کد خبر: 625531
تاریخ انتشار :

فاش شد: محتوای پیام‌های ارسالی «اردوغان» به تل‌آویو + جزئیات

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که رئیس‌جمهور ترکیه با ارسال‌ پیام‌هایی به مقامات رژیم صهیونیستی از تمایلش برای ازسرگیری روابط با تل‌آویو خبر داده است.

فاش شد: محتوای پیام‌های ارسالی «اردوغان» به تل‌آویو + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی، امروز (پنج‌شنبه - ۱۵ ژوئیه)، مدعی شدند که اخیرا «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پیامهایی را به اسرائیل مخابره کرده که فحوای آن، آمادگی آنکارا برای ازسرگیری روابط با تل‌آویو است.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، «مراد مرجان» سفیر ترکیه در ایالات متحده آمریکا که از شخصیت‌های نزدیک به اردوغان است، این پیام‌ها را ابلاغ کرده است.

بنا بر این گزارش، فحوای اصلی این پیام‌ها، تمایل آنکارا برای ازسرگیری روابط با تل‌آویو و ایفای نقش به عنوان میانجی میان اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، برای پیشبرد پرونده‌های مهمی چون اسرا و مفقودین است.

این روزنامه در ادامه نوشت: «مقامات مسئول اسرائیلی، می‌گویند، تا زمانی که آنکارا، فعالیت‌های بازوی نظامی حماس در استانبول را قطع نکند، اسرائیل روابطش با ترکیه را عادی‌سازی نخواهد کرد و سفیرش را به آنکارا نخواهد فرستاد».

به نظر می‌رسد، علی‌رغم انتقادات مقام‌های ترکیه از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها، اما سیگنال‌های ارسالی از آنکارا حاکی از تمایل برای بهبود روابط با تل‌آویو است.

حزب «عدالت و توسعه» به‌ عنوان حزب حاکم ترکیه شامگاه چهارشنبه (دیشب) اعلام کرد که در جریان تماس رئیس‌جمهور این کشور با «اسحاق هرتزوگ» رئیس جدید رژیم صهیونیستی، دو طرف درباره همکاری برای بهبود روابط مخدوش دوجانبه توافق کردند.

«عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت‌وتوسعه در نشست خبری گفت: «بعد از این تماس، چهارچوبی نمایان شد که ذیل آن باید پیشرفت‌هایی در مسائل مختلف برای بهبود [روابط] انجام شود و گام‌هایی برای حل اختلافات در حوزه‌های مشکل‌زا برداشته شوند».

پیشتر،  کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی یک‌شنبه پیش با هرتزوگ و تبریک او برای تصدی پست ریاست رژیم صهیونیستی، به او اعلام کرد: «رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تمایل دارد از سرگیری روابط با اسرائیل را بررسی کند».

ترکیه و رژیم صهیونیستی از می ۲۰۱۸ - و بعد از اینکه آنکارا به بهانه افزایش حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، سفیر اسرائیل را اخراج کرد - به‌صورت متقابل سفیر نداشتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها