کد خبر: 637139
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی نامه‌نیوز با محمدجواد حق‌شناس

جامعه نگران است،رئیسی با مردم صریح صحبت کند

فعال سیاسی گفت: دولت و شخص رئیس جمهور با مردم صریح و روشن صحبت کند و در حوزه هایی که نگرانی های جامعه را افزایش می دهد، دولت مراقبت های بیشتر و جدی تری را به خرج دهد تا سینگال های مثبتی به جامعه مخابره شود.

جامعه نگران است،رئیسی با مردم صریح صحبت کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: 100 روز از آغاز ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی گذشت و برخی معتقدند او در عمل به وعده هایش موفق بوده و برخی نیز چنین اعتقادی ندارند.

محمدجواد حق‌شناس در گفتگو با نامه نیوز درباره عملکرد سیدابراهیم رئیسی در 100 روز نخست ریاست جمهوری گفت: انتظارمان از آقای رئیسی این بود که برای چینش همکاران رده اول خود در دولت براساس قول انتخاباتی خود مولفه هایی را مدنظر قرار دهد چون با آن قول ها جامعه آماده بود تحولاتی را در این حوزه ها شاهد باشد اما عملا متناسب با توقعات جامعه این اتفاقات رخ نداد.

وی افزود: در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی متأسفانه شاهد رنج بخش قابل توجهی از اقشار جامعه هستیم. امروز فشار تورم لجام گسیخته مثل یک آوار بر دوش خانوارهای دهک های پایین جامعه سنگینی می کند، این امید وجود داشت که این مسئله کنترل شود اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و ما همچنان شاهد افزایش فشار تورم هستیم و اقلام غذایی و کالاهای اساسی به طور روزافزون گران می شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: کسانی که به آقای رئیسی رأی دادند و حتی کسانی که به ایشان رأی ندادند، حداقل انتظارشان از دولت و رئیس جمهور این است که مراقبت کنند و بیش از این مشکلات حاصل از تورم به جامعه منتقل نشوند.

وی افزود: از طرفی به نظر می رسد دولت در حوزه هایی درگیر شده است که جزء اولویت های جامعه نیست. در این حوزه نیز انتظار بود دولت واکنش مناسبی را نشان دهد. تحریم ها روی جامعه اثر گذاشته است. متأسفانه حل و فصل تحریم ها با طرف های برجامی و رسیدن به موضعی که آثار مثبتی را برای جامعه به ارمغان آورد، با اما و اگرهای قابل توجهی رو به رو است و ما شاهد یک بی تصمیمی و بلاتکلیفی دولت در این حوزه هستیم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی یادآور شد: در خلال این چند ماه شاهد یک یأس و ناامیدی گسترده ای بودیم که نتیجه اش منجر به مهاجرت نخبگان، کارشناسان، متخصصان مانند پرستاران و پزشکان و حتی تولیدکنندگان شده است. در این فضا حتی کشورهای همسایه ای که خیلی وضع بهتری نسبت به ایران ندارند، امروز تبدیل به مقصدی برای پذیرش سرمایه ایرانیان شده اند.

وی افزود: این روزها آمارهایی درباره سرمایه گذاری قابل توجه ایرانیان در کشورهایی مثل امارات، ترکیه، گرجستان، قبرس اعلام می شود، این آمارها نشان می دهد اگر تمهیدی اندیشیده نشود همین مختصر بنیه و سرمایه انسانی و اقتصادی هم که در ایران باقی مانده نیز در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

حق‌شناس گفت: انتظار می رود دولت و شخص رئیس جمهور با مردم صریح و روشن صحبت کند و در حوزه هایی که نگرانی های جامعه را افزایش می دهد، دولت مراقبت های بیشتر و جدی تری را به خرج دهد تا سینگال های مثبتی به جامعه مخابره شود و انشاءالله آرامشی در جامعه شکل بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها