارد و در همین رابطه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا اواخر وقت سه‌شنبه ۱۳ دی در کلان‌شهرها آلودگی هوا ادامه دارد، گفت: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب و غرب به کشور در نیمه غربی کشور به تدریج بارش برف و باران خواهیم داشت.

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ با توجه به سکون نسبی جو تا اواخر وقت سه‌شنبه ۱۳ دی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: روز آینده در تهران و کرج با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی افزایش شاخص آلودگی هوا کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها و در صورت مهار نشدن منابع آلاینده در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ توصیه می‌شود کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی،‌ مدیریت منابع آلاینده، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و تردد‌نداشتن غیرضروری در دستور کار باشد.

ضیائیان افزود: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب و غرب به کشور در نیمه غربی کشور به تدریج بارش برف و باران خواهیم داشت.

وضعیت امتحانات

مدارس

بر اساس این اطلاعیه، امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه و ایجاد سابقه تحصیلی برای ورود به آموزش عالی و ترمیم نمرات دروس نهایی شاخه‌های تحصیلی دی ماه ۱۴۰۱ و امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ارزشیابی جامع طبق برنامه اعلامی برگزار خواهد شد.

همچنین ارزشیابی و امتحانات داخلی نوبت دی ماه ۱۴۰۱ دوره‌های تحصیلی، در ایام آموزش غیر حضوری مدارس، برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری امتحانات داخلی این ایام، توسط مدیر واحد آموزشی متعاقبا به اولیاء و دانش آموزان اطلاع رسانی خواهد شد.

به دلیل بارش برف و  برودت هوا در شهرستان اردبیل پیش دبستانی و ابتدایی‌ درنوبت قبل از ظهر تعطیل و فعالیت آموزشی آنان به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی