کد خبر: 626464
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی «نامه نیوز» با محمدحسن آصفری؛

روحانی عمدا مقامات خارجی را به مراسم تحلیلف رئیسی دعوت نکرد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ظاهرا یک اراده ای در اتاق فکر دولت آقای روحانی وجود دارد که شرایط کشور را به گونه ای کنند که دولت آینده حداقل 2 سال نخست مسئولیتش را صرف حل و فصل مسائل روزمره موجود کند و از ایده پردازی و برنامه ریزی کلان و درازمدت برای آینده کشور بازبماند.

روحانی عمدا مقامات خارجی را به مراسم تحلیلف رئیسی دعوت نکرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: انتخابات ریاست جمهوری 1400 شرایط خاص خودش را داشت، حتی منتخب این انتخابات هم قرار است در شرایطی مسئولیت اجرایی کشور را به دست گیرد که تا هیچ یک از روسای جمهور سابق نظیرش را تجربه نکردند. از پیچیده شدن مسیر مذاکرات احیای برجام گرفته تا نارضایتی مردم به دلیل مسائل معیشتی، قطعی آب و برق و گرانی کالاهای اساسی همه از سخت بودن مسئولیت دولت آینده حکایت می کند.

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره تفاوت اوضاع کشور در زمان تحلیف سیدابراهیم رئیسی با روحانی گفت: وقتی سال 92 قرار بود مراسم تحلیف آقای روحانی برگزار شود، دولت وقت تلاش کرد تا از مقامات کشورهای دیگر برای حضور در این مراسم دعوت کند اما امروز شاهد این اتفاق برای مراسم تحلیف آقای رئیسی نیستیم.

وی افزود: دولت آقای روحانی هیچ تلاش و حرکت جدی برای دعوت از مقامات خارجی به مراسم تحلیف آقای رئیسی انجام نمی دهد. توقع آن بود که دستگاه دیپلماسی کشور رایزنی را برای دعوت و پیگیری حضور مقامات سایر کشورها اعم روسای جمهور، نخست وزیران، وزرای خارجه یا نمایندگان رسمی آنها در مراسم تحلیف به انجام برساند اما چنین حرکتی را امروز شاهد نیستیم. این مسئله از اجرای هدفمند برخی برنامه های پشت پرده توسط دولت کنونی حکایت می کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی آقای روحانی در سال 92 دولت را تحویل گرفت وضعیت کشور بسیار متفاوت از حال حاضر بود. ذخایر به اندازه کافی از لحاظ اقلام، کالاها و منابع ارزی در کشور وجود داشت. فروش نفت و میعانات گازی ایران گرچه با سختی هایی مواجه بود اما روی هم رفته حدود 2.5 میلیون بشکه در روز نفت می فروختیم. قیمت دلار زیر 3هزار تومان بود.

وی افزود: رابطه ایران با کشورهای منطقه و اروپایی در مقایسه با حال حاضر خوب تعریف می شد، با اکثر کشورهای دنیا همکاری اقتصادی داشتیم. پروژه های عمرانی و کارخانه ها همه فعال بودند. منابع بالقوه و بالفعل مناسبی در کشور وجود داشت و چالشی در این حوزه به چشم نمی خورد. می توانیم بگوییم سال 92 هم چرخ اقتصاد کشور می چرخید و هم چرخ سانتیریفیوژها و در حوزه های مختلف امنیت پایداری را شاهد بودیم.

فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: در روزی که قرار است آقای روحانی دولت را تحویل دهد، کشور اوضاع خوبی ندارد. سطح روابط ما با دنیا به ویژه کشورهای منطقه در پایین ترین سطح قرار دارد. ارزش پول ملی به طور بی سابقه ای کم شد تا جایی که ارزش پول برخی کشورهای در حال جنگ بالاتر از ارزش پول ملی ماست. کارخانه ها عموم در شرایط تعطیل یا نیمه تعطیل به سر می برند.

وی افزود: وضعیت کشور هرچه به روز پایان این دولت نزدیک می شویم نه تنها بهتر نمی شود بلکه در حال بدترشدن است. دولت فعلی کلا کارها را رها کرده و هیچ اراده ای از خود نشان نمی دهد که حداقل یک بخش از مسائل کشور را قبل از مراسم تحلیف آقای رئیسی حل کند. اگر در موضوع آب ورود رهبر انقلاب، مجلس و آقای رئیسی نبود شاید دولت خیلی علاقه ای نداشت که اقدامی انجام دهد.

آصفری بیان کرد: ظاهرا یک اراده ای در اتاق فکر دولت آقای روحانی وجود دارد که شرایط کشور را به گونه ای کنند که دولت آینده حداقل 2 سال نخست مسئولیتش را صرف حل و فصل مسائل روزمره موجود کند و از ایده پردازی و برنامه ریزی کلان و درازمدت برای آینده کشور بازبماند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها