کد خبر: 628580
تاریخ انتشار :

تاکید وزیر پیشنهادی صمت بر فعالسازی رایزنان بازرگانی در سفارتخانه های ایران

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تاکید وزیر پیشنهادی صنعت بر فعالسازی رایزنان بازرگانی در سفارت‌های ایران در خارج از کشور خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد خدابخشی  با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه بعدازظهر امروز این کمیسیون گفت: فاطمی امین در این جلسه به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و فعالسازی رایزنان بازرگانی در سفارت‌های ایران در خارج از کشور و توسعه متوازن مناطق مختلف کشور براساس مزیت‌های منطقه‌ای اشاره کرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس اضافه کرد: وزیر پیشنهادی صمت همچنین تقویت تولید، کم اثر کردن تحریم‌ها، ثبات سیاست‌های اجرایی، کاهش هزینه‌های زائد، درون‌زایی اقتصاد، عدم تصدی‌گری دولت، تقویت نقش مردم در اقتصاد، جوان‌گرایی، رشد سرمایه‌گذاری صنعتی، توجه به صنایع دانش محور، افزایش توان رقابت پذیری صنعت ملی، گسترش مالکیت بخش غیردولتی، لغو امتیازات خاص و انحصاری و افزایش بهره‌وری عوامل تولید را از مهمترین برنامه‌های خود در این وزارتخانه برشمرد.

وی افزود: اعضای کمیسیون در ادامه جلسه به طرح دغدغه‌ها و مشکلات موجود پرداخته و بر انجام مطالعات آمایش سرزمینی، رشد توسعه مناطق مختلف کشور، اجرای دقیق قوانین مرتبط با حوزه وزارت و استفاده از ظرفیت انسانی مناطق کمتر توسعه یافته در وزات صمت تاکید کردند.

خدابخشی یادآور شد: نمایندگان سوابق فاطمی امین در مراکزی مانند معاونت برنامه‌ریزی را یک مزیت دانسته و خواستار تعامل هرچه بیشتر وزارت صمت با این کمیسیون شدند و در مجموع فضای کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به برنامه‌های وزیر پیشنهادی مثبت بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها