کد خبر: 628144
تاریخ انتشار :

دخالت کشورهای خارجی مانع از تشکیل دولت در لبنان شده است

فرستاده ویژه رییس مجلس جمهوری لبنان گفت: دخالت‌های خارجی برخی کشورها مانع از تشکیل دولت در لبنان شده و به اختلافات در این کشور دامن زده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 ایوب حمید روز سه‌شنبه اظهار کرد: سعد حریری تلاش زیادی برای تشکیل دولت به‌کار گرفت اما نتوانست دولت مورد حمایت همه گروه‌ها و جریانات لبنانی را تشکیل دهد و دخالت‌های برخی کشورها در این رویداد و اتفاق بی‌تاثیر نبود.

فرستاده ویژه نبیه بری رییس مجلس جمهوری لبنان افزود: حالا پس از حریری، نجیب میقاتی با نگاه متفاوت و جدید مسئولیت تشکیل دولت را بر عهده گرفته است و ما نیز برای موفقیت او تلاش می‌کنیم و امیدواریم اختلافاتی درخصوص برخی وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت کشور و دادگستری هم وجود دارد مرتفع شود و ما نیز در جنبش امل تمام تلاش خود را برای وحدت و حل مشکلات به‌کار می‌گیریم.

حمید خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای خارجی با دخالت و تحمیل اراده خود مشکلات لبنان را تشدید کردند و مانع تشکیل دولت شدند و فرانسه از جمله این کشورها است که با تقویت مالی گروه‌های غیردولتی و غیرمنضبط داخل لبنان و کمک به آنها به اختلافات داخلی دامن می‌زند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اما جمهوری اسلامی ایران همواره صادقانه در کنار ملت و دولت لبنان بوده و در بحران اخیر نیز نقش حمایتی داشته است و ما از آنها قدردانی می‌کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها