کد خبر: 635971
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با حسین سبحانی‌نیا

مجلس شعار می‌دهد به جای آنکه عمل کند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: هنوز جنبه های شعاری در برنامه های مجلس مشاهده می کنیم اما برنامه های عملیاتی برای نشان دادن آن روحیه انقلابی را شاهد نیستیم.

مجلس شعار می‌دهد به جای آنکه عمل کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: مجلس یازدهم وقتی سر کار آمد، خیلی آتش تندی داشت. طرح پشت طرح بود که با هدف وادار کردن دولت حسن روحانی به کار و فعالیت به صحن علنی می آورد و تصویب می کرد اما در عمل هیچ خروجی از آن طرح ها احساس نشد. در واقع به همان سرعتی که طرح ها تصویب می شدند، به همان سرعت نیز به بایگانی مجلس می رفتند تا تنها خروجی کار فضای احساسی باشد که در قالب عکس و خبر ماندگار شوند.

حسین سبحانی نیا در گفتگو با نامه نیوز درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم با یکسری شعارهای انقلابی روی کار آمد و بعد هم مدعی بود یکسری برنامه ها برای تأمین مطالبات مردم در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و معیشتی دارد اما امروز سئوال آن است که تا چه حد توانسته در این جهت قدم بردارد.

وی با اشاره به برخی مصوبات اقتصادی مجلس یازدهم ادامه داد: با این وجود مجلس هنوز نتوانست به شعارهای انقلابی خود که در روزهای نخست وعده اش را به مردم داد، نزدیک شود. شفاف سازی یکی از موضوعاتی بود که در همان روزهای انتخابات نمایندگان بیان می کردند و می گفتند «طرفدار شفافیت در بخش های مختلف هستند» اما عملا این شعار هیچ خروجی تا به الان نداشته است.

این فعال اصولگرا یادآور شد: ماه های نخست مجلس یازدهم طرحی با موضوع شفافیت به صحن علنی آمد اما رد شد. حالا برخی نمایندگان معتقدند این طرح دوباره خواهد آمد و تصویب خواهد شد اما تا الان آن مطالبه محقق نشده است. در حوزه های معیشتی دولت و مجلس باید با هم قدم هایی بردارند. قطعا مجلس به تنهایی نمی تواند این مسائل را محقق کند چون کار اجرا با مجلس نیست.

وی ادامه داد: مجلس با ارائه طرح می تواند جهت را برای دولت مشخص کند که دولتمردان و هیأت دولت در آن جهت گام هایی را بردارد تا گرانی ها متوقف شود و حتی شاهد کاهش قیمت کالا و خدمات باشیم. هرچند مجلس در برخی مصوبات کارهای خوبی انجام شد و شاید آثار آنها در بلند مدت نمایان شود اما در حوزه اقتصادی و معیشتی کار شاخصی را از مجلس شاهد نبودیم.

سبحانی نیا گفت: امروز مردم مجلس را به عنوان یک مجلس انقلابی می دانند و توقع شان از مجلس انقلابی آن است که اقداماتی انجام دهد تا امور زندگی قشر کم درآمد جامعه تسهیل شود. در مجموع هنوز جنبه های شعاری در برنامه های مجلس مشاهده می کنیم اما برنامه های عملیاتی برای نشان دادن آن روحیه انقلابی را شاهد نیستیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها