کد خبر: 636720
تاریخ انتشار :

واکنش فرمانده سپاه به حادثه دریای عمان

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال جنگ نیست اما برای دفاع از منافع خود مصمم است و فرزندان این ملت درمقابل هر قدرتی که بخواهد به منافع آنها آسیبی بزند، جوانمردانه، مومنانه، شجاعانه و با صلابت می ایستد.

واکنش فرمانده سپاه به حادثه دریای عمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش «انتخاب»، سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی که در مراسم ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا سخن می گفت، افزود: ما به همه جهان اعلام کرده ایم هرگز به هیچ کشوری چشمداشت نداریم و حضور یران در هرکجا بر اساس درخواست دولت ها و اراده ملت ها بوده است.

وی با بیان این که نفوذ جمهوری اسلامی ایران فیزیکی نیست، معنوی است، تصریح کرد: ما هرگز به دنبال جنگ نیستیم اما برای دفاع از منافع خود مصمم هستیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران به رشادت جوانان ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه در روز ۱۷ ربیع الاول اتفاق افتاد و روز گذشته اخبار آن منتشر شد، گواه صادقی است بر اینکه فرزندان این ملت در مقابل هر قدرتی که بخواهد به منافع آنها آسیبی بزند، جوانمردانه، مومنانه، شجاعانه و با صلابت می ایستد.

سردار سلامی همچنین گفت: آمریکایی‌ها در صحنه هایی از تروریست ها و در صحنه هایی هم از سارقان بین المللی نفت حمایت می کنند. آمریکا تلاش کردند نفت ایران را به سرقت ببرند. ما بر اساس سناریوی دقیق تشخیص دادیم که اگر این کشتی را تصرف کنیم، آنها مداخله خواهند کرد و این اتفاق پیش بینی شده بود.

وی با بیان این که فرزندان ایران همه احتمالات را سنجیده بودند، خاطرنشان کرد: شما گام های محکم فرزندانتان را وقتی بر بالگرد سوار می‌شدند، مشاهده کردید، آنها تکثیر شده‌های روح بلند حاج قاسم سلیمانی هستند. همه آنها با همان عشق و شوق سردار دل ها برای دفاع از منافع ملت به میدان رفتند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها در حمایت از غاصبان نفت به صحنه آمدند ولی شما آرامش، وقار، صلابت و طمانینه را دقیقاً از صفحات تلویزیون در قامت و شاکله فرزندانتان دیدید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: خداوند چه آرامشی بر قلوب این مجاهدان فی سبیل الله نازل کرده بود که این چنین در آن میدان مواجهه و برخورد در اوج آرامش در قلب حادثه حاضر شدند.

سردار سلامی افزود: یعنی هو الذی انزل السکینه فی قلوب المومنین. خصلت آنها همین است، هر چه به میدان خطر نزدیک تر می شوند، شاداب تر، آرام تر و مطمئن تر هستند و هیچ چیزی آنها را نمی ترساند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: این مواجهه شکوه ایمان را نشان داد، عزم و استواری یک ملت بود. فرزندان ایران تنها چند نیروی سپاه نبودند، بلکه نماد های درخشش ایمان این ملت بودند که این چنین برای این ملت افتخار آفریدند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: ما به همه می گوییم در مورد ایران محاسبات خود را اصلاح کنند و قدرت این ملت و عظمت او را به رسمیت بشناسند. ما اعلام کرده ایم لنگرگاه امنیت این منطقه هستیم و به همسایگان هم می‌گوییم، نیازی نیست برای برقراری امنیت از کسانی کمک بگیرید که از تامین امنیت خود ناتوان هستند.

وی تصریح کرد: تکیه کردن به تکیه گاه نامطمئن دیده اید که همواره موجب سقوط می شود. هرگز به ستون های نامطمئن تکیه نکنید از کنار دیوارهای ترک‌خورده عبور نکنید.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امنیت این منطقه برقرار است این را همگان دیدند، ما به دفاع و صیانت از این ملت ادامه می دهیم.

سردار سلامی تاکید کرد: فرزندان دلاور ارتش دلاور، هم اینگونه عمل می کنند. اخبار مقابله آنها با سارقان دریایی را در روزهای اخیر شنیده اید. قلمروهای دور دست دریا تحت اشراف و کنترل و مدیریت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

آمریکا کارخانه تولید دیکتاتورها است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا کارخانه تولید دیکتاتورها در همه عالم است، گفت: جغرافیای جهان مملو از دیکتاتورهایی است که از رحم دمکراسی آمریکا پا به عرصه وجود گذاشتند.

سردار سلامی افزود: امروز برای ملت ایران روز پیروزی و غلبه بر بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر یعنی آمریکا است.

وی یادآور شد: در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ که آمریکا در اوج قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی خود به سر می برد و ملت ایران در آغاز یک انقلاب شکوهمند، سازه های عظیم قدرت امروزین خویش را ایجاد نکرده بود انقلابی بزرگ در بطن و متن آن انقلاب با شکوه اسلامی که به رهبری امام راحل خورشید اسلام را بر سپهر عالم تابانیده بود شکل گرفت.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: این شجاعت و ایستادگی در فضای آن روز جهان یکی از شگفت انگیزترین واقعیت های تاریخی هم برای بشر است و هم برای ملت عزیز ایران است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: ما با آمریکایی درگیر شده بودیم که تاریخ عالم و جغرافیای جهان در نقطه به نقطه آن از تجاوزگری ها از مداخلات تهاجمی از اشغال ها از کودتاها از مسلط کردن دیکاتورها به دست آمریکا رنج می برد.

وی تاکید کرد: اگر فهرست جنگ هایی که آمریکا از ۱۰۰ سال پیش به این سو در تمام نقاط عالم به راه انداخته است بر شماری کنیم، بیش از ۴۰ جنگ بزرگ در ۴۰ نقطه جهان محصول سیاست آمریکا در عالم است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آمریکا در کشورهای اروپایی، آفریقایی، آمریکای جنوبی، خاورمیانه، شرق دور، روسیه در همه جا جنگیده است. بیش از هشت میلیون کشته محصول جنگ های مستقیم آمریکاست به جزهای جنگ های نیابتی که آمریکا صحنه گردان و عقبه سیاسی آنها بوده است.

سردار سلامی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ مداخله در امور داخلی کشورها در حد کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ نظامی، فتنه های داخلی همه و همه محصول سیاست یک ابر قدرتی است که در طول تاریخ حیات سیاسی خود اراده کرده بوده است که فقط با گسترش قدرت نظامی اهداف سیاسی را دنبال کند.

وی همچنین گفت: ۷۵۰ پایگاه نظامی آمریکا در جهان هر کدام با دایره ای از یک تاثیر سیاسی تلاش کرده است تا سیطره سیاسی فراگیری را در جهان ایجاد کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آمریکا کارخانه تولید دیکتاتورها در همه عالم است از مارکوس در فیلیپین تا جعفر نومیری در سودان، پیونشه در شیلی تا فرعون های مصر شاه ایران، سلاطین حاکم بر بسیاری از کشورهای عربی در آمریکای لاتین، جغرافیای جهان مملو است از دیکتاتورهایی که از رحم دمکراسی آمریکا پا به عرصه وجود گذاشتند.

سردار سلامی اظهار داشت: آمریکا که ادعای آزادی دارد بیشترین اختناق و خفقان و به دار کشیدن آزادیخواهان عالم و تولید و تکثیر دستگاه های شکنجه و ارسال آن به همه دیکتاتورها و آموزش فنون شکنجه برای به بند کشیدن حقیقت جویان و عدالت خواهان و آزادی خواهان عالم در کارنامه آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا تنها قدرتی است که دوبار از سلاح هسته ای علیه یک ملت در سال ۱۹۴۵ در ششم و هشتم اوت در ناکازاکی و هیروشیمای ژاپن استفاده و در کمتر از یک چشم به هم زدن صدها هزار انسان را خاکستر کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آمریکا کشوری است که با کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در ایران رژیم شاهنشاهی را مستقر کرد آزادی خواهی مشروطه خواهی همه این مفاهیم را از جغرافیای سیاسی ایران حذف کرد.

سردار سلامی در فراز پایانی سخنان خود گفت: در صحنه بمانید تا انتهای راه چیزی باقی نمانده است فجر اکبر نزدیک است باهم پیش می‌رویم.

وی به حضور فرزند سردار شهید قاسم سلیمانی در مراسم امروز 13 آبان اشاره کرد و اظهارداشت: فرزند نازنین برادر عزیزمان سردار حاج قاسم سلیمانی در مقابل شما و به احترام شما ایستاده است و مطمئن باشید راه این بزرگ مرد را ادامه می دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها