کد خبر: 639271
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با عزت الله یوسفیان‌ملا

رئیسی راه روحانی را نرود/دولت به مردم راست بگوید

فعال سیاسی اصولگرا گفت: خدا نکند آن اعتمادعمومی که به آقای رئیسی شد به وضعیتی تبدیل شود که برای آقای روحانی اتفاق افتاد.

رئیسی راه روحانی را نرود/دولت به مردم راست بگوید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: این روزها اعتماد به نفس بالای دولتمردان را شاهد هستیم که با وجود روند فزاینده قیمت کالا، خدمات و ارز صحبت از مهار تورم می کنند.

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با نامه نیوز درباره موفقیت دولت سیزدهم در کنترل شیب تورم کنترل گفت: همه مردم دلار خرید و فروش نمی کنند اما می بینند از روزی که آقای باقری از پشت میز مذاکره در وین بلند شد، دلار شروع به گران شدن کرد و گرانی ارز مستقیما بر تمام قیمت ها اثر گذاشته است. از طرفی بانک مرکزی درباره نرخ تورم گزارش روزانه و ماهانه می دهد بنابراین رئیس جمهور نمی تواند در رسانه ملی حاضر شود و از مهار تورم و روند کاهشی نرخ تورم سخن بگوید.

وی افزود: بزرگترین سرمایه یک دولت، «اعتماد مردم» است. من 16 سال با آقای رئیسی کار کردم، آقای رئیسی اصلا اهل خلاف‌گویی نبود و واقعا در کار صداقت داشت اما شبی که با آن خبرنگار صداوسیما گفتگو کرد، نتوانستم تحمل کنم و تا آخر آن برنامه را ببینم چون دیدم آمارهایی ارائه می شوند که با واقعیت همخوانی ندارد. جالب آنکه خبرنگار نیز از آقای رئیسی در تعریف از دولت جلوتر می رفت و حتی یک سئوال نپرسید «اگر دولت تورم را کنترل کرده، قیمت کدام کالا ارزان تر شده است؟»

فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: خدا نکند آن اعتمادعمومی که به آقای رئیسی شد به وضعیتی تبدیل شود که برای آقای روحانی اتفاق افتاد. خدا شاهد است که آقای روحانی دهانش را باز می کرد هنوز حرفش تمام نشده، مردم می گفتند «دارد دروغ می گوید» چون اعتماد جامعه از او سلب شده بود.

وی افزود: با آمار نمی توان اعتماد از دست رفته مردم را احیا کرد چون وقتی مردم آثار این آمارها را در زندگی شان احساس نکنند می گویند «این آمارها تقلبی است». رئیس جمهور باید با مردم همدردی کند و بگوید «حق با مردم است». آقای رئیسی می گوید «ما حقوق نمی توانستیم پرداخت کنیم»، پس در این چند ماه که حقوق پرداخت شده دولت از کجا آورده؟ هر روز به خزانه پول واریز می شود. آقایان طوری صحبت می کنند که از منزل پول در کیف شان ریختند و به دولت آوردند تا حقوق بدهند.

یوسفیان تأکید کرد: راهی که آقای روحانی رفت، راه عدم اعتماد مردم به او بود. او بهترین صحبت را می کرد و اگر مردم به آن موضوع باور داشتن به محض شنیدن صحبت های آقای روحانی، به آن موضوع شک می کردند. یعنی صحبت هایش در باور مردم اثر معکوس می گذاشت.

وی افزود: دولت راستش را درباره وضعیت تورم به مردم بگوید. اعلام کند «برای مهار تورم این اقدامات را انجام داده اما موفق نشده است» و از مردم کمک بخواهد، در این صورت جامعه همراهی خواهد کرد و اعتماد عمومی به دولت حفظ می شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها