رونمایی«ری‌را » اولین کراس‌اوور ایران خودرو | ری‌را پرآپشن‌ترین خودرو بازار ایران شد | قیمت کارخانه ای «ری‌را » چند؟

کد خبر: 1243169

در جریان بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد، شرکت ایران خودرو از نسخه نهایی کراس‌اوور ریرا رونمایی کرد. اما این خودرو چه ویژگی‌هایی دارد؟

رونمایی«ری‌را » اولین کراس‌اوور ایران خودرو | ری‌را پرآپشن‌ترین خودرو بازار ایران شد | قیمت کارخانه ای «ری‌را » چند؟

 نمایشگاه بین‌المللی خودروی مشهد هفته گذشته برگزار شد. یکی از مهم‌ترین خودروهایی که در این نمایشگاه رونمایی شد، ریرا، اولین کراس‌اوور شرکت ایران خودرو، بود.

البته این خودرو قبلاً هم رونمایی شده بود؛ اما تفاوت نسخه‌ای که در نمایشگاه مشهد حضور داشت، این است که نسخه نهایی ریرا از لحاظ طراحی ظاهری محسوب می‌شود.

بنابراین اخباری که در مورد تغییر نام ریرا به گوش می‌رسید، به احتمال قوی صحت ندارند. چراکه نام ری‌را در قسمت پشت خودرو به وضوح دیده می‌شود و شرکت ایران خودرو کاتالوگ آن را با همین اسم منتشر کرده است.

مشخصات فنی ریرا

ریرا از پیشرانه EFP توربوشارژ استفاده می‌کند که قادر به تولید حداکثر 160 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور است. قدرت تولیدی فوق از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

طبق اعلام ایران خودرو، شتاب صفر تا 100 ری را 10.4 ثانیه بوده و مصرف سوخت ترکیبی خودرو، 7.3 ثانیه است. بنابراین کراس‌اوور جدید ایران خودرو باتوجه به وزن خالص 1425 کیلوگرمی که دارد، از شتاب و مصرف سوخت قابل قبولی برخوردار است.

طراحی ظاهری

ریرا یک کلمه مازندرانی بوده و به معنی باران یا پرنده کوچک‌تر از گنجشک است. دلیل نام‌گذاری مازنی روی این کراس‌اوور ایرانی، تولید بخش زیاد آن در سایت ایران خودرو بابل اعلام شده است. بنابراین، به دلیل نام‌گذاری خودرو، انتظار یک محصول کوچک و جمع‌وجور از بخش بیرونی خودرو داریم. اما حداقل در بخش ابعاد، می‌توان دید که به هیچ وجه با خودرویی کوچک طرف نیستیم.

ریرا 2

در نمای جلوی خودرو، از طراحی به‌روزی استفاده شده که در محصولات چینی نیز به وفور دیده می‌شود. یک دی‌لایت خطی در بخش بالای سپر و دو چراغ نور بالا و نور پایین در بخش سپر طراحی شده است. جلوپنجره نیز در میان چراغ‌های اصلی به چشم می‌خورد. اگرچه برخی افراد این طرح را زیبا می‌دانند، اما برخی دیگر طراحی مستطیلی شکل چراغ‌های اصلی را هماهنگ با ظاهر کلی نمی‌بینند.

نمای جانبی خودرو و ترکیب رنگ قرمز و مشکی، هماهنگی خوبی با بخش جلویی دارد، اما استفاده از رینگ‌های آلیاژی نه‌چندان زیبای 18 اینچی تا حد زیادی از زیبایی این بخش کاسته است.

ری را 3

در نمای پشتی، برخلاف بخش‌های دیگر که رنگ اصلی قرمز بود، در اغلب بخش‌ها رنگ مشکی به چشم می‌خورد. طرح LED چراغ‌ها با دو عدد اگزوز کروم رنگ پایین سپر، زیبایی قابل قبولی را در بخش پشتی ایجاد کرده است.

این خودرو همچنین دارای طول 4334 میلی‌متر، عرض 2077 میلی‌متر و ارتفاع 1638 میلی‌متر است.

طراحی داخلی ریرا

شرکت ایران خودرو اعلام کرده که طراحی بخش داخل ریرا فعلاً نهایی نشده و به همین دلیل، بازدیدکنندگان نمایشگاه با شیشه‌های مات و درب‌های بسته خودرو روبه رو بودند. در برخی از منابع، عکس‌هایی با عنوان بخش داخلی ری را دست به دست می‌شود، اما به دلیل اینکه شرکت اعلام می‌کند طرح داخل کابین نهایی نشده، تأیید این تصاویر امکان پذیر نیست.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

ریرا از لحاظ امکانات رفاهی، جزو یکی از پرآپشن‌ترین خودروهای داخلی پس از عرضه خواهد بود.

طبق اعلام شرکت، این کراس‌اوور ایرانی دارای آپشن‌هایی همچون کروزکنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش و پایداری، کیسه‌هوای جانبی جلو، دوربین 360 درجه، سنسور فشار باد تایرها، مالتی‌مدیای 12 اینچ، تنظیم برقی و گرم‌کن صندلی‌های جلو، فرمان برقی حساس به سرعت، نورپردازی داخل کابین، سانروف، سنسور نور و باران، صندوق عقب برقی به‌همراه سنسور پا برای بازکردن صندوق و ورود و استارت بدون کلید است.

آپشن‌های فوق تاکنون سابقه استفاده در هیچ یک از خودروهای تولید داخلی را ندارد و ری را، می‌تواند نقطه عطف صنعت خودروسازی ایران باشد.

قیمت ریرا

با توجه به ظاهر و آپشن‌های به کار رفته در ریرا، می‌توان فهمید که با خودروی ارزانی طرف نیستیم. به باور کارشناسان بازار خودرو، همچنین قیمت محصولات هایمای مونتاژی ایران خودرو، این محصول اگر قرار باشد در چند نسخه پایه و فول عرضه شود، محدوده 600 میلیون الی یک میلیارد تومان، دور از انتظار نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها