کد مطلب: 29476

در پی وقوع زلزله در افغانستان اتفاق افتاد

خبر رسمی: تعطیلی مدارس امروز و فردا | مدارس این استان ها تعطیل شد

محمدعلی آخوندی خبر مهمی درباره تعطیلی مدارس این استان ها ارائه داد.

خبر رسمی: تعطیلی مدارس امروز و فردا | مدارس این استان ها تعطیل شد

خراسان جنوبی مدارس زیرکوه در پی احساس زلزله افغانستان تعطیل شد و تیم‌های بحران به حالت آماده باش درآمدند.

محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: زلزله ساعت ۱۰ و ۱۱ دقیقه و ۲ ثانیه امروز (۱۵ مهرماه) به بزرگی ۶.۳ ریشتر در کشور افغانستان روی داد. 

وی با بیان اینکه این زلزله در عمق ۷ کیلومتری در حوزه کشور افغانستان رخ داد،‌ افزود: فاصله این زمین لرزه با ما حدود ۶۰ کیلومتر بود و شدت زلزله در شهرهای مرزی و مرکز استان احساس شد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به شدت آن در خراسان جنوبی به ویژه شهرستان‌های زیرکوه، قاینات، درمیان و بیرجند بیشتر احساس شده است. 

وی گفت: تاکنون خسارتی گزارش نشده، اما تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند و در حالت آماده باش هستند. کانون این زمین لرزه با قدرت ۶.۳ ریشتر در منطقه قره باغ در شمال هرات افغانستان ثبت شد که بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی را هم لرزاند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: این زلزله تاکنون پس لرزه هایی به بزرگی ۵.۶ و ۴.۱ ریشتر داشته است. 

زمین لرزه، هلال احمر استان را به حالت آماده باش درآورد. در پی وقوع زمین لرزه در افغانستان و بخش هایی از خراسان جنوبی، هلال احمر استان به حالت آماده باش درآمد. 

محمدعلی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: در ساعت‌های  ۱۰:۱۱ و ۱۰:۱۹ و ۱۰:۲۵ دقیقه امروز،  سه زمین لرزه با قدرت ۶.۳ و ۵.۶ و ۴.۱ ریشتر در غرب افغانستان به وقوع پیوست که این زلزله ها در بخش‌هایی از خراسان جنوبی نیز احساس شد. 

وی افزود: در پی وقوع این زمین لرزه‌ها بلافاصله و حتی پیش از ثبت در سامانه‌ها کلیه تیم‌های عملیاتی و امدادی و خانه‌های هلال  این استان به حالت آماده باش کامل درآمدند تا در صورت نیاز به مناطق حادثه دیده اعزام شوند. 

کاوسی تصریح کرد: همچنین تیم‌های درمان اضطراری این استان به همراه تجهیزات کامل فراخوان و آماده شده تا در صورت نیاز به افغانستان اعزام شوند. 

محمدرضا غیرتی، فرماندار زیرکوه نیز گفت: مدارس زیرکوه در پی احساس زلزله افغانستان تعطیل شد. 

 وی یادآور شد: با توجه به احساس زلزله‌ افغانستان در زیرکوه و تدوام  پس لرزه‌ها و احساس آن در شهرستان زیرکوه بویژه روستاهای مرزی تمامی مدارس شهرستان زیرکوه، برای اطمینان بخشی به خانواده‌ها تعطیل شد./ ایسنا

مدارس شهرستان زیرکوه تعطیل شد

بیرجند - ایرنا - فرماندار زیرکوه گفت: در پی زلزله شدید افغانستان و به جهت اطمینان مردم، مدارس این شهرستان در نوبت صبح امروز (شنبه) تعطیل شد.

محمدرضا غیرتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لرزش شدیدی امروز در شهرستان مرزی زیرکوه احساس شد لذا شرایط اضطراری اعلام شده و همه واحدهای امدادی در حالت آماده باش کامل هستند.

وی بیان کرد: شماری از مردم پس از وقوع زلزله در کشور افغانستان و احساس آن در استان به خیابان‌ها آمدند اما اوضاع تحت کنترل است.

فرماندار زیرکوه گفت: تیم های ارزیاب در همه نقاط شهرستان فعال هستند و طبق بررسی های انجام شده تاکنون گزارشی از خسارت نداشتیم.

وی افزود: هرچه به سمت مرز می رویم شدت زلزله بیشتر بوده است.

غیرتی گفت: زلزله اول ساعت ۱۰ و ۱۱ دقیقه و زلزله بعد ساعت حدود ۱۰ و ۴۸ دقیقه در زیرکوه احساس شد.

زلزله با قدرت ۶.۳ ریشتر قبل از ظهر امروز کشور افغانستان را لزراند که کانون آن منطقه قره باغ در شمال هرات بوده است و مناطق از استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی را هم لرزاند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی