رونمایی بهمن موتور از خودروی لوکس اقتصادی‌اش | هاوال H6 بهمن موتور را بشناسید + عکس و مشخصات فنی

کد خبر: 1235822

هاوال اچ6 جدید براساس پلتفرم جدید B30 گریت وال موتورز شکل گرفته که طول خودرو در آن حدود 4600 میلیمتر است.

رونمایی بهمن موتور از خودروی لوکس اقتصادی‌اش | هاوال H6 بهمن موتور را بشناسید + عکس و مشخصات فنی

یکی از نام های شناخته شده صنعت خودروی چین در ایران است. محصولات خانواده شاسی بلند هاوال از مهمترین تولیدات این گروه خودروسازی است که همواره جز پرفروش ترین تولیدات بخش داخلی صنعت خودروسازی چین نیز بوده است. هاوال در مقایسه با سایر چینی ها در جلب اعتماد مخاطبان خودروی چینی عملکرد موفقی داشته است. سابقه تاسیس گریت وال موتورز به 1984 میلادی باز می گردد.

e04c1f39-eade-4cb8-8a7a-6b8ceb722e7b

فروش فوق‌العاده ۶ خودرو از محصولات بهمن موتور از امروز آغاز می‌شود.

در طرح فروش فوق‌لعاده شش خودرو از محصولات بهمن موتور آمده است؛ متقاضیان طرح جایگزینی خودرو فرسوده با محصولات شرکت بهمن موتور می‌توانند در سایت شرکت نسبت به ثبت نام ۶ خودرو با تاریخ تحوسل شهریور ماه اقدام نمایند.

بهمن موتور

هاوال جولیون و اچ6 ؛ دو شاسی بلند وارداتی بهمن موتور  شدند

براساس اطلاعات منتشر شده گروه بهمن با برند BM Cars محصولاتی از برندهای مختلف چینی از جمله هاوال را وارد بازار می کند.

عصر ایران- طی روزهای اخیر خبر مربوط به افتتاح شوروم یا سالن نمایش شرکت جدید بهمن موتور با نام BM CARS در مجموعه نمایشگاه های خودرویی ایران مال، مورد توجه رسانه ها قرار داشته است. طبق تصاویر منتشر شده از این شوروم مشخص شده است که این شرکت با برند جدیدش قصد دارد تا محصولات وارداتی تازه وارد خود را به نمایش بگذارد.

1106374_472

براساس اطلاعات منتشر شده گروه بهمن با برند BM Cars محصولاتی از برندهای مختلف چینی از جمله هاوال را وارد بازار می کند.

بهمن تا قبل از بازگشت تحریم‌ها با شرکت هاوال همکاری داشت و بنا بود در کنار مونتاژ محصول هاوال H2، خودروهای بیشتری را از این برند چینی را وارد کشور کند که سرانجام این اتفاق رخ نداد ولی اکنون دوباره شاهد بازگشت هاوال در ایران خواهیم بود.

haval-jolion-2021-3

2 خودرو که گویا حضورشان توسط بهمن موتور  در ایران قطعی شده به ترتیب هاوال جولیون و هاوال اچ6 هستند. در رابطه با تریم های این محصولات هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما در ادامه با توجه به مطالب قبلی گروه خودرو عصر ایران، تصاویر و اطلاعات فنی2 تازه وارد بهمن موتور  جولیون و اچ6 را قرار داده ایم:

(توجه داشته باشید که اطلاعات زیر با توجه به نوع تریم ویژه بازار ایران می تواند کاملا متفاوت باشد)

هاوال جولیون

جولیون محصولی جدید از هاوال است که به عنوان یک کراس اوور چینی ویژگی های جذابی را در طراحی ارائه می دهد، هرچند موارد مشابه آن این روزها زیاد در دیگر برندهای چینی مشاهده می شود اما به هر ترتیب جولیون خودرویی جذاب و مورد پسند مشتری به نظر می رسد.

1

جولیون از منظر ابعاد برابر با 4472 میلیمتر در طول، 1841 میلیمتر در عرض و 1619 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز 2700 میلیمتر است.

در بخش پیشرانه و البته تمامی تریم ها، از نمونه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 150 اسب بخار خروجی و گشتاور 220 نیوتن متر استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده 7 سرعته دی سی تی هماهنگ و نیرو را به محور جلو انتقال می دهد.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است. رینگ های آلومینیومی با توجه به آپشن در اندازه های 17 و اینچی ارائه می شود.

2

این پیشرانه به نوعی تبدیل به نماد ملی صنعت خودروی چین شده است! بله منظورمان نمونه 1.5 لیتری توربو در هماهنگی با جعبه دنده دی سی تی است که در اکثر محصولاتی که توسط چینی ها معرفی می شوند، حضوری فعال دارند. پیشرانه 1.5 لیتری ضعف های خود را در برخی از شرایط رانندگی کاملا آشکار می کند.

3

فضای داخل کابین طراحی زیبا و دلچسبی دارد، هر چند در رابطه با کیفیت مواد اولیه باید از نزدیک داخل کابین قرار گرفت تا بتوان قضاوت دقیقی را ارائه داد. از امکانات این بخش می توان به سیستم تهویه اتوماتیک با دسترسی اختصاصی برای ردیف دوم، استارت دکمه ای، نمایشگر هدآپ، نورپردازی داخلی، ناوبری ماهواره ای، پشتیبانی از فرمان های صوتی، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی، بلوتوث، پورت یو اس بی، استراحتگاه دست هر دو ردیف، تنظیم الکتریکی صندلی راننده و سرنشین، پاور ویندوز، اسکای روف الکتریکی، آینه های الکتریکی مجهز به گرم کن و تاشوی اتوماتیک، برف پاک کن عقب و ... اشاره کرد.

بخشی از این امکانات فقط به عنوان آپشن ارائه می شوند.

4

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: ورود بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین عقب، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، ترمز اضطراری، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالاییو سرپایینی، سیستم پارک اتوماتیک، هدلایت اتوماتیک، ایربگ کامل، ایزوفیکس صندلی کودک و ... قابل اشاره هستند.

بخشی از این امکانات فقط به عنوان آپشن ارائه می شوند.

هاوال اچ6

پیشرانه اصلی در اچ6 جدید، مدل نسل سوم 1.5 لیتری های این کمپانی است که در مقایسه با 1.5 لیتری های قبلی عملکرد بهینه تر و قدرت بیشتری دارد. در تریم های بالاتر این خودرو پیشرانه 1.5 لیتری توربو 169 اسب بخاری و پیشرانه 2 لیتری توربو 201 اسب بخاری استفاده شده است.

1610140_996

به احتمال زیاد؛ پیشرانه با یک جعبه دنده 7 سرعته دی سی تی هماهنگ خواهد شد. بیشینه بازده حرارتی پپشرانه جدید گریت وال به 38 درصد می رسد که با استانداردهای زیست محیطی داخلی چین و اروپا هماهنگ است.

گرافیک جذاب چراغ های اصلی جلو و عقب با استفاده از ال ایی دیی و هالوژن بهبود یافته است. شیشه عقب در مقایسه با نسل کنونی اچ6 بزرگ تر شده است و از منظر ابعاد بدنه نیز بروزرسانی موفق قابل مشاهده است.

هاوال اچ6 جدید براساس پلتفرم جدید  B30 گریت وال موتورز شکل گرفته که طول خودرو در آن حدود 4600 میلیمتر است.

1610141_729

فضای داخلی از زبان طراحی جدیدی برخوردار است. آمپر دیجیتال که جایگزین نشانگر سنتی شده و یک نمایشگر اصلی در ابعاد بزرگ از ویژگی های جدید این خودرو است. شکل و مکانیسم سردنده نیز کاملا بروزرسانی شده است. ترمز دستی الکترونیکی و استراحتگاه دست از دیگر موارد قابل اشاره براساس تصاویر است.

1610147_237

گفتنی است هاوال اچ6 از سال 2011 تا کنون روی خط تولید گریت وال موتورز قرار دارد. نسل اول آن از 2011 تا کنون و نسل دوم نیز از 2017 تا کنون تولید می شود. 

تریم جی تی

هاوال اچ6 جی تی از منظر ابعاد برابر با 4727 میلیمتر در طول، 1940 میلیمتر در عرض و 1729 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. رینگ های آلومینیومی 19 اینچی آپشن استاندارد هاوال برای مشتریان این خودرو در نظر گرفته شده است.

1610124_108

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این کراس اوور اسپرت طراحی جذابی را با مخاطب به اشتراک می گذارد. رویکرد اسپرت در توسعه تمامی بخش های بدنه مدنظر قرار داشته است. از ورودی هوای باریک دقیقا زیر خط درپورش موتور، تا چراغ های مرموز و دیفیوزر عقب همگی طراحی اسپرت دارند. شیب سقف نیز با خطوط کلاس کوپه به انتهای خودرو و چراغ های اصلی عقب می رسد تا نمایش قدرت هاوال اچ6 جی تی را تکمیل کند.

1610127_580

در بخش پیشرانه این هاوال از تپنده 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ استفاده شده که 201 اسب بخار خروجی و 325 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. سامانه تمام چرخ محرک به عنوان آپشن پیش روی مشتریان قرار دارد. در بخش جعبه دنده نیز از نمونه دی سی تی استفاده شده است.

ظرفیت باک 60 لیتر است.

1610128_422

چراغ های ال ئی دی تطبیقی، درب صندوق عقب با حافظه میزان ارتفاع بازشدن اتوماتیک، آینه های الکتریکی با تاشوی خودکار و... از دیگر جزئیاتی است که قابل اشاره هستند.

کابین در سطح متوسطی از نظر کیفیت قرار دارد که از امکانات آن می توان به استارت دکمه ای، فرمان چرم، تعویض دنده پشت فرمان، تنظیم ارتفاع فرمان 4 جهته دستی، شارژ بی سیم، تنظیم 6 جهته الکتریکی صندلی راننده(به علاوه 2 حالت تنظیم الکتریکی برای قسمت کمر راننده) و 4 جهته صندلی سرنشین به همراه حافظه، گرم کن و تهویه صندلی های جلو، استراحتگاه دست هر دو ردیف، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی، سیستم صوتی با 8 اسپیکر، نمایشگر هداپ، نمایشگر 10.25 اینچی دیجیتال اطلاعات کیلومتر و... اشاره کرد.

1610129_911

در بخش ایمنی هاوال اچ6 جی تی ویژگی های مناسبی را همراه خود دارد که از جمله می توان به 6 ایربگ، رادار جلو، دوربین 360 درجه به همراه پارک خودکار، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری به همراه تشخیص عابر و دوچرخه، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، شناسایی علائم ترافیکی مسیر، نمایش نقاط کور دید راننده و... اشاره کرد.

قیمت هاوال اچ6 جی تی در بازارهای مختلف تفاوت دارد. اما نسخه مجهز به سامانه تمام چرخ محرک آن که بازهم تریم های متنوعی دارد از 45 هزار دلار به بالا قیمت می خورد.

1610131_885

هاوال اچ6 جی تی با توجه به تریم از 1570 تا 1680 کیلوگرم وزن دارد. شاخص یدک کشی خودرو نیز 750 کیلوگرم محاسبه شده است.

۱۳

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها