کد خبر: 635892
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه نیوز با غلامعلی جعفرزاده

مردم از مجلس قالیباف بریده‌اند اما به دولت رئیسی امید دارند

مردم از مجلس قالیباف بریده‌اند اما به دولت رئیسی امید دارند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: مجلس یازدهم با شعارهای پرطمطراق اقتصادی روی کار آمد اما به نظر می رسد برخلاف هیاهوی یک سال نخست، بعد از آغاز کار دولت رئیسی دچار یک افت معناداری شد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با نامه نیوز درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: تصمیمات و اقدامات نمایندگان در مجلس باید بازتابی از مطالبات مردم باشد اما چنین رویکردی در مجلس یازدهم دیده نمی شود. کدام موضوع و مطالبه مردم این روزها جزء دستورکار نخست مجلس قرار دارد.

وی با اشاره به مشکلاتی همچون وضعیت بد اقتصادی، بیکاری و گرانی افزود: هیچ مشخص نیست که مجلس در حال حاضر برای این موضوعات می خواهد چه راهکاری ارائه کند. اخیرا نیز موضوع بررسی لیست اموال مسئولان در مجلس حاشیه هایی را ایجاد کرد، بعد گفتند این موضوع مربوط به مجلس هشتم است اما این پاک کردن صورت مسئله بود، اگر نمایندگان متوجه شدند که مردم از محرمانه بودن اموال مسئولان ناراضی هستند خوب آن مصوبه را باطل کنند.

این فعال سیاسی یادآور شد: به نظر می رسد یک گپی بین مجلس و مردم افتاده است. معتقدم برخلاف رهنمودهای مقام معظم رهبری، نمایندگان از مردم فاصله گرفته اند و ارتباطات مردم با نمایندگان تقریبا وجود ندارد. احساس هم نمی شود که عزم و اراده ای در نمایندگان برای پاسخگویی به مطالبات مردم وجود دارد.

وی افزود: مردم این روزها در پیگیری شدن مسائل و مشکلات شان توسط نمایندگان عاجز مانده اند. همچنین ضمن احترام به نمایندگان از بیان کارشناسان و صحبت های مردم این طور برداشت می شود که افراد باسواد و خبره به مجلس نرفته اند بنابراین جامعه از مجلس کنونی ناامید است.

جعفرزاده بیان کرد: مردم معتقدند سخت می توانند نماینده شهرشان را پیدا کنند، وقتی هم او را با سختی های فراوان می بینند، آب یخ را روی دست شان می ریزد که از او کاری بر نمی آید. واقعیت آن است که امید مردم به دولت آقای رئیسی خیلی بیشتر از مجلس است چون مجلس منفعل شده است.

وی افزود: امروز وقتی به میزان آرای نمایندگان نگاه می کنیم، می بینیم برخی با 4000 هزار رأی وارد مجلس شدند. زمانی مردم به نماینده رأی می دادند، بعد هم از او مطالبه گری می کردند اما الان امیدی به مجلس ندارند و بیشتر چشم امید به دولت دوخته اند. ضمن آنکه مجلس نتوانسته در این مدت خودش را در عرصه های مختلف بروز دهد.

این نماینده ادوار مجلس گفت: قرار بود مجلس یازدهم 8 بسته اقتصادی بدهد، اما مشخص شد که صرفا یک شوی تبلیغاتی بود. بعید می دانم آقای قالیباف بتواند این مجلس را تکان بدهد، در حالیکه انتظار بود آقای قالیباف برای کمیسیون های تخصصی مجلس مأموریت تعریف می کرد تا هر کدام آنها بسته ای اقتصادی در حوزه تخصصی خودشان ارائه دهد.

وی افزود: نکته جالب آنکه دولت افزایش حقوق را 10 درصد اعلام می کند و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس این خبر را تکذیب می کند، در صورتی که باید به دولت تذکر بدهد نه آنکه خبر دولت را تکذیب کند. آمار بگیریم 70-80 درصد مردم از مجلس اعلام نارضایتی و ناامیدی می کنند. عبارت بهترش آن است که گفته شود مردم از مجلس بریده‌اند به همین خاطر از نمایندگان مطالبه گری نمی کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها