کد خبر: 625610
تاریخ انتشار :

لاریجانی برای معاون اولی به رئیسی پیشنهاد شد

مثلث آنلاین/ چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: توصیه ای که می توان به آقای رئیسی داشت این است که حتی اگر بنا بر انتخاب همکاران اصولگرا داشته باشند که حق ایشان است بهتر است برای حال و روز نه چندان خوب اوضاع عمومی امروز کشور، از چهره های ریشه دار، مجرب و آگاه به دقایق امور کشورداری در عرصه سیاست داخلی و بین المللی استفاده کنند.

لاریجانی برای معاون اولی به رئیسی پیشنهاد شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسن رسولی چهره سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که آیا پیش می کنید کابینه رئیسی اصولگرا است یا فراجناحی؟ به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: با توجه به شناخت شخصی که از آقای رئیسی دارم ایشان ضمن اینکه در یک صورت بندی کلی دارای یک خاستگاه اصولگرایی است اما به لحاظ خط مشی مدیریتی و رویه فردی از مدل مدیریت مشارکتی و تعاملی تاکنون استفاده کرده است یا حداقل تشخیص من این است تمایل ایشان این است که از قالب های جناحی و حزبی به صورت کلی تبعیت کند.

او افزود: آقای رئیسی تاکنون در این جایگاه نبودند بنابراین باید ببینیم بین این خط مشی فردی ایشان و نظریه ای بر آن اساس اتاق فکر آقای رئیس جمهور منتخب، چیدمان کابینه و سایر همکاران دولت را تنظیم و نهایی می کند چه ترکیبی را در آینده نشان خواهد داد.

رسولی ادامه داد: توصیه ای که می توان به آقای رئیسی داشت این است که حتی اگر بنا بر انتخاب همکاران اصولگرا داشته باشند که حق ایشان است بهتر است برای حال و روز نه چندان خوب اوضاع عمومی امروز کشور، از چهره های ریشه دار، مجرب و آگاه به دقایق امور کشورداری در عرصه سیاست داخلی و بین المللی استفاده کنند اگر چنین ترکیبی را در آینده شاهد باشیم فکر می کنم هم دولت نفع آن را خواهد برد و هم جامعه از این کارآمدی این ترکیب منتفع خواهد شد.

۲ پیشنهاد جدید برای معاون اولی دولت رئیسی

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره پیش بینی اش از معاون اولی کابینه رئیسی و مطرح شدن اسامی چون جلیلی، مخبر و نیکزاد و.... عنوان کرد: پیش بینی خاصی ندارم اگر بخواهم پیشنهادی به آقای رئیسی بدهم به ایشان خواهم گفت از چهره های مجرب تر جریان اصولگرا مثل آقای لاریجانی، مهندس باهنر و افرادی در این سطح و رده استفاده کنند به ویژه اینکه معاون اول، هماهنگ کننده همه بخش ها است و باید از دانش، آگاهی و مهارت مدیریتی فرابخشی و عمومی برخوردار باشد.

بدترین انتخاب رئیسی چیست؟

رسولی اضافه کرد: این چهره هایی که اشاره کردم نسبت به سایر دوستانی که در سابقه مدیریتی شان، چنین کارنامه و سابقه ای دیده نمی شود مناسب تر خواهند بود. بدترین انتخاب این است که معاون اول رئیس جمهوری که فاقد تجربه اجرایی در قوه مجریه است فردی باشد که یا نسبت به حوزه اجرا تسلطی نداشته باشد و یا اینکه در یک بخش دارای شناخت و تجربه باشد چهره هایی که اشاره کردم چهره هایی هستند که هم به لحاظ سوابق و تجارب و هم به دلیل جایگاه هایی که داشته اند به صورت عمیق تر هم نسبت به فرصت های کشور و هم نسبت به تهدیدهای مبتلابه ایران شناخت دارند در این صورت می توانند یار و مددکار بهتری برای آقای رئیسی باشند.

این چهره اصلاح طلب درباره وزیر کشور و وزیر امور خارجه دولت رئیسی نیز اشاره کرد: وزیر خارجه باید یک چهره ای باشد که اولا در عرصه بین المللی از یک اعتبار و جایگاه قابل قبولی برخوردار باشد. دوم اینکه در حوزه سیاست خارجی بتواند نسبت به ایجاد همسویی بین بخش های مختلف دیپلماتیک کشور موثر باشد طبعا چنین فردی فقط از بین بدنه و سطوح میانی وزارت امور خارجه، اگر انتخاب شود فواید بیشتری دارد و هزینه جابه جایی کمتری متوجه منافع ملی کشور خواهد کرد.

او ادامه داد: وزیر کشور، اگر از بین استانداران موفق دولت های قبلی، حتی اگر آقای رئیسی و ستاد هماهنگ کننده ایشان اصرار به گزینش از بین مدیران و شخصیت های مشرف به حوزه سیاست داخلی، از بین اصولگرایان داشته باشند توصیه مشفقانه ای که می توان به رئیسی کرد این است که کسی را وزارت کشور بگذارند که حتی الامکان، سطوح پیشینی این موقعیت شغلی مهم را طی کرده باشد. بخشدار، فرماندار، معاون استاندار و یا استاندار و یا معاون وزیر بوده باشد.

رسولی بیان کرد: حوزه سیاست داخلی هدایت کننده سیاست های عمومی کشور است اعمال راهبردهای دولت در سطح کشور، برقرار نظم و امنیت، حداکثرسازی انسجام سیاسی، تعامل کارآمد با احزاب و شخصیت ها و گروه های سیاسی و نیز معتبر بودن برای جریانات و مراجع ذی نفوذ در کنار تجارب عملیاتی که گفته شد، چنانچه در فرد مورد انتخاب متمرکز باشد اثربخشی و کارآمدی بیشتری را برای کشور و دولت به ارمغان می آورد به ویژه در شرایط فعلی که ما شاهد بی سابقه ترین شکاف بین حاکمیت و حکومت هستیم.

او بیان کرد: وقتی ۵۲ درصد مردم در یک انتخاباتی شرکت نمی کنند کاهش این شکاف، یکی از مهمترین وظایف وزارت کشور، استانداران و سلسله مراتب مدیران سیاست داخلی است که به هر میزانی که دانش، تجربه و مهارت بیشتری در این حوزه داشته باشند بهتر می توانند به برقرار تعادل مناسب تر و کاستن از گسست کمک کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها