کد مطلب: 29666

یارانه نقدی | یارانه نقدی مهر ماه | یارانه نقدی کی واریز میشود | یارانه نقدی مهر

واریز یارانه نقدی 1 میلیون تومانی از 20 مهرماه | نحوه استعلام یارانه با کد ملی اعلام شد | یارانه نقدی بگیران پولدار شدند

دولت سورپرایز جدیدی درباره واریز یارانه نقدی تشویقی جدید برای خانوارها در نظر گرفته است. این یارانه تشویقی از 120 هزارتومان تا 3 میلیون تومان می باشد. جزئیات واریز یارانه نقدی مهر 1402 را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

واریز یارانه نقدی 1 میلیون تومانی از 20 مهرماه | نحوه استعلام یارانه با کد ملی اعلام شد | یارانه نقدی بگیران پولدار شدند

خبرهای مهمی از افزایش رقم یارانه نقدی از مهر ماه به گوش می رسد. هنوز برای تغییر در نحوه پرداخت یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. یارانه نقدی در نیمه دوم سال ممکن است رقمی جذاب و وسوسه انگیز پیدا بکند. یارانه نقدی مهر 1402 به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد.

استعلام یارانه نقدی با کد ملی

بهترین روش برای استعلام یارانه، استفاده از وب‌سایت آنلاین است که در کمتر از چند دقیقه می‌توانید از وضعیت پرداختی خود مطلع شوید. علاوه‌بر این، اگر به هر دلیلی به اینترنت دسترسی نداشتید، استفاده از کد دستوری #۶۳۶۹* و پیامک به ۶۳۶۹ بهترین گزینه ممکن به حساب می‌آید.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی از افزایش کمک دولت به سه دهک اول خبر داد و گفت در صورتی که دهک های اول تا سوم ۲۰۰ هزار تومان در طرح کالابرگ الکترونیک خرید کنند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار یارانه‌ای دریافت می کنند.

علیرضا عسگریان در گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرد: ۲ هفته گذشته مرحله جدید طرح کالا برگ اجرا شد و مقرر شد تا مبنای این سبد ثابت باشد و فاصله تورمی توسط دولت تامین شود که شروط ساده ای داشت. یکی از اهداف دولت سیزدهم، جدا کردن تورم از سفره مردم است که گام به گام در طول همین مدت در حال حرکت هستیم.

تاریخ واریز یارانه نقدی مهر 1402

وی با اشاره به اینکه مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک تنها مشمول دهک های اول تا سوم است گفت: در صورتی که خانوارهایی که ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می کنند، اگر ۲۰۰ هزار تومان را از این سبد ۱۱ قلمی در کالا برگ خریداری کنند، هر قدر مابه التفاوت تورمی باشد توسط دولت تامین می شد. اکنون ۲ فرصت جدید برای این طرح قرار داده شده است. اول اینکه ۱۱ قلم کالا در سبد ثابت و مبنای قیمت بر پایه سال گذشته است. مردم اگر ۲۰۰ هزار تومان از این کالاها را خریداری کنند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار جدید به آنها اضافه می شود؛ مشروط به اینکه دوباره از این ۱۱ قلم خریداری کنند.

عسگریان گفت: به عنوان مثال اگر من به عنوان یک خریدار، ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار کالابرگ را خریداری کنم ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافی می شود که باید همان شارژ اضافی (۱۲۰ هزار تومانی) را از این سبد خریداری کنم. پس مجموع یارانه افراد ۵۲۰ هزار تومان می شود.

یارانه نقدی

وی با بیان اینکه ۲۹ میلیون نفر مشمول این طرح می شوند، گفت: این طرح اکنون برای دهک های اول تا سوم است که امیدوار هستیم از ماه آینده بتوانیم دهک های بعدی را نیز به طرح کالابرگ الکترونیک اضافه کنیم.

عسگریان خاطر نشان کرد: بار مالی این موضوع تامین شده است و مردم دغدغه نداشته باشند. ۹۰ هزار مغازه و فروشگاه در این طرح فعال شده است و مردم از طریق برنامه کاربردی «شما» شبکه ملی اعتبار با انتخاب موقعیت مکانی، می توانند به نزدیک ترین فروشگاه مراجعه کنند.

معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تمام این طرح اختیاری است گفت: در صورتی که افراد تنها ۲۰۰ هزار تومان از این کالابرگ را خریداری کنند، ۱۲۰ هزار تومان به آن اضافه می شود که باید از همین کالاها خریداری کنند در غیر این صورت همان مبلغ ۴۰۰ هزار تومان در موعد مقرر واریز یارانه، قابل برداشت است.

دولت به تازگی اعلام کرده که یارانه سه دهک اقتصادی پایین جامعه با ۱۲۰ هزار تومان افزایش، از ۴۰۰ هزار تومان به ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

آن‌طور که وزارت کار اعلام کرده، سه دهک اول تا سوم جامعه در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از کالاهای تعیین شده در سبد، می‌توانند از دریافت مابه التفاوت قیمت این کالاها نسبت به سال ۱۴۰۱ (حدود ۱۲۰ هزار تومان) برخوردار شوند.

یارانه نقدی جدید امشب / یارانه نقدی 3 میلیون تومانی بحساب این خانوارها

فاطمه عباسی با اعلام این خبر گفت: پیرو ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۲ کشور به وزارتخانه ها و سازمان های دولتی، این معاونت براساس تبصره یک ماده ۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت با تشکیل جلسه ای با حضور نمایندگان انجمن عالی مراکز غیردولتی، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان دفاتر تخصصی سازمان بهزیستی اقدام به تعیین میزان کمک هزینه یارانه مراکز غیردولتی اعم از مراکز مراقبتی، مراکز روزانه، خانه های حمایتی، حق پرستاری، ویزیت و مراقبت در منزل و حق پرستاری با سقف افزایش ۴۰ درصد از تاریخ اول فروردین سال جاری با توافق تمام اعضاء کرد.

وی افزود: با توجه به دستور مؤکد معاون اول رئیس جمهور در جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در تاریخ فروردین ماه سال جاری مبنی بر تسریع در اجرای حکم تبصره ۱ ماده ۷ قانون حمایت از حقوق معلولان(مصوب ۱۳۹۶) تا پایان اردیبهشت ماه، پیش نویس تصویب نامه با قید دو فوریت در تاریخ اول خرداد ماه امسال توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیر مراحل قانونی تصویب قرار گرفت و در جلسه ۱۰ خرداد ماه سال جاری هیئت وزیران تصویب شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس این تصویب نامه افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بهره مند می شوند.

عباسی افزود: به ازای هر توانخواه نیازمند مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی، بر اساس درجه ارزشیابی مرکز، ماهانه معادل سه میلیون ۷۸۰ هزار تا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای گروه هدف دارای خانواده، چهار میلیون و ۶۲۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۴۰ هزار تومان برای افراد مجهول الهویه و فاقد سرپرست از سوی سازمان بهزیستی به عنوان کمک هزینه پرداخت می شود.

وی همچنین در خصوص مراکز روزانه گفت: هر توانخواه نیازمند در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معادل دو میلیون و ۲۷۰ هزار تا دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و فرد دارای اختلال طیف اتیسم در مراکز روزانه از کمک هزینه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بهره مند خواهند شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برای افراد بهره مند از خدمات تخصصی توانبخشی در منزل، کمک هزینه به مبلغ یک میلیون ۲۲ هزار تومان و برای افراد برخوردار از خدمات مراقبت در منزل، کمک هزینه به مبلغ دو میلیون ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، عباسی گفت: با اهتمام دولت مردمی در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار شاهد تصویب کمک هزینه و پرداخت براساس مصوبه جدید در ماه سوم سال خواهیم بود.

 در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، مجلس شورای اسلامی افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان دو نهاد حمایتی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی) را به تصویب رساند و براساس آن دولت مکلف شد این افزایش را از فروردین‌ماه ۱۴۰۲ اعمال کند.

یارانه نقدی

در همین ارتباط دولت، از فروردین‌ماه تا پایان مردادماه تنها ۲۰ درصد مستمری مددجویان را افزایش داد تا اینکه سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاریخ ۲۱ شهریور ماه امسال اعلام کرد: پیرو دستور آیت‌الله رئیسی؛ ریاست جمهوری و با تأمین اعتبار صورت‌گرفته از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، مستمری خانواده‌های تحت‌پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی از شهریور امسال، مجدداً ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۲۰ درصد مستمری افزایش یافته بود، افزود: با افزایش ۲۰ درصد فعلی مجموع مستمری مددجویان نسبت به سال ۱۴۰۱ جمعاً ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.سلام نو

پرداخت یارانه نقدی تشویقی رئیسی به دهک‌های چهار و پنج

در حالیکه پیش از این خانوارهای دهک‌های اول تا سوم با خرید ۵۰ درصد مبلغ یارانه از سبد اعلامی دولت (۱۱ قلم کالا) مشمول افزایش ۱۲۰ هزار تومانی یارانه‌ می‌شدند، با تسری شمولیت طرح «کالابرگ الکترونیک» به دهک‌های چهارم و پنجم، یارانه این ۲ دهک نیز به شرط خرید نیمی از یارانه‌شان از همین سبد، از ۳۰۰ به ۴۲۰ هزار تومان (۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی) افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، اولین مرحله طرح کالابرگ الکترونیک نیمه اول خرداد ماه امسال اجرا و قرار شد میزان «یارانه» یارانه‌بگیران سه دهک اول (در این مرحله صرفا خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور)، مشروط به خرید ۷۰ درصد مبلغ یارانه از میان ۹ تا ۱۱ قلم، ۲۰ درصد افزایش یابد.

اما از ۳۱ تیرماه و با اجرای مرحله جدید از این طرح، شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار براساس میزان تورم کالاهای اساسی، خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه اعلام شد؛ به طوریکه یارانه سرپرستان خانوار در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه‌ ۴۰۰ هزار تومانی، ۱۲۰ هزار تومان دیگر افزایش می‌یافت که البته در این مرحله تنها سه دهک اول درآمدی از این «یارانه تشویقی» بهره‌مند شدند.

این درحالیست که سید صولت مرتضوی- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به جلسه‌اش با مخبر و مسئولان اقتصادی دولت اعلام کرد: یارانه تشویقی که به سه دهک اول پرداخت می‌شد، در قالب کالابرگ از دوم شهریورماه، به ۵ دهک ارتقاء می‌یابد؛ یعنی دهک چهارم و پنجم هم مشمول این یارانه تشویقی می‌شوند؛ به عبارتی اگر ۵ دهک اول ۵۰ درصد از یارانه‌شان را از طریق کالابرگ از ۱۱ قلم کالایی که تعریف شده است، خریداری کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی می‌شوند.

وی این را هم گفت، افرادی که به هر طریقی برای دریافت یارانه یا ثبت‌نام نکرده‌اند یا جزو دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند و یارانه به آنها تعلق نگرفته و یا نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند، می‌توانند به سامانه (حمایت) مراجعه و اعتراض‌شان را ثبت کنند.

به گفته وزیر رفاه اعتراضات بررسی و پاسخ داده و دهک‌های درآمدی بر اساس آزمون وسع مجددا بررسی می‌شوند.

مرتضوی ادامه داد: احتمال اینکه تغییراتی در دهک بندی‌ها صورت گیرد وجود دارد. اینکه عده‌ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین یا برعکس بروند، وجود دارد؛ ارزیابی مجدد آزمون وسع انجام و نتایج آن ظرف روزهای آینده اعلام می‌شود.

وی افزود: اکنون هر کسی که در ۵ دهک اول قرار داشته باشد یا در آینده قرار بگیرد، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهد شد.

یارانه نقدی چه کسانی حذف خواهد شد ؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحت هیچ شرایطی اراده دولت بر حذف یارانه دهک‌های مشمول یارانه نیست. سید صولت مرتضوی در حاشیه دیدار با امام جمعه شهرکرد در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: مطالبات جمهوری اسلامی ایران که دفاع از مظلومیت کارگران فلسطینی بود با طیب خاطر و صدای بلند در اجلاس سراسری سازمان بین‌المللی کار بیان شد که مورد اقبال عمومی نیز قرار گرفت و بسیاری از کشورها نیز به این موضوع پرداختند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش یارانه مددجویان دستگاه‌های حمایتی، بیان کرد: یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور، دغدغه سفره مردم است، برای این که به معاش مردم توجه ویژه داشته باشیم، باید دهک‌های کم در آمد جامعه را به واسطه یارانه‌ها حمایت کنیم.

یارانه نقدی

وی تاکید کرد: این سبد ۱۱ قلم کالایی، یک سبد استاندارد است. تمرکز ما بر حوزه تغذیه سالم مردم است و قرار بر این است که پروتئین ها و ویتامین ها از طریق این سبد تامین شود و سیاست های تشویقی و پر شدن فاصله تورمی مشروط بر این است که مردم از این سبد خریداری کنند.

بر اساس این گزارش ۱۱ قلم کالای اساسی اعلام شده در طرح کالابرگ الکترونیک شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله است. همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند./اندیشه معاصر

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی