کد خبر: 629041
تاریخ انتشار :

حمله عضو جبهه پایداری به کابینه رئیسی

در میان انتقاداتی که راجع به برخی وزرای پیشنهادی کابینه ابراهیم رئیسی از جانب اصولگرایان طرح شد، انتقاد قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی و چهره شاخص جبهه پایداری به وزیر پیشنهادی اطلاعات مورد توجه قرار گرفت. هم از آن لحاظ که جبهه پایداری بسیار زودتر از آنچه تصور می‌شد از حامی بی‌چون و چرای دولت سیزدهم به مقام نقدکننده برآمد و هم آنکه انتقاد از وزیر پیشنهادی اطلاعات خرق عادت تلقی می‌شود.

حمله عضو جبهه پایداری به کابینه رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید جواد ابطحی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین راجع به انتقاد و نامه قاسم روانبخش به ابراهیم رئیسی درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: جبهه پایداری نفیاً یا اثباتاً نظر خاصی درباره کابینه و اعضای آن ارائه نداده بود، اما ترکیب معرفی‌شده به هر حال باعث نگرانی‌هایی شد که چهره‌های مختلف سیاسی از جمله آقای روانبخش آن را ابراز کردند.

نماینده ادوار مجلس درباره ابراز نگرانی قاسم روانبخش نسبت به وزیر پیشنهادی اطلاعات نیز تاکید کرد: آقای روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه هستند و تا به امروز به عنوان مدیرمسئول نشریه «پرتو» کارهای رسانه‌ای زیادی انجام داده‌اند. علاوه بر این از شاگردان برجسته آیت‌الله مصباح نیز هستند و از این نظر اظهارنظر ایشان درباره آقای خطیب دغدغه‌ای عمومی است.

او ادامه داد: عملکرد آقای خطیب به عنوان مدیرکل اطلاعات قم و حفاظت قوه قضائیه ضعیف بوده و جای نگرانی دارد که وزارت اطلاعات با آن گستردگی و ماموریت‌های خطیر به دست ایشان سپرده شود. علاوه بر آن جابه‌جایی آقای خطیب در پست‌های مختلف نشان از عملکرد مثبت ایشان نیست.

ابطحی با انتقاد از این انتخاب افزود: به نظر می‌رسد آقای رئیسی می‌توانست فرد دیگری را انتخاب کند، چهره‌ای درخور وزارت اطلاعات دولت قوی و مردمی سیزدهم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان این نکته که تنها انتقاد از کابینه پیشنهادی سیزدهم محدود به وزیر پیشنهادی اطلاعات نیست گفت: برخی از وزرای معرفی‌شده در کابینه پیشنهادی آقای رئیسی در حد مدیرکل هم نیستند چه رسد به وزارت، و بالاخره معلوم است آنهایی که لابی‌های قدرتمندی داشته‌اند به کابینه راه پیدا کرده‌اند.

ابطحی اضافه کرد: به نظر می‌رسد کمیته‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نتوانستند رصد خبرگان و نخبگان را به خوبی انجام دهند. تعجب من این است که به رغم اینکه سامانه‌ای ترتیب داده شد و از هر وزارتخانه‌ای نزدیک به ۲۰۰ نفر برای وزارت معرفی شدند، در نهایت نام این افراد درآمده‌ است.

او ادامه داد: آقای روانبخش در مورد آقای خطیب صحبت کردند چون وزارت مهمی است و من معتقدم آقای رئیسی باید در کابینه بازنگری کند چون احتمالاً استدلال‌های ایشان نتواند مجلس را قانع کند.

ابطحی درباره دیگر وزرای پیشنهادی کابینه نیز توضیح داد: من به عنوان کسی که سال‌ها تجربه کار معلمی دارد و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در چند دور حضور داشته، درباره وزیر پیشنهادی معرفی‌شده برای وزارت آموزش و پرورش نیز انتقاداتی دارم.

او تصریح کرد که این ترکیب کابینه معدل لازم را نخواهد داشت و ادامه داد: فرد معرفی‌شده برای وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند این بار سنگین را به دوش بکشد. باید توجه داشت که مشکلات آموزش و پرورش به قدری است که من تصور نمی‌کنم افرادی همانند ایشان- البته شخصیت مثبتی است اما تجربه‌ای در این زمینه ندارد- بتواند این مسئولیت را به خوبی انجام دهد.

نماینده ادوار مجلس همچنین افزود: بعید است ایشان بتواند بدنه معلمان را به خود جذب کند و برآورد ما از صحبت‌ها و برنامه‌های ایشان این است که حتی با سند تحول نیز آشنایی ندارد و نمی‌تواند سکان آموزش و پرورش را در دست گیرد.

ابطحی در ادامه ارزیابی از کابینه پیشنهادی به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اشاره و تاکید کرد: آقای عبدالملکی از نخبگان هستند، اما وزارت کار بحث بسیار مهم و سنگینی است و نیازمند فردی باتجربه‌تر در این زمینه است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان این ضرب‌المثل که در ترکیب کابینه «سرنا را از سر گشاد زدند» گفت: درست است که جوانگرایی امری ضروری است و باید از دستاوردهای گام دوم تلقی شود، اما رهبر انقلاب تاکید کردند که جوانگرایی به این معنی نیست که افراد نپخته و خام در مسند قرار گیرند؛ به خصوص که انتظار مردم زیاد است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها