کد خبر: 626717
تاریخ انتشار :

کلاهبرداری ۶۰۰ میلیاردی با پیش‌فروش تلفن همراه در لاهیجان

فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد ریالی با درج آگهی جشنواره پیش‌فروش گوشی تلفن همراه در شهرستان لاهیجان خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجرمان سایبری از هر ترفندی برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند، اظهار کرد: کاربران فضای مجازی برای اینکه در دام اینگونه افراد سودجو گرفتار نشوند، همواره باید به هشدارهای پلیس و عدم اعتماد به تبلیغات و قیمت‌های فریبنده توجه داشته باشند.

وی افزود: شخصی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان لاهیجان مدعی شد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی که خود را فروشنده گوشی موبایل معرفی کرده آشنا شده و پس از توافق برای خرید گوشی با حضور در شرکت وی مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت، اما برخلاف گذشت ۶ ماه از موعد تحویل، این فرد به وعده خود عمل نکرده و در مراجعه‌های مستمر، با تعطیلی شرکت مواجه شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی، مدیر این صفحه اینستاگرامی شناسایی و در شهرستان لاهیجان دستگیر شد، تصریح کرد: متهم پس از مواجهه با ادله و مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف و عنوان کرد، حدود ۳ سال قبل یک صفحه اینستاگرامی را با هدف فروش گوشی تلفن همراه ایجاد که در این خصوص در آبان ماه سال گذشته با تاسیس یک فروشگاه و شرکت جعلی در لاهیجان و برگزاری جشنواره پیش‌فروش موبایل‌های معروف و تبلیغات گسترده، باعث جلب اعتماد تعداد زیادی از شهروندان شدم.

این مقام ارشد انتظامی از ثبت سفارش هزار دستگاه تلفن همراه در این جشنواره پوشالی و کلاهبرداری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال توسط متهم خبر داد و گفت: این پرونده با ۴۰۰ شاکی در حال رسیدگی است و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان نیز ادامه دارد.

سردار ملکی از معرفی متهم ۲۸ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم و کاربران است و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی از طریق سایتwww.cyberpolice.ir، مراجعه حضوری و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها