کد خبر: 625519
تاریخ انتشار :

برای واکسیناسیون کرونا، به این کشورها سفر کنید + جزئیات

در این مطلب کشورهایی را معرفی می‌کنیم که تزریق واکسن کرونا به مسافران کشورهای دیگر را انجام می دهند.

برای واکسیناسیون کرونا، به این کشورها سفر کنید + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با شیوع ویروس کرونا در جهان و قرنطینه سراسری شهرهای گردشگری و بزرگی چون بارسلونا، آتن، میلان و ... ضربه بزرگی به اقتصاد این شهرها که تکیه زیادی بر روی صنعت گردشگری داشتند وارد شد. بعد از 15 ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان، در نوردیدن تقریبا تمامی نقاط زمین و گرفتن جان میلیون‌ ها نفر از انسان‌ ها همکاری کشورهای مختلف برای مقابله با این ویروس مرگبار نتیجه داد و واکسن‌ های مختلفی ساخته شد تا بسیاری که امیدی به دوران پسا کرونا نداشتند و آینده‌ ای برای بهبود وضعیت زندگی شان تصور نمی‌ کردند، امیدوارتر از همیشه به از سرگیری روند سابق زندگی شان چشم داشته باشند.

مردم جهان که حال امیدوار به بازگشت به دوران خوش سابق بودند، با چالش جدیدی مواجه شدند. توزیع ناعادلانه و روند کند واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای با درآمد پایین، بعضی‌ از شهروندان جهانی و ساکنین این کشورها را به فکر سفر به دیگر کشورها برای دریافت واکسن کرونا انداخت. تور واکسن کرونا با مخالفان زیادی همراه بود. سازمان بهداشت جهانی از مهم‌ ترین مخالفان این عمل به دلیل کند شدن روند واکسیناسیون جهانی و احتمال جهش ویروس کرونا بود. برخی دیگر نیز تزریق واکسن به گردشگران را فرصت خوبی برای بدست آوردن واکسن کرونا یافتند. 

در این مطلب کشورهایی که طرح گردشگری واکسن را دارند یا هم اکنون در حال اجرای آن هستند معرفی می‌ شوند:

آمریکا: جانسون‌ اند جانسون، فایزر و مدرنا

با سرعت گرفتن تزریق واکسن به افراد بالغ در آمریکا، برخی ایالت‌ ها که واکسن بیشتری دارند، برنامه تزریق به گردشگران را آغاز کرده‌ اند.

برخی از شهرهای آمریکا این فرصت را به گردشگران می‌ دهند که با استفاده از تزریق واکسن تک دوزی «جانسون‌ اند جانسون» بدون وقت قبلی واکسینه شوند. شهر نیویورک یکی از این مکان‌ ها است که از ماه مه تاکنون دوزهایی را از طریق مراکز واکسیناسیون در مکان‌ های دیدنی شهر ارائه می‌ کند.

ایالت آلاسکا نیز از این روند پیروی کرده است. «هید هیدبرگ» مدیر بهداشت عمومی این ایالت تایید کرده است که گردشگران می‌ توانند به هنگام ورود به فرودگاه‌ های سراسر ایالت، دوز واکسن «فایزر یا مدرنا» را دریافت کنند.

ایالت‌ های آریزونا، فلوریدا، لوئیزیانا، داکوتای شمالی، میامی و تگزاس با استفاده از مازاد ذخایر واکسن خود اقدام به واکسینه کردن گردشگران می‌ کنند.

مالدیو

مالدیو جزیره‌ ای در اقیانوس هند می‌ باشد که اقتصاد آن تا حد زیادی متکی به گردشگران بوده و قرنطینه و همه‌ گیری ویروس کرونا ضربه بزرگی به اقتصاد این کشور وارد کرد. 

مقامات گردشگری مالدیو تایید کرده‌ اند که پس از آنکه واکسیناسیون ساکنان این جزیره کامل شد، آنها استراتژی  «بازدید، واکسیناسیون، تعطیلات» (Vacation, Vaccine, Visit) را به گردشگرانی که هنوز واکسن تزریق نکرده‌ اند ارائه می‌ دهند.

مالدیو معمولا یک مکان گردشگری برای استراحت میلیون‌ ها بازدیدکننده ثروتمند در طول سال است و در نظر دارد بیش از 400 هزار گردشگر را در سال جاری جذب کند.

مالدیو تقریبا 41 درصد از جمعیت بزرگسال خود را واکسینه کرده است بنابراین برای گرم‌ ترین فصل در مارس و آوریل سال آینده پذیرای گردشگران خواهد بود.

امارات: فایزر و سینوفارم

امارات مقصد دیگری برای گردشگران است که به واکسن کرونا دست یابند. به دلیل نزدیکی امارات متحده به ایران، این کشور مقصد سفر ایرانیان پرشماری است که قصد واکسیناسیون دارند.

گردشگران از ماه‌ ژوئن تاکنون توانسته‌ اند دوز واکسن‌ های «فایزر یا سینوفارم» را در پایتخت امارات دریافت کنند.

رزرو وقت واکسن بر اساس اپلیکیشن کووید 19 این کشور با وارد کردن اطلاعات گذرنامه که وضعیت ویزای شما را تایید می‌ کند، انجام می‌ شود.

امارات در نظر دارد غیر از ابوظبی، این شرایط را برای شهر توریستی دبی نیز فراهم کند.

بالی، اندونزی: آسترازنکا و سینوفارم

سفر به بالی همیشه برای گردشگران جذابیت داشته است. بالی به زودی بسته‌ های تعطیلاتی خود را ارائه می‌ دهد که تزریق دوزهای واکسن در محل اقامت گردشگران پیشنهاد می‌ شود.

اندونزی در حال حاضر با افزایش بسیار زیاد موارد ابتلا به ویروس کرونا روبرو شده است بنابراین تاریخ شروع این طرح در اختیار رئیس جمهور این کشور است.

قرار است به گردشگران در این طرح، واکسن‌ ها «آسترازنکا و سینوفارم» تزریق شود که قیمت آن در بسته تعطیلاتی آنها لحاظ می‌ شود.

صربستان: فایزر، آسترازنکا، اسپوتنیک وی و سینوفارم

صربستان نیز برای کمک به صنعت گردشگری خود و بهبود سریع‌ تر از شرایط همه‌ گیری اقدام به خرید حدود سه میلیون واکسن فایزر، آسترازنکا، اسپوتنیک وی و سینوفارم کرده است. این تعداد برای شهروندان صربستان بیشتر از حد مورد نیاز بوده، بنابراین واکسن اضافه را به ملیت‌ های دیگری که به صربستان سفر کنند، تزریق می کند.

به گزارش یورونیوز، در صربستان تاکنون بیشتر از 25 هزار گردشگر خارجی واکسن کرونا را دریافت کرده اند. بیشتر گردشگرانی که موفق به دریافت واکسن کرونا در صربستان شده اند، از همسایگان صربستان و حوزه بالکان بوده‌ اند که به انگیزه واکسن به این کشور سفر کرده اند.

روسیه: اسپوتنیک وی

روسیه از ذخیره اضافی واکسن خود به‌ عنوان فرصتی برای سود بردن از گردشگران استفاده می‌ کند. این کشور در نظر دارد بین 1200 تا 2200 یورو از گردشگرانی که می‌ خواهند یک دوز از واکسن اسپوتنیک وی را تزریق کنند بگیرد.

با توجه به اینکه این کشور در حال حاضر ویزای گردشگری صادر نمی‌ کنند این موضوع برای گردشگران احتمالی باعث سردرگمی شده است.

رئیس اتحادیه صنعت گردشگری روسیه می‌ گوید: «این محصول آماده است اما مسائل مربوط به پشتیبانی ویزایی و ورود قانونی برای خارجیانی که مایل به تزریق واکسن روسی هستند هنوز برطرف نشده است.»

ارمنستان: آسترازنکا

کشور ارمنستان نیز به منظور تشویق مردم خود به تزریق واکسن کرونا و نجات گردشگری، فرایند واکسیناسیون کووید 19 را به صورت عمومی آغاز کرده است. این اقدام به این معنی ست که علاوه بر شهروندان ارمنستان، شهروندان کشورهای دیگر و مسافران و گردشگران نیز بدون نیاز به ثبت نام قادر به دریافت واکسن کرونا هستند.

ارمنستان که با بی‌ اشتیاقی شهروندانش در تزریق واکسن کرونا مواجه شده، در ماه‌ های اخیر تصمیم به تزریق رایگان واکسن به گردشگران گرفته است. این کشور واکسن‌ های آسترازنکا، سینوواک و اسپوتنیک را در اختیار دارد اما به گردشگران واکسن آسترازنکا را تزریق می‌ کند. این موضوع باعث شد تا ایرانی‌ های بسیاری راهی این کشور همسایه شوند.

استقبال ایرانی‌ ها از واکسن رایگان باعث تغییراتی در قوانین واکسیناسیون ارمنستان برای خارجی‌ ها شد به طوری که هفته گذشته سفیر ارمنستان در تهران گفت که از 24 تیر ماه افرادی می‌ توانند در کشورش واکسن کرونا تزریق کنند که بیش از 10 روز در آنجا اقامت داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها