کد خبر: 628591
تاریخ انتشار :

ناتو به حضور سیاسی در کابل ادامه می دهد

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" اعلان کرد که به رغم پیشروی نیروهای طالبان در افغانستان، به حضور دیپلماتیک در کابل به منظور کمک به ادامه فعالیت فرودگاه این شهر، ادامه می دهد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این مقام ناتو که نامش ذکر نشده، افزود: این نهاد نظامی دائما تحولات اوضاع را بررسی و ارزیابی می کند.

وی افزود: امنیت کارکنان ناتو از بیشترین اهمیت برخوردار است و از تلاش های افغان ها برای یافتن راه حل سیاسی برای این درگیری، که اکنون ضروری تر از همیشه است، حمایت می کنیم.

منابع خبری به نقل از شاهدان از ورود نیروهای طالبان از جهت های مختلف به کابل پایتخت افغانستان خبر داده اند،  گرچه برخی از رسانه ها همچنان این اخبار را از قول یکدیگر نقل می کنند، اما تاکنون هیچ یک از مراجع قابل وثوق اعم از دولت افغانستان، منابع مستقل و طالبان این ادعا را تائید نکرده اند.

سخنگوی طالبان اعلام کرد این گروه منتظر است تا هم کابل و هم قدرت را به شکلی آرام و صلح آمیز در اختیار بگیرد.

 خبرگزاری رویترز روز یکشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که علی احمد جلالی وزیر پیشین امور داخلی افغانستان، بعد از کناره گیری اشرف غنی از ریاست جمهوری، احتمالا رئیس دولت موقت این کشور خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بسیاری از رسانه ها اعلام کردند که به دنبال رسیدن گروه طالبان به ورودی های شهر کابل، اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان تا ساعاتی دیگر استعفای خود را اعلام خواهد کرد.

وزیر امور داخلی افغانستان هم گفته است که انتقال قدرت به شکل آرام و صلح آمیز اتفاق خواهد افتاد.

رویترز به نقل از سه دیپلمات آگاه گزارش داد که احتمالا جلالی استاد دانشگاهی ساکن آمریکا، مامور تشکیل دولت موقت افغانستان بشود.   این منابع دیپلماتیک افزودند: هنوز موافقت نهایی و پذیرش طالبان با انتصاب جلالی به عنوان رئیس دولت موقت، مشخص نشده، اما او شخصیت بالقوه پذیرفتنی برای انتقال قدرت به شمار می رود.

 

 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها