کد خبر: 640361
تاریخ انتشار :

نجات کوهنورد جوان از یخچال کوه کینو

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اندیکا از تلاش هفت ساعته نجاتگران این جمعیت برای دستیابی و انتقال یک جوان ۳۰ ساله از یخچال کوه کینو با همکاری اعضای هیات کوهنوردی خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ایمان نوروزی در جکع خبرنگاران اظهار کرد: صبح امروز (۳ دی‌ماه) خبری مبنی بر سقوط یک جوان ۳۰ ساله کوهنورد از کوه کینو منطقه تاراز شهرستان اندیکا به پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر گزارش شد و بلافاصله یک تیم عملیات تخصصی نجات در کوهستان به منطقه اعزام شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با حضور نجاتگران این جمعیت و شناسایی محل دقیق سقوط، عملیات نجات آغاز و با توجه به شرایط نامساعد جوی پس از هفت ساعت تلاش طاقت‌فرسا و بی‌وقفه، دستیابی به مصدوم در قسمت بالای یخچال کوه کینو میسر شد.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیکا گفت: پس از انجام کمک‌های اولیه و پیش بیمارستانی، عملیات نجات با انتقال این مصدوم به پایین کوه و با همکاری اعضای هیات کوهنوردی ادامه یافت.

وی افزود: سرانجام این جوان با نام مهدی احمدیان پس از انتقال به پایین کوه و با توجه به مصدومیت از نواحی سر، کتف، آرنج، ساق و مچ پا، به مرکز درمانی اعزام شد.

نوروزی در پایان به کوهنوردان توصیه کرد که علاوه بر توجه به شرایط جوی قبل از صعود به قله، نسبت به بررسی تجهیزات ایمنی خود نیز اقدام کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها