بشتابید: آغاز حراج آخر فصل سایپا برای همه | تنها با ۴۰ میلیون صاحب خودروی لوکس شوید | طرح جدید پیش فروش سایپا با شرایط رویایی و تحویل فوری

کد خبر: 1242389

مدیرعامل سایپا با تاکید بر اینکه توانستیم وعده خود در معرفی خودروهای جدید به بازار را جامه عمل بپوشانیم گفت: خودروهای شاهین اتوماتیک، اطلس و سهند در انتظار قیمت‌گذاری از سوی شورای رقابت هستند.

بشتابید: آغاز حراج آخر فصل سایپا برای همه | تنها با ۴۰ میلیون صاحب خودروی لوکس شوید | طرح جدید پیش فروش سایپا با شرایط رویایی و تحویل فوری

طرح پیش فروش سایپا با توجه به تقاضای زیاد مردم به صورت هفتگی برگزار می گردد و از طریق سایت های معتبر اطلاع رسانی آن انجام می گیرد. پیش فروش سایپا چندمین مرحله اجرایی خود را طی می کند و هنوز متقاضیان زیادی موفق نشدند صاحب خودرو شوند. محصولاتی که در هر دوره پیش فروش سایپا عرضه می گردند، متفاوت هستند. در این طرح پیش فروش سایپا چندین محصول پر فروش سایپا عرضه شده است.

به گزارش سایپا، محمدعلی تیموری در حاشیه افتتاحیه بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو در مشهد با بیان اینکه سال گذشته وعده دادیم که برای سال ۱۴۰۲، ۸ محصول جدید معرفی و به بازار عرضه خواهیم کرد و خوشبختانه این مهم محقق شد، گفت: خودروهای شاهین اتوماتیک، شاهین پلاس، اطلس، سهند و کادیلا (محصولات زیرمجموعه پارس‌خودرو)، سیلک، پاژ و ون هامون (محصول زیرمجموعه زامیاد) محصولات جدید گروه سایپا هستند که امسال عرضه می‌شوند.

مدیرعامل گروه سایپا با تاکید بر اینکه تولید خودروهای جدید بدون نقص و با استانداردهای ۸۵ گانه خواهد بود، افزود: در حال حاضر خودروی اطلس تمام مجوزها و استانداردها را دریافت کرده و تولید آزمایشی آن هم انجام شده است، در مورد این خودرو منتظر قیمت‌گذاری از سوی شورای رقابت هستیم و به محض قیمت‌گذاری عرضه آن شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مورد خودروی سهند و شاهین اتوماتیک، منتظر قیمت‌گذاری هستیم و امیدواریم هفته آینده قیمت‌ها ابلاغ شود تا خودروهای جدید را به مردم عرضه کنیم.

تیموری گفت: شاهین پلاس تا دو ماه آینده نهایی می‌شود، این خودرو نسخه ارتقاء یافته سواری شاهین است؛ همچنین محصول جدید دیگر سایپا، سیلک (C۳XR) است که تولید انبوه آن در سایپاسیتروئن کاشان انجام خواهد شد، این خودرو بر اساس پلتفرم C۳ فرانسه است.

نام خودرو     نرخ نهایی با احتساب 25 درصد (ریال)

چانگان CS35 تیپ 2     10,620,361,103

چانگان CS35 تیپ 3     11,305,885,902

چانگان CS35

اما نکته عجیب ماجرا، این است که قیمت جدید شرکت سایپا که با منت «اعمال تخفیف» بر سر مشتریان اعلام شده است، بازهم از این قیمت‌های اعلامی، بالاتر است. در جدول پایین، لیست نرخ‌های اصلاح‌شده به همراه اختلاف قیمت خودروها نسبت به قیمت اعلامی شورای رقابت نوشته شده است.

ام خودرو     قیمت چانگان‌های وارداتی پس از اصلاح نرخ (تومان)     اختلاف قیمت با نرخ اعلامی شورای رقابت

چانگان CS35 تیپ 2     یک میلیارد و 114 میلیون تومان     52 میلیون تومان بالاتر

چانگان CS35 تیپ 3     یک میلیارد و 251 میلیون تومان     121 میلیون تومان بالاتر

بنابراین زمانی که نرخ مصوب سایپا برای تیپ 2 این خودرو حدود 52 میلیون و برای تیپ 3 حدود 121 میلیون تومان بالاتر از حداکثر سود 25 درصدی نرخ‌های اعلامی شورای رقابت تصویب شده، نمی‌توان با استفاده از واژه‌هایی مانند تخفیف، از تخلف صورت گرفته چشم‌پوشی کرد.

اگر واقعاً شورای رقابت، نهاد قیمت‌گذاری روی محصولات خودروسازهاست، باید قیمت مصوب این شورا ملاک محاسبه قرار گیرد و درغیر این‌صورت انتظار پیگیری نهادهای ذی‌ربط از جمله سازمان تعزیرات را داریم.

معرفی اجمالی چانگان CS53 پلاس

این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم 1.4 لیتر و تکنولوژی TGDI بهره می‌برد که توانایی تولید حداکثر 158 اسب‌بخار قدرت و 160 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. قدرت تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه (DCT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق اعلام خودروساز، مصرف سوخت این کراس‌اوور 1390 کیلوگرمی، 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

تیپ‌های 2 و 3 به‌صورت استاندارد دارای آپشن‌هایی همچون کروزکنترل، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، فرمان برقی حساس به سرعت، ترمزپارک برقی، کنترل کشش، سیستم اتوهلد، صندلی‌های تاشو عقب، سنسور فشار باد تایر، دوربین دنده عقب، ورود و استارت بدون کلید است.

اما آپشن‌های اضافی چانگان CS35 تیپ 3 که آن را در رتبه بالاتری نسبت به تیپ 2 قرار می‌دهد شامل ایربگ‌های پرده‌ای، سقف پاناروما، دوربین جانبی و تهویه اتوماتیک است.

 در حال حاضر 3 ماه از عدم اعلام قیمت خودروهای فروخته شده سایپا در سامانه یکپارچه می گذرد و هنوز خبری از تعیین تکلیف قیمت این خودروها نیست.

کسب اطلاع تسنیم از شورای رقابت حکایت از آن دارد که تعیین تکلیف 4 محصول سایپا امروز 31 مردادماه نیز در جلسه شورای رقابت به سرانجام نمی رسد و مشتریان باید طی هفته‌های آینده منتظر اعلام قیمت نهایی این خودروها باشند. اما نکته مهم اینجاست چرا وزارت صنعت باید خودرویی به مردم بفروشد که قیمت آن مشخص نیست و مردم سه ماه سرگردان منتظر تعیین تکلیف قیمت خودروهای ثبت نامی باشند!/تسنیم

ودروی کوییک R مدل S از سوی اعضای شورای رقابت قیمت‌گذاری شد. این محصول جدید خودروسازی سایپا در مبدا با قیمت حدود ۲۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای مشتران فاکتور خواهد شد.

به گزارش اکوایران، اعلام قیمت برای این مدل جدید کوییک در حالی از سوی شورای رقابت نهایی شد که همچنان از قیمت‌گذاری چهار محصول جدید عرضه شده نارنجی‌های جاده مخصوص در دومین دور از سامانه یکپارچه فروش نیست.

کوییک GX گیبرکس دستی، کوییک GX گیربسک دستی مدل R، ساینا GX گیربکس دستی، ساینا GX گیربکس اتوماتیک، ساینا GX دوکانه سوز، شاهین با گیربکس اتوماتیک و اطلس محصولاتی از خودروسازی سایپا هستند که در آخرین دور فروش سامانه یکپارچه خودرو در دسترس متقاضیان قرار گرفتند اما همچنان به لحاظ قیمت در کارخانه بلاتکلیف هستند. آن طور که شنیده می‌شود قیمت‌گذاری این خودروها در مبدا در دستورکار شورای رقابت قرار دارد اما مشخص نیست اعضای شورای رقابت چه زمانی نسبت به قیمت‌گذاری آنها اقدام می‌کنند.

کوییک R مدل S قرار بود در سال گذشته از سوی خودروسازی سایپا روانه بازار شود اما به دلایلی ازجمله نامشخص بودن قیمت کارخانه‌ای این مدل جدید کوییک، مدیران سایپا از عرضه آن به بازار خودداری کردند.

حال با توجه به اعلام قیمت آن از سوی شورای رقابت به نظر می‌رسد دیگر مانعی بر سر راه عرضه آن در بازار نباشد و به زودی شاهد فاکتور شدن کوییک R مدل S برای متقاضیان باشیم.

بررسی مدل‌های گوناگون کوییک نشان می‌دهد این محصول جدید از کوییک معمولی با گیربکس دستی (با قیمت حول و حوش ۲۰۰ میلیون تومان)، کوییک R با گیربکس دستی (با قیمتی نزدیک به ۲۵۶ میلیون تومان) و کوییک S با گیربکس دستی (با قیمت حدود ۲۶۹ میلیون تومان) گران تر است و تنها از دو مدل کوییک R پلاس با گیربکس اتوماتیک (با قیمت بیش از ۳۳۸ میلیون تومان) و کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک (با قیمت حول و حوش ۳۲۷ میلیون تومان) ارزان تر است.

اضافه شدن کوییک R مدل سبد محصولاتی خودروسازی سایپا متنوع تر خواهد شد و جمع اعضای خانواده کوییک به ۶ می‌رسد.

کوییک R مدل S را می‌توان جدیدترین مهمان بازار خودروی کشور نام‌گذاری کرد. با دید استقبال مشتریان از این مهمان جدید چگونه خواهد بود.

فراخوان فروش اقساطی سایپا برای مشتریان

متقاضیان حائز شرایطی که پیامک امکان واریز وجه در تاریخ ۳۰مردادماه دریافت کرده‌اند می‌توانند از روز دوشنبه مورخ امروز با مراجعه به سایت فروش اینترنتی سایپا و ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری نسبت به واریز وجه و ثبت نام اقدام کنند.

شرکت سایپا پیرو اعلام نتایج در دومین طرح سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی به اطلاع نمایندگی ها و متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی در خرداد ماه سال جاری نسبت به ثبت نام اولیه خودرو شاهین اقدام نموده و اولویت ایشان تابستان 1403 تعیین و در تاریخ 1402/05/30 پیامک به آنها ارسال شده رساند، امکان واریز وجه خودرو و ثبت نام بخشی از درخواستهای خرید مذکور مطابق شرایط ذیل اعلام می گردد.

برای صرفا متقاضیان مادران شرکت‌کننده در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، بخش هفتم با موعد تحویل بهار ۱۴۰۳ روزه که متقاضی دو محصول ساینا S  و شاهین هستند، امروز چهارشنبه (۱۸ مرداد ماه ماه)، پیامک واریز وجه علی‌الحساب توسط گروه خودروسازی سایپا ارسال شده است.

امکان واریز وجه علی‌الحساب و ثبت نام محصولات سایپا، برای متقاضیانی که اولویت دریافت خودروی آن‌ها زمستان ۱۴۰۲ و بهار ۱۴۰۳ است و (۱۷ مرداد ماه) از سوی شرکت سایپا پیامک دریافت می‌کنند، فراهم خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت سایپا متقاضیانی که در مرحله دوم عرضه خودروها در سامانه یکپارچه مشمول دریافت محصولات سایپا شده‌اند می‌توانند از امروز با مراجعه به سایت فروش محصولات شرکت سایپا نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها