کد خبر: 649379
تاریخ انتشار :

تنبیه معلم، سر دانش آموز را شکست

گروه حوادث / شیما جهان‌بخش : معلم خاطی که با تنبیه یک پسر دانش‌آموز باعث شکستن سر وی شده بود، تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

تنبیه معلم، سر دانش آموز را شکست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش «ایران»، روز سه شنبه مردی به همراه پسر 10 ساله اش به نام عرفان به پلیس مراجعه کرد و مدعی شد پسرش که در کلاس پنجم ابتدایی درس می خواند از سوی معلمش تنبیه شده و سرش شکسته است و مجبور شده اند 7 بخیه به سرش بزنند. پس از شکایت این پدر به پلیس تحقیقات آغاز شد.

ماجرا از این قرار بوده که پرتاب تخته پاک کن از سوی معلم جایگزین در «مدرسه حکمت» شهر اشنویه به سمت یک دانش‌آموز، موجب شکستگی سر «عرفان کریمیان» شده که واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به‌دنبال داشته است.

سیدعلی ترابی فرماندار اشنویه در این‌باره گفت: این دانش‌آموز به‌خاطر برخورد شیء سخت از ناحیه سر دچار شکستگی شد و موضوع در دست اقدام و پیگیری بوده و با معلم خاطی برخورد قانونی صورت می‌گیرد. قانون اجازه تنبیه بدنی دانش‌آموز را به هیچ‌عنوان به معلمان و مربیان مدارس نمی‌دهد.

وی در ادامه افزود: در تماس با پدر دانش‌آموز ابراز همدردی کردم و بر پیگیری موضوع از مراجع قانونی قول مساعد دادم. پس از این حادثه، دانش‌آموز تحت مداوا قرار گرفت و هم‌اکنون حال عمومی وی مساعد گزارش شده است، همچنین به رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان اشنویه دستور داده شد که نسبت به بررسی موضوع و معرفی فرد خاطی به مراجع قانونی اقدام لازم را انجام دهد.

«شیرین جهانگیری» مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان اشنویه در خصوص روند پیگیری این موضوع توضیح داد: بنا بر بررسی‌های انجام شده مربی بهداشت که جایگزین معلم کلاس پایه پنجم ابتدایی شده بود به تازگی در آموزش و پرورش استخدام شده و تنها 6 ماه سابقه فعالیت داشته است. وی در خصوص چرایی این برخورد نامتعارف مربی اظهار داشت: بنا بر اظهارات این مربی زمان ورود ایشان، فضای کلاس بسیار متشنج بوده و تمام دانش‌آموزان مشغول شیطنت و هیاهو بوده‌اند و تلاش وی برای آرام کردن دانش‌آموزان بدون نتیجه بوده است. البته ایشان اعلام کرده‌اند ناخواسته و غیرعمدی تخته پاک‌کن را پرتاب کرده و هرگز تصور نداشته جسمی مانند تخته پاک کن موجب آسیب رساندن به بچه‌ها شود. از سوی دیگر هیچ دانش‌آموز خاصی مورد خطاب معلم نبوده که بخواهد تخته پاک‌کن را به سوی او پرتاب کند پس می‌توان گفت این اتفاق سهوی بوده است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: البته این موضوع دلیل بر آن نیست که از خطای مربی چشم پوشی شود و قطعاً هیأت تخلفات آموزش و پرورش این موضوع را به دقت بررسی خواهد کرد و با معلم خاطی برخورد می‌شود. البته با توجه به اظهارات مربی میزان درجه تخلف بعد از بررسی نهایی هیأت تخلفات مشخص و بر اساس شدت میزان تخلف با وی برخورد شده که اخبار آن نیز بزودی اعلام می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها