رونمایی شاسی بلند سوپرلاکچری مدیران خودرو در ایران | سوگولی جدید مدیران خودرو را از هفته آینده، اقساطی بخرید+ تصاویر و مشخصات فنی چری اکسید TXL

کد خبر: 1237825

تعدادی از محصولات این برند لوکس چینی به‌زودی به بازار ایران خواهد آمد و ماشین‌هایی همچون چری اکسید TXL مهمان جاده‌های کشورمان خواهد شد.

رونمایی شاسی بلند سوپرلاکچری مدیران خودرو در ایران | سوگولی جدید مدیران خودرو را از هفته آینده، اقساطی بخرید+ تصاویر و مشخصات فنی چری اکسید TXL

چری با تاسیس برند اکسید به دنبال فتح قله‌های جدید در دنیای کراس اوورهای لوکس است. چری اکسید TXL کراس اوور سایز متوسط است که در سال ۲۰۱۹ به بازار آمد. این خودرو روی پلتفرم m3x ساخته شده و از سال ۲۰۲۱ با چهره به‌روزشده در میدان حضور دارد. تعدادی از محصولات این برند لوکس چینی به‌زودی به بازار ایران خواهد آمد و ماشین‌هایی همچون چری اکسید TXL مهمان جاده‌های کشورمان خواهد شد.

مزایا و معایب

+ ظاهر زیبا و خوش پرستیژ

+ کابین باکیفیت و جادار

+ صندوق عقب بزرگ

+ توان فنی بالا و شتاب مناسب

+ امکانات متنوع ایمنی و رفاهی

+ قیمت مناسب در بازارهای جهانی

– موتور حساس به کیفیت بنزین

مشخصات فنی

در فهرست مشخصات فنی چری اکسید TXL یک موتور دو لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت دیده می‌شود. این پیشرانه می‌تواند ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن.متر گشتاور را از دور ۱۷۵۰ rpm در اختیار راننده قرار دهد. خوشبختانه چری اکسید TXL هم به صورت تک دیفرانسیل جلو و هم دو دیفرانسیل AWD به میدان آمده است. بنابراین برای طبیعت‌گردی‌های معمولی و آفرود نه‌چندان سنگین، خودروی مناسبی به حساب می‌آید.

با توجه به وزن ۱۷۷۸ کیلوگرمی و ترکیب مطلوب اسب بخار و گشتاور بالا، انتظار می‌رود شتاب صفر تا صد چری اکسید TXL نزدیک به ۹ ثانیه باشد که برای خودرویی در این ابعاد می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. مصرف سوخت اکسید TXL به طور متوسط نزدیک به ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، اما در عمل و با توجه به شرایط مسیر، این رقم می‌تواند به حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز برسد.

حداکثر سرعت رسمی این خودرو حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده، اما ثبت رکوردهای بیش از ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت با این خودرو نیز چندان دور از انتظار نیست. به‌خصوص در مسیرهایی با شیب به سمت پایین و جهت باد موافق، دستیابی به چنین سرعتی با چری اکسید TXL چندان دور از ذهن نیست.

وجود سیستم تعلیق مالتی لینک مستقل در قسمت عقب و مک‌فرسون مستقل برای جلو نیز باعث می‌شود از لحاظ هندلینگ، کیفیت سواری و پایداری سر پیچ‌ها، خیال کاربران تا حد زیادی راحت باشد.

البته کیفیت سواری این خودرو در حد محصولات لکسوس نیست، اما به هر حال برای یک خودروی چینی با قیمت پایین‌تر از محصولات لوکس لکسوس، پایداری و هندلینگ TXL مطلوب و دلنشین خواهد بود.

متاسفانه گیربکس چری اکسید TXL از نوع اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته است. البته این نوع جعبه دنده روی چابکی خودرو تاثیر مثبتی می‌گذارد، اما از لحاظ استهلاک، کارایی و دوام فنی نسبت به مدل‌های اتوماتیک مجهز به مبدل گشتاور کمی ضعف دارد. با توجه به نصب گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته روی برخی دیگر از محصولات چری، احتمال دارد که این گیربکس نیز در آینده برای چری اکسید TXL در نظر گرفته شود.

چری اکسید TXL

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۲ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور توربوشارژ
قدرت ۲۶۱ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن.متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک W – DCT
محور محرک

دیفرانسیل جلو

 

دو دیفرانسیل

شتاب ۹ ثانیه
سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه کراس اوور متوسط
نوع رینگ آلومینیومی

 

ابعاد و ظرفیت ها

طول ۴۷۸۰ میلیمتر
عرض ۱۸۸۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۷۳۰ میلیمتر
فاصله محورها ۲۸۰۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۷۱۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ – ۷ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۹۷۰ لیتر
حجم مخزن سوخت ۵۵ لیتر
قطر رینگ ۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک دارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
اتوهلد دارد
پدال شیفتر دارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرم‌کن صندلی جلو دارد
سردکن صندلی جلو دارد
ماساژور صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف دارد

طراحی ظاهری

شرکت چری ابتدا مدل TX از برند اکسید را معرفی کرد و سپس نسخه لانگ این خودرو را با نام اکسید TXL به بازار آورد. مدل TXL طول بیشتر و فاصله محوری طولانی‌تری دارد. درنتیجه استایل پر ابهت‌تری را به نمایش می‌گذارد و مشابه شاسی‌بلندهای واقعی به نظر می‌رسد. در سال ۲۰۲۱ چری اکسید TXL فیس لیفت شد و طرح به‌روز و جذاب‌تری پیدا کرد.

جلوپنجره جدید با نوارهای افقی به همراه برخی تغییرات روی چراغ‌ها و دیگر قسمت‌های سپر باعث شده تا چهره اکسید TXL نسبت به گذشته، مدرن و آینده‌نگرانه‌تر به نظر برسد.

در نمای بغل تغییرات اندک بوده، اما همان استایل قبلی نیز در نوع خود گیرا به نظر می‌رسد. در اینجا خبری از خط شانه‌ای یکپارچه و مستقیم نیست، بلکه با استفاده از خطوط حجمی منحنی، فرم عضلانی و خوش‌تراشی برای این کراس اوور نسبتا بزرگ پدید آمده است.

طراحی نمای عقب نیز تا حدودی نسبت به قبل تغییر کرده، اما این تغییرات به اندازه قسمت جلو فاحش نیست.

درمجموع باید گفت طراحی ظاهری چری اکسید TXL جذابیت بالایی دارد و در بازار ایران رقیب توانمندی برای آن وجود ندارد.

چری اکسید TXL

طراحی داخلی

زبان طراحی داخلی چری اکسید TXL برای ایرانی‌ها جدید نیست و آن را قبل از این در محصولاتی همچون فونیکس تیگو ۸ پرو دیده‌ایم. البته محصولات جدیدتر اکسید نظیر مدل RX طراحی داخلی متمایزی ارائه می‌دهند و احتمال دارد که آن طراحی داخلی بعدها به TXL هم راه پیدا کند.

به هر حال، فعلا همین طرح را درون این خودرو می‌بینیم که البته زیبایی خاص خود را دارد و انتقاد چندانی به آن وارد نیست. با وجود این، دریچه‌های تهویه میانی می‌توانست جذاب‌تر باشد و به همین فرم کلاسیک به حال خود رها نشود.

چری اکسید TXL فضای داخلی بزرگ و باکیفیتی در اختیار کاربران می‌گذارد. صندلی‌های ردیف دوم بدون محدودیت پذیرای افراد بلندقد هستند و فضای نسبتا وسیعی را چه از نظر طولی و چه ارتفاع سقف، در اختیار کاربر می‌گذارد.

این خودرو نسخه ۷ نفره نیز دارد که مطابق انتظار صندلی‌های ردیف سوم بیشتر مناسب استفاده کودکان خواهند بود. در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم، فضایی معادل ۹۷۰ لیتر برای جا دادن لوازم کاربران شکل می‌گیرد. این میزان حجم صندوق عقب هیچ گونه جای انتقاد، به‌ویژه هنگام مسافرت‌ها باقی نمی‌گذارد و کاملا جادار است.

در بحث امکانات اکسید TXL هم باید بدانید که این شاسی‌بلند چینی با دست پر به میدان آمده است. سیستم‌هایی همچون کروز کنترل هوشمند، دستیار کمکی حرکت بین خطوط، سامانه هشدار نقاط کور و هشدار خروج از خط، سنسور خواب، سقف پانوراما، سانروف برقی، سیستم کنترل کشش و پایداری و بسیاری دیگر از تجهیزات روز دنیا، در این خودرو به کار گرفته شده تا رفاه و امنیت سطح بالایی را برای کاربران محصول لوکس چری ایجاد کند.

چری اکسید TXL

قیمت چری اکسید TXL در بازار

چری اکسید TXL به عنوان کراس اوور سایز متوسط لوکس پا به میدان گذاشت و قصد داشت که به بازار آمریکا نیز برود. اما مشکلاتی پیش آمد و محصولات اکسید در رسیدن به بازار آمریکا چندان موفق نبودند.

با این وجود شرکت چری در توسعه محصولات برند لوکس خود مصمم بوده و می‌خواهد این کراس اوورها را در بازارهای جهانی به عنوان نمونه‌های ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر از محصولات لکسوس و دیگر خودروسازان لوکس دنیا عرضه کند. از این نظر، محصولات اکسید نسبت به خودروهای لوکس برندهای جهانی دارای قیمت کاملا رقابتی هستند.

به عنوان مثال قیمت چری اکسید TXL در بازار جهانی بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار است و اگر سری به قیمت خودروهای برندهای معتبر دنیا بزنید، متوجه می‌شوید که نه‌تنها هیچ خودروی لوکسی با این قیمت وجود ندارد، بلکه بیشتر تولیدات معمولی برندهای جهانی در این رنج قیمت به فروش می‌رسند.

در مورد عرضه و فروش خودرو چری اکسید TXL در ایران نمی‌توان زمان دقیقی را مطرح کرد. احتمالا در سال ۱۴۰۲ یکی دو مدل از این برند با نشان اختصاصی اکستریم به بازار ایران می‌آید و باید ببینیم که آیا اکسید TXL هم میان آنها حضور دارد یا خیر.

چری اکسید TXL

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها