کد خبر: 665202
تاریخ انتشار :

گردوخاک ۷۰۰ خوزستانی را راهی مراکز درمانی کرد

فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در دو روز گذشته به علت گردوخاک ۷۰۰ خوزستانی با علائم تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

گردوخاک ۷۰۰ خوزستانی را راهی مراکز درمانی کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حبیب حی بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: در دو روز گذشته به علت گرد و خاک حدود ۷۰۰ بیمار با شرایط تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند که ۷۰ نفر آنها بستری و از این تعداد ۴۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت هستند.

وی افزود: در مهرماه سال ۱۴۰۰ تعداد بیمارانی که با عفونت‌های حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند ۵۰ هزار نفر بود ولی در مهرماه امسال این رقم به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یافت که تعدادی از این جمعیت درگیر بیماری آنفلوآنزا بودند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: عفونت‌های ویروسی شبیه به هم بوده و علائمی مثل گلودرد، تب و سرفه در همه آنها مشترک است ولی با توجه به اینکه از بیماران سرپایی و بستری شده، تست‌های لازم گرفته می‌شود طبیعتا تفاوت آنفلوآنزا و کرونا در مراکز درمانی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ بیمار با عفونت‌های حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۰ نفر در بخش های ویژه و ۱۵۰ نفر در بخش‌های عادی تحت مراقبت هستند.

حبیب حی بر با بیان اینکه در خوزستان با بحران کمبود سرم مواجه نشدیم، تصریح کرد: در دو هفته گذشته، کل کشور با کمبود آنتی بیوتیک مواجه شد. با اینکه ذخیره‌ای از آنتی بیوتیک‌ها در استان وجود داشت اما کفاف تعداد بیماران نبود.

وی بیان کرد: با تدابیری که در نظر گرفته شده یک محموله دارویی وارد کشور شد و تا اواسط هفته آینده مشکل کمبود آنتی بیوتیک‌ها برطرف می‌شود

حی‌بر با اشاره به تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در طول سه سال اخیر، عنوان کرد: در طول مواجه با کرونا، یک میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه به مراکز درمانی خوزستان و حدود ۱۰۰ هزار بستری با تشخیص کرونا داشتیم یعنی حدود یک سوم جمعیت استان به مراکز درمانی مراجعه کردند که این مسئله باعث استهلاک شدید تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها