کد خبر: 630674
تاریخ انتشار :

فهرست مطالبات مجلس خبرگان از دولت رئیسی

ایسنا : در هشتمین جلسه مشترک هئیت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی مجلس خبرگان رهبری، اعضاء با بررسی مسائل روز، توصیه‌هایی را خطاب به دولت سیزدهم و رئیس جمهوری مطرح کردند که از آن میان تعیین معاونت امور روحانیت در ریاست جمهوری و اعلام حقوق ماهیانه هیئت دولت قابل اشاره‌اند.

فهرست مطالبات مجلس خبرگان از دولت رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با برگزاری هشتمین جلسه مشترک هئیت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی خبرگان برای برگزاری اجلاسیه نهم در مهرماه سال جاری، مسائل منطقه‌ای نیز مورد بررسی قرار گرفت که در  همین راستا حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی عضو هیئت رئیسه خبرگان و مشاور امور بین الملل دفتر رهبری تحولات افغانستان را تشریح کرد.

در ادامه این نشست نیز اعضای خبرگان در حضور رئیس جمهور به بیان دغدغه ها و مطالبات خود از دولت سیزدهم پرداختند.

از جمله مطالبات نمایندگان خبرگان از رییس جمهوری،  روشن شدن وضعیت نیروهای شرکتی، جلوگیری از تحقیر نیروی کار و پرداخت حقوق نجومی و ترمیم فاصله بین حقوقها از یک‌سو و اهتمام دولت به پرداخت مالیات و جلوگیری‌ از فرار مالیاتی در عین حمایت از تولید بود.

همچنین اعضا با تاکید بر جلوگیری از رسوب کالاها در گمرک‌ها و انبارها و جلوگیری از واردات کالاهای غیر ضروری، تخصیص ارز به این موارد را شرعاً دارای اشکال دانستند.

توجه به دیدگاههای اسلامی در بانکداری، استفاده از جوان‌های آماده به خدمت در دولت، جایگزینی اعتمادسازی با اعتمادسوزی شود در رسیدگی به معیشت مردم و آسیب‌شناسی وضعیت اقتصادی کشور با وجود منابع فراوان، از دیگر توصیه‌های اقتصادی خبرگان رهبری به دولت بود.

تأکید بر رصد مداوم اعضای کابینه برای جلوگیری از آلوده شدن به برخی مسائل، حذف یارانه افراد پردرامد و اختصاص آن به افراد کم‌درآمد و تقویت سیستم نظارتی و بازرسی برای رسیدگی به وضعیت گرانی کالاها و رهابودن بازار هم سایر مطالبات خبرگان از رییس جمهوری را در برگرفت.

اعضای خبرگان رهبری همچنین بی‌توجهی به سهم‌خواهی‌های داخل‌استانی در انتخاب استانداران را خواستار شدند و تاکید کردند که فرایند و روش یکسانی برای کلیه استان‌ها تعبیه شود. 

همچنین اعضای خبرگان پیشنهاد کردند که هیئت دولت حقوق ماهانه خودشان را اعلام کنند تا حقوق سایر مدیران نیز بر این مبنا تعدیل شود.

در پایان اعضای خبرگان خواستار تعیین معاونت امور روحانیت در ریاست جمهوری از سوی رئیس جمهوری شدند و با انتقاد از وجود مشکلاتی در زیرساخت‌ها برای حضور بیشتر روحانیت در جامعه، اظهار امیدواری کردند در دولت جدید اقدامات و برنامه‌ریزی برای حضور روحانیون در دانشگاه‌ها فراهم شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها