کد خبر: 630672
تاریخ انتشار :

چراغ سبز امیرعبدالهیان به مذاکره

وزیر خارجه کشورمان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می‌کند، افزود: اما مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست.

چراغ سبز امیرعبدالهیان به مذاکره
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در تماس تلفنی امروز شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش با دکتر حسین امیر عبداللهیان، طرف اتریشی با تبریک آغاز به کار وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی اتریش برای ارتقا همکاری ها و همچنین اهدای یک میلیون دوز واکسن طی دو هفته آتی را اعلام و از کمک جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتقال اتباع اتریشی از افغانستان تشکر و قدردانی کردو بر ضرورت تبادل نظر در مورد برجام و از سرگیری گفتگوهای وین تاکید کرد.

دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی بر همکاریهای اقتصادی و تجاری بویژه در حوزه های صنعت، کشاورزی، علم و فن آوری و همچنین اعلام امادگی بر همکاری بیشتر در حوزه واکسن تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص برجام نیز تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران سهم اساسی خود برای حفظ برجام را با صبر راهبردی در مقابل خروج آمریکا و بی عملی طرف اروپایی نشان داده است و اکنون وقت طرف های دیگر برجامی است که همراهی لازم را کرده و به صورت واقعی و عملی تعهدات خودشان را اجرا کنند.

دکتر امیرعبداللهیان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می‌کند،  افزود: اما مذاکره  برای مذاکره قابل قبول نیست.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص نشست بغداد نیز این ابتکار را پلتفرم خوبی برای همکاری های درون منطقه‌ای دانست و اضافه کرد: البته عراق و حاکمیت این کشور مورد هدف اقدامات مداخله جویانه و غیر مسئولانه برخی طرف ها از جمله آمریکا بوده، همانگونه که در ترور بزدلانه قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم یعنی سردار سلیمانی و فرمانده بلندپایه عراقی ابومهندی المهندس شاهد بودیم.

گفتگوی وزیر خارجه آفریقای جنوبی با امیرعبداللهیان

خانم " نادلی پاندور " وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی  در پیامی خطاب به دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز بکار ایشان را  تبریک گفت.

وزیر امور خارجه  آفریقای جنوبی در این پیام آمادگی خود را  برای همکاری با دکتر امیر عبداللهیان در جهت تقویت روابط بین دو کشور و ارتقا مناسبات دو جانبه، منطقه ای و همکاریهای بین المللی اعلام نمود.

خانم " نادلی پاندور "  ابراز امیدواری کرد،هر زمانی که فرصت مناسب باشد،در چارچوب کمیسیون مشترک دوجانبه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار  و در خصوص توسعه روابط بین آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران گفتگو کند .

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در پایان پیام خود برای دکتر امیر عبداللهیان  جهت  اجرای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در عرصه  جهانی آرزوی موفقیت نمود./تسنیم

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها