کد خبر: 634172
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی «نامه‌نیوز» با غلامعلی رجایی

ناطق می‌تواند نقش هاشمی را ایفا کند اما لاریجانی نه

یک فعال سیاسی گفت: اگر بخواهد نقش آقای هاشمی به کسی واگذار شود، آن شخص آقای ناطق نوری است، نه علی لاریجانی. متأسفانه ایشان کنار از عرصه سیاسی است.

ناطق می‌تواند نقش هاشمی را ایفا کند اما لاریجانی نه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: علی لاریجانی از جمله شخصیت های منحصر به فرد در عرصه سیاسی ایران است که در حوزهای مختلف نظامی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی، تقنینی و اجرایی بوده و به قول معروف با زیر و بم این حوزه ها آشناست. برخی معتقدند او می تواند را مرحوم هاشمی رفسنجانی را برود و نخبگان و عقلای دو جناح سیاسی را حول محور اعتدال گرد هم آورد.

غلامعلی رجایی در گفتگو با نامه نیوز درباره تشبیه علی لاریجانی به هاشمی ثانی گفت: شباهت‌سازی میان افراد و حتی وقایع تاریخی اساسا اشتباه است؛ به عنوان نمونه اطرافیان آقای حسن روحانی می گفتند «روحانی، هاشمی دوم یا نسخه دوم هاشمی است»؛ همان زمان من مصاحبه کردم و یادآور شدم «آقای هاشمی نسخه دوم ندارد». بعدها هم معلوم شد که آقای روحانی با وجود سالها کنار آقای هاشمی بودن در عرصه های مختلف حکومت داری و ایجاد تعادل بین جناح های اصولگرا و اصلاح طلب، فاصله‌های زیادی با آقای هاشمی دارد.

وی شبیه سازی بین مرحوم آقای هاشمی و آقای لاریجانی را استدلالی سست خواند و ادامه داد: آقای لاریجانی با ردصلاحیت شدن در انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان -که حتی ترکش آن اتفاق منجر به استعفای آقای آملی لاریجانی از آن شورا شد-دچار چالش شده است و هنوز می گوید «اعلام کنید چرا من صلاحیت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را نداشتم.»

این فعال سیاسی تأکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری مشاهده کردیم با وجود تأیید صلاحیت افرادی همچون آقای قاضی زاده هاشمی که سابقه ای در انقلاب ندارد، آقای لاریجانی را ردصلاحیت کردند که 12 سال رئیس مجلس شورای اسلامی بود و شخصیت معتدلی محسوب می شود.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری دیدیم حتی وقتی رهبر انقلاب گفتند «جبران شود» اما جبران نشد بنابراین آقای لاریجانی امروز دچار چالش شده است، اگر خویشتن دار نبود مثل احمدی نژاد می توانست سروصدا و تبلیغات کند و جنجال راه بیاندازد اما به خاطر پختگی اش از این کار خودداری کرد، در عوض چند مرتبه اعلام کرد که منتظر بیان دلیل عدم احراز صلاحیتش است. این نشان می دهد که حتی دلیل این تصمیم را به خود او نیز اعلام نکردند.

رجایی گفت: در مجموع با وجودی که جامعیت آقای هاشمی را کسی ندارد، معتقدم اگر بخواهد نقش آقای هاشمی به کسی واگذار شود، آن شخص آقای ناطق نوری است، نه علی لاریجانی. متأسفانه ایشان کنار از عرصه سیاسی است. البته ترکیبی از آقایان ناطق نوری، حسن خمینی، علی لاریجانی و محمد خاتمی می توانند با یکدیگر نقش مشابهی برای پر کردن جای آقای هاشمی ایفا کنند و قوی کار را پیش ببرند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها