کد خبر: 630528
تاریخ انتشار :

عاملان آتش‌سوزی تالاب انزلی دستگیر شدند

علی بختیاری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به تشریح جزئیات عملیات اطفاء حریق در تالاب انزلی پرداخت.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور   اظهار کرد: متاسفانه چند روزی است که تالاب انزلی در استان گیلان دچار حریق شده است.

وی افزود: پس از وقوع حادثه تیم‌های ارزیاب و امدادی استان گیلان به منطقه اعزام و اطفاء حریق آغاز شد.

بختیاری ادامه داد: به دلیل گسترش دامنه آتش کار اطفاء کمی دشوار شد، به همین دلیل برای خاموش کردن این حریق از سازمان امداد هوایی کشور درخواست کمک شد و هواپیمای ایلیوشین به شمال کشور اعزام شد.

وی افزود: از این هواپیما برای مهار و اطفاء حریق اخیر جنگل‌های کشور ترکیه استفاده شده بود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره علت وقوع آتش سوزی در تالاب انزلی گفت: با توجه به استعلام‌های محلی که صورت گرفت، مشخص شد که علت آتش سوزی منابع انسانی بوده و از عمد این حریق صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در پی وقوع این حریق ۱۲ هکتار از تالاب انزلی درگیر آتش سوزی شده است، افزود: به دلیل وزش باد که از صبح امروز شروع به وزیدن کرده، دامنه آتش گسترده‌تر و کار مهار حریق برای نیروهای امدادی دشوار شده است.

بختیاری تصریح کرد: تمام سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه در استان برای اطفاء هر چه سریع آتش سوزی تالاب انزلی بسیج شده اند و عملیات‌های امدادی برای انجام این کار ادامه دارد.

گفتنی است که ۲ نفر از عاملان ایجاد آتش سوزی در تالاب انزلی دستگیر شدند و این پرونده توسط دادستانی انزلی در حال پیگیری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها