کد خبر: 687524
تاریخ انتشار :

آخرین وضعیت زائران گلستانی سانحه تصادف اتوبوس در سوادکوه

ایسنا/گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در خصوص برخورد اتوبوس زائران گلستانی در راه بازگشت از پیاده روی اربعین، گفت: حال همه زائران گلستان خوب است و با خودروهای دیگر در حال جابجایی هستند.

آخرین وضعیت زائران گلستانی سانحه تصادف اتوبوس در سوادکوه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عادل مصدقی بعدازظهر چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اتوبوس زائران گلستانی ساعت ساعت ۱۱ امرروز در محدوده ورسک در محور سوادکوه رخ داد به علت بروز نقص فنی در سیستم ترمز، از مسیر منحرف شد.

وی با اشاره به اینکه در آخرین کنترل در پلیس‌راه فیروزکوه کنترل‌های قانونی انجام شده بود، گفت: راننده اتوبوس قبل از ورسک به دلیل مشکل فنی در سیستم ترمز قصد استفاده از راه فرار تعبیه شده در حاشیه جاده را داشته که متاسفانه به دلیل توقف غیرمجاز دو دستگاه خودروی سمند و یک خودروی پراید که برای استراحت در ورودی راه فرار توقف کرده بودند، به این خودروها برخورد کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه تمامی ۴۳ زائر سرنشین این اتوبوس سالم هستند و با خودروهای دیگر به گلستان منتقل شدند، گفت: تا کنون پنج نفر در این حادثه کشته شدند که از سرنشینان خودرو و افرادی هستند که برای استراحت در کنار جاده و در مسیر راه فرار توقف کرده بودند.

 مصدقی با اشاره به اینکه توقف خودروها در قسمت راه فرار و اضطراری جاده غیرقانونی بوده و باعث برروز این حادثه شده است، افزود: اتوبوس اسکانیای زائران متعلق به شرکت مسافربری گیتی نورد گنبدکاووس بود و دیروز ساعت ۱۱ و ۴۵دقیقه با ۴۳ مسافر از مرز مهران حرکت کرده بود.

وی با بیان اینکه کارکنان راهداری هم اکنون در محل حادثه حضور داشته و وضعیت جاده به حالت عادی برگشته است، بیان کرد: بررسی های ما نشان می دهد اتوبوس هنگام بروز حادثه سرعت مجاز داشته است و به گفته راننده سیستم ترمز به خوبی عمل نکرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها