کد خبر: 626017
تاریخ انتشار :

پرونده ویژه «نامه‌نیوز»: ایران جدید

قوامی: هیچ جریان سومی شکل نمی‌گیرد

ناصر قوامی گفت: اصلاحات از بین‌رفتنی نیست. حتی من می‌گویم اصلاح‌طلبان هم حذف‌شدنی نیستند و آنها می‌توانند در آینده، خود را بازسازی کنند و باز هم اعتماد عمومی را جلب کنند. دنیا که به آخر نرسیده است.

قوامی: هیچ جریان سومی شکل نمی‌گیرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: اصولگرایان هم مجلس، هم دولت و هم شوراها را در اختیار دارند و اصلاح‌طلبان هم دستِ‌کم تا انتخابات مجلس دوازدهم در سال 1402 در قدرت رسمی حضور نخواهند داشت. حالا باید دید که آیا عصر اصولگرایان بعد از این هم ادامه خواهد داشت یا اصلاح‌طلبان باز هم می‌توانند به سیاست رسمی بازگردند یا حتی ممکن است جریان سومی فرای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شکل بگیرد؟

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس ششم درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اصولگرایان بعد از این بهانه‌ای ندارند که گرفتاری‌ها را بر گردن این و آن بیندازند. اکنون هم قوه مقننه، هم قوه مجریه و هم شوراها در دستان آنهاست و ما منتظریم تمام انتقادهایی که داشتند را رفع کنند. البته باید پذیرفت که مردم در این دوره خواهان مدیریت اصولگرایان بودند و گرچه مشارکتی حداقلی رخ داد اما آنها به هر حال اصولگرایان رأی آوردند. حالا در این شرایط جبهه اصولگرایی باید همه تلاشش را به کار گیرد که وعده‌هایی که داده است را محقق کند».

او ادامه داد: «من تصور می‌کنم مسیر اصولگرایان چندان راحت نباشد زیرا آنها اختلافاتی درونی هم دارند و ممکن است سهم‌خواهی‌هایی درون جناحی باعث تضعیف عملکرد دولت آقای رئیسی شود».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از این شاهد حذف همیشگی اصلاح‌طلبان از عرصه سیاست‌ورزی خواهیم بود یا نه، بیان کرد: «اصلاحات هیچ وقت به انزوا نمی‌رود زیرا اصلاحات یک جریان مستمر در تاریخ است. تمام انبیا(ص) برای اصلاحات مشکلات موجود به رسالت برگزیده شدند و در دوران اخیر هم ما انقلاب مشروطه را داشتیم که نماد یک جریان اصلاحی است. حضرت امام(ره) هم خواهان اصلاح وضعیت موجود بود که انقلاب اسلامی را رهبری کرد؛ بنابرین اصلاحات از بین‌رفتنی نیست. حتی من می‌گویم اصلاح‌طلبان هم حذف‌شدنی نیستند و آنها می‌توانند در آینده، خود را بازسازی کنند و باز هم اعتماد عمومی را جلب کنند. دنیا که به آخر نرسیده و حتما تا هشت سال آینده که احتمالا عصر اصواگرایان خواهد بود، بازهم اصلاحات خود را قدرتمند می‌کند. بعد از هشت‌سال اگر مردم از عملکرد دولت رضایت داشتند که دوباره به اصولگرایان رأی می‌دهند و در غیراین صورت به سراغ کسانی می‌روند که ایده‌ای نو دارند».

قوامی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است جریان سومی از درون جریان‌های سیاسی موجود شکل بگیرد، گفت: «مطمئن باشید که هیچ جریان سومی شکل نمی‌گیرد. ممکن است افرادی مانند آقای احمدی‌نژاد با اصولگرایان زاویه پیدا کنند و حتی طرد شوند اما تبدیل به جریان نمی‌شوند و در حد یک نیروی منتقد باقی می‌مانند؛ از سوی دیگر اصلا چنین ظرفیتی در عالم سیاست کنونی وجود ندارد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها