کد خبر: 639616
تاریخ انتشار :

گفتگوی نامه نیوز با رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین

پاسخ محکم به اظهارات توهین‌آمیز امام جمعه اهل سنت آزادشهر

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: اگر ما اسلامی فکر کنیم و اسلامی بیاندیشیم ورود به مباحثی که موجب جریحه دار شدن عقاید مسلمانان و انسان ها می شود خود به خود محکوم شکست است، شکستش هم مربوط به آن فرد می شود و قطعا هم نتیجه عکس خواهد داد.

پاسخ محکم به اظهارات توهین‌آمیز امام جمعه اهل سنت آزادشهر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر در تریبون نماز جمعه ۱۹ آذر به اهل بیت(ع) توهین کرد و گفت «اگر خلافت عمر را نپذیریم اعتبار امامان شیعه و نسَب آنان را زیر سوال برده ایم!»، این موضوع با واکنش هایی مواجه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفتگو با نامه نیوز در واکنش به اظهارات توهین آمیز امام جمعه اهل سنت آزادشهر نسبت به اهل بیت (ع) گفت: ما با یکسری مبانی درباره وحدت جهان اسلام و مسلمین رو به رو هستیم که از صدر اسلام تا به امروز اندیشمندان و فرهیختگان، مخصوصا ائمه معصومین (ع) نسبت به این وحدت اصرار داشتند و مبانی و مفاهیم وحدت را بیان کردند که به صورت یک قاعده در طول حیات اسلام به وجود آمد.

وی افزود: اگر اکنون اسلام شوکتی دارد به خاطر همین حفظ وحدت در ادوار مختلف اسلام بوده است. گاهی اوقات مباحثی را در زمانی بیان می کنیم که خود این زمان موضوعیت دارد چون خسارتی دو برابر و مضاعف ایجاد می کند و باعث می شود که آن شوکت اسلام دستخوش امیال برخی دشمنان و استکبار جهانی قرار بگیرد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین یادآور شد: اختلاف بین امت اسلامی یک موضوعی است که بیش از همه چیز در زمین دشمن بازی کردن است بنابراین توجه به این مسئله یک امر عقلانی است. منتها خطر بدتر آن است که کسی بخواهد دفاعی از یک موضوع عقیدتی کند و برای این منظور متوسل به کلمات بی اساس و بی پایه و خارج از منطق شود. در چنین حالتی فضا را خطرناک می کند چون جبهه تقابلی درست می کند که قرآن کریم همه مردم و انسان ها به ویژه مسلمین را از آن برحذر داشته است.

وی ادامه داد: اخیرا هفته وحدت و اجلاسیه های مهم تقریب مذاهب را داشتیم که بسیاری از اندیشمندان سنی در آن صحبت کردند بنابراین ورود به مباحثی که امام جمعه اهل سنت آذرشهر انجام داده، باعث می شود در مکان هایی که علما، فرهیختگان، اندیشمندان اسلامی و غیر اسلامی حضور دارند در ابتدای امر این جملات را یک امر سخیف بشمارند چون دفاع از عقیده هرگز با توهین و اهانت اتفاق نیفتاده و به نتیجه هم نرسیده است.

بنیادی یادآور شد: اگر ما اسلامی فکر کنیم و اسلامی بیاندیشیم ورود به مباحثی که موجب جریحه دار شدن عقاید مسلمانان و انسان ها می شود خود به خود محکوم شکست است، شکستش هم مربوط به آن فرد می شود و قطعا هم نتیجه عکس خواهد داد. امام جمعه اهل سنت آذرشهر که چنین صحبت هایی را انجام داد باید متوجه باشد که در کشوری دارد زندگی می کند که از بالاترین مقام تا حوزه های علمیه و اندیشمندان و دانشمندان دائم بر وحدت اصرار می کنند، حالا در فضایی اینگونه صحبت از اختلاف کردن و بلکه توهین به امامان معصومین شیعه گاهی اوقات باعث می شود که موضوع از مدار هم وطنی خارج شود، در چنین وضعیت فضا فضای خطرناکی خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر ما پایبند به اصول اعتقادات هستیم روش دفاع از اعتقادات متفاوت است از این روشی که امام جمعه اهل سنت آذرشهر بیان کرده است. در نهایت بزرگترین ظلم و خیانت در دوران کنونی، آن هم در زمانی که استکبار کمربند خودش را برای نابودی اسلام بسته است، بیان حرف های اختلاف انگیز است چون به اسلام، جامعه مسلمین و عقاید مسلمین ضربه می زند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: بعضی از خطاها ماندگار خواهد شد و آثار سویی بر جا خواهد گذاشت، باید کسی که اینگونه صحبت کرده نسبت به حرف هایش بازنگری کند و براساس آنچه می داند نه آنچه می گوید سخت بگوید. بسیاری از آقایانی که اینگونه صحبت می کنند در محافل خصوصی درباره جایگاه معصومین (ع) صحبت های دیگری دارند. معتقدم اینگونه نتیجه صحبت کردن اشاعه نفاق عملی در جامعه خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها