کد مطلب: 25406

وام| وام جدید| وام فوری

فوری: وام ازدواج جدید 440 میلیونی برای این افراد | خبر خوش برای عروس و دامادها + خبر مهم

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از مجموع ۸۰۰ هزار درخواست ثبت شده برای تسهیلات ازدواج، ۷۹ درصد توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

فوری: وام ازدواج جدید 440 میلیونی برای این افراد | خبر خوش برای عروس و دامادها + خبر مهم

وام ازدواج | وام ازدواج افزایش یافت. وام ازدواج از سود کارمزد مناسبی برخوردار است. وام ازدواج دارای شرایط خاصی است. وام ازدواج از اقساط بلند مدتی بهره مند است.

 وحید یامین‌پور در حاشیه جشنواره جوان برتر ایران زمین در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از مجموع ۸۰۰ هزار درخواست ثبت شده برای تسهیلات ازدواج، ۷۹ درصد توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

معاون امور جوانان افزود: سال گذشته میزان پرداخت وام ازدواج ۸۶ درصد بوده و تلاش داریم تا پایان سال جاری پرداخت این تسهیلات را سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به ابلاغ رییس جمهور در مورد پرداخت وام ازدواج به زوجین، گفت: بانک‌ها موظف هستند پس از مدت ۱۵ روز از ثبت‌نام متقاضیان، پرونده‌ها را به شعب مربوطه ارجاع دهند تا متقاضیان نسبت به تکمیل پرونده اقدام کنند و پس از نهایی شدن پرونده، بانک‌ها حداکثر تا ۱۰ روز باید نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

یامین پور تصریح کرد: دولت در راستای تسهیل امر ازدواج مبلغ تسهیلات مربوطه را برای مردان زیر ۲۵ سال و زنان زیر ۲۳ سال هرکدام به ۲۲۰ میلیون تومان افزایش داده و سایر زوجین هر کدام ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

۱_تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده(۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت):

۱-۱- تسهیلات قرض ‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۳۹۸/۱/۱ بوده است مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون(۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال و با دوره‌ی بازپرداخت ده ساله

۱-۲ - تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج برای زوجهای زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون (۲.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

بر اساس جزء ۱ بند الف تبصره ۱۶، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در چهارچوب برنامه کنترل تورم و ایجاد ثبات اقتصادی مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، حداقل دو میلیون میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل سپرده های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی ( غیر از بانک ها قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را به قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام نماید

 امیرحسین بانکی پور نماینده مجلس در نشست جایزه ملی جوانی جمعیت اظهارداشت: هدف اصلی از اجرای ماده ۱۹ قانون جوانی جمعیت نه اهدای جایزه بلکه رصد همه جانبه است و شاخص‌ها در دو بخش رصد می‌شود. یکی اینکه کدام مؤسسه، اداره، رسانه یا ارگان در میان کارکنان و یا فعالیت‌ها شاهد. افزایش ازدواج و فرزند آوری و کاهش طلاق بوده اند و مثلاً مؤسسه فعال برتر خواهد شد.

وی افزود: شاخص دوم ارزیابی عملکردی است هم چنین افراد شاخص و نخبه که در فرهنگ سازی جمعیت اقدام کرده و ایده نو داشته باشد جایزه خواهند داشت.

بانکی پور اعلام کرد: تسهیلات ازدواج برای سال آینده افزایش و همه زوج‌های جوان هر کدام جداگانه ۱۸۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت خواهند کرد.

وی بیان داشت: اگر مرد زیر ۲۵ سال و زن زیر ۲۳ سال سن داشته باشد این وام بیشتر و ۲۲۰ میلیون خواهد بود همچنین وام فرزندآوری برای سال ۱۴۰۲ ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است.

وی گفت: همچنین از سال آینده در فیش‌های حقوقی حق اولاد ۴ برابر و حق تأهل ۲ برابر نسبت به فروردین سال ۱۴۰۱ خواهد شد.

وی اعلام کرد: در سراشیبی سقوط به سمت پیری جمعیت قرار داریم و فرصت نجات فقط ۵ تا ۶ سال است و فرصت خطا در برنامه‌ها نیست اگر چاره اندیشی نشود تا ۱۵۰ سال امکان نجات نیست. البته بسیاری از مدیران هنوز بحران را جدی نگرفته‌اند.


وام ازدواج

مبلغ وام ازدواج برای سال آینده اعلام شد. مبلغ وام ازدواج هر سال اندکی افزایش می‌یابد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: وام ازدواج در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ برای هریک از زوجین ۱۷۰ میلیون تومان شد ولی هنوز قطعی نیست.

 

حت‌الاسلام مجید نصیرایی عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس سال ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در گفت: وام ازدواج در لایحه بودجه سال آینده برای هریک از زوجین ۱۷۰ میلیون تومان شد.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: براساس لایحه بودجه سال آینده، چنانچه آقایان در سن کمتر از ۲۵ سال و خانم‌ها در سن کمتر از ۲۳ سال ازدواج کنند، می‌توانند از وام ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی برخوردار شوند.

 

پاین مصوبه مبنی بر وام ازدواج ۱۷۰ میلیون تومانی در سال آینده هنوز قطعی نیست و قابلیت اجرا ندارد و طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده تصویب شده و می‌بایست نمایندگان مجلس نیز در صحن پارلمان با آن موافقت کنند که در این صورت لازم‌الاجرا خواهد بود.

یادآور می‌شود که رقم وام ازدواج در سالجاری و طبق قانون بودجه، ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده بود که در حال حاضر نیز این قانون اجرا می‌شود.

مبلغ وام ازدواج سال 1402

امیرحسین بانکی‌پور اعلام کرده که احتمالا مبلغ وام ازدواج در سال 1402 عددی بین 170 تا 200 میلیون تومان باشد. رقمی که بر اساس تورم تعیین می‌شود.

این نماینده مجلس گفته مبلغ وام ازدواج برای دختران زیر 23 سال و پسران زیر 25 سال احتمالا نفری 200 میلیون تومان خواهد بود. این در حالی است که وام این افراد در سال 1401، مبلغ 150 میلیون تومان بود.

امسال این زوج‌‍ها در مجموع می‌توانند 400 میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند. این در حالی است که سال گذشته این رقم 300 میلیون تومان بود.

مبلغ وام ازدواج برای سایر افراد و گروه‌های سنی (یعنی افراد بالای 23 و 25 سال) هم احتمالا 170 میلیون تومان باشد. این رقم سال گذشته 120 میلیون بود. سال گذشته زوجین می‌توانستند 240 میلیون تومان وام بگیرند. اما مبلغ این وام احتمالا برای سال آینده نفری 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و مجموع آن برای یک زوج به 340 میلیون تومان می‌رسد.

با این حساب احتمالا مبلغ وام ازدواج حدود 50 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

وام فرزندآوری هم افزایش یافت

وام ازدواج

بانکی‌پور با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ وام فرزندآوری از ۲۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان بود، اظهار داشت: وام فرزندآوری هم احتمالاً برای سال آینده از ۳۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان شود. البته باید پیشنهادات نمایندگان در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس بررسی شود و سپس درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنیم.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت افزایش یارانه‌های نقدی و وام ازدواج دربودجه سال آینده کشور اظهارکرد: آخرین تصمیم دولت مبنی بر این است که یارانه‌های نقدی برای سال آینده افزایش 10 درصدی داشته باشد که حدودا 330 و 440 هزار تومان می‌شود.

وی افزود: البته کمیسیون تلفیق به همراه کمیسیون اجتماعی به دنبال تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای ساماندهی دستمزدها و یارانه‌ها است که به احتمال خیلی زیاد در زمینه یارانه و حقوق کارکنان دولت، تغییر و تحولات جدی داشته باشیم. البته دولت تصمیم گرفته است تا حقوق کارمندان دولت در سال آینده افزایش 20 درصدی داشته باشد؛ اما باتوجه تورم موجود در کشور، نظر مجلس این است که افزایش حقوق‌ها بیش از میزان اعلام شده باشد.

اسماعیلی به اشاره به میزان افزایش دستمزد کارگران در سال آینده گفت: در این زمینه نیز قرار بر این شده است تا کارگروه‌های تخصصی زودتر از موعد مقرر برگزار شود تا از بهم ریختگی و عجله در این راستا جلوگیری شود. به دنبال این هستیم تا کمیسیون اجتماعی و تلفیق هرچه زودتر جلساتی را نماینده کارفرمایان و کارگران و همچنین نماینده دولت برگزار کنیم تا با فراغت بار، مطالعه بیشتر مبتنی بر واکاوی سبد معیشتی کارگران، تصمیمات آینده را اتخاذ کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مبلغ ازدواج تصریح کرد: احتمال دارد که دولت برای سال آینده مبلغ 150 میلیون تومان را برای وام ازدواج در نظر بگیرد اما پیشنهاد مجلس، افزایش وام ازدواج به مبلغ 200 میلیون تومان است که البته این موضوع فعلا قطعی نشده است که صرفا در مرحله پیشنهاد به دولت قرار دارد. برای وام زوج‌های زیر 25 سال و زوجه‌های زیر 23 سال نیز احتمالا 100 میلیون تومان به مبلغ فعلی اضافه شود.

او از مجلس خواست که هنگام بررسی لایحه بودجه، به سقف تسهیلات تکلیفی تعیین شده توسط بانک مرکزی برای نظام بانکی توجه کنند تا تسهیلات تکلیفی از این حد بالاتر نرود و خللی در امور بانکی ایجاد نشود.

طبق قانون بودجه 1401، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 01‌/01‌/1397 بوده است، یک میلیارد و 200 میلیون (1.200.000.000) ریال و با دوره بازپرداخت 10 ساله است.

همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر 25 سال و زوجه های زیر 23 سال یک میلیارد و پانصد میلیون (1.500.000.000) ریال است.

گفتنی است، طبق قانون، پدران فرزندان متولد تاریخ 1400/01/01 به بعد و حداکثر تا 2 سال پس از تاریخ تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه وام فرزندآوری اقدام کنند که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به پدر، یک بار برای هر فرزند متولد شده امکان‌پذیر است.

مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول 20 میلیون تومان و به ازای فرزند دوم 40 میلیون تومان و به ازای فرزند سوم 60 میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم 80 میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد 100 میلیون تومان است.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی