کد خبر: 642802
تاریخ انتشار :

بازتاب سفر رئیسی به روسیه در رسانه‌های خارجی

خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در مسکو نوشت: ولادیمر پوتین از روابط عمیق و قوی میان تهران و مسکو استقبال کرد.

بازتاب سفر رئیسی به روسیه در رسانه‌های خارجی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه در گزارش خود با پرداختن به سفر دو روزه ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین نوشت: پوتین و همتای ایرانی در جریان دیدار روز چهارشنبه خود در مسکو از تعمیق روابط میان تهران و مسکو در شرایطی که فشارها برای حصول یک توافق بر سر احیای برجام افزایش یافته است، استقبال و بر آن تاکید کردند.

خبرگزاری فرانسه افزود: آیت الله رئیسی با بیان اینکه "ما در ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با روسیه نداریم" گفت که پیش نویس سندهایی را برای همکاری استراتژیک به مسکو ارائه داده است که مسیر را برای همکاری مشترک طی دو دهه آینده تقویت می کند.

وی همچنین تاکید کرد که تهران خواهان روابط پایدار و استراتژیک با مسکو است و دو کشور برای مقابله با آمریکا می بایست با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد: ولادیمیر پوتین نیز در اظهارات خود همکاری نزدیک دو کشور در عرصه بین الملل را مورد تقدیر و ستایش قرار داد و گفت: برای من بسیار مهم است که نظر شما را درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بدانم.

این خبرگزاری علاوه براین، با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام در سال ٢٠١٨ و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران به ارائه جزئیاتی در خصوص مذاکرات ایران و ١+٤ در وین، پایتخت اتریش برای پیوستن مجدد آمریکا به این توافق و رفع تحریم های ایران پرداخت.

خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: سفر ابراهیم رئیسی به مسکو که در اثنای مذاکرات وین انجام شده است، مهم ترین سفر خارجی او از زمان روی کار آمدنش در ماه اوت پس از حسن روحانی به شمار می آید. حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین در سال ٢٠١٧ به روسیه سفر کرده بود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ایران و روسیه از روابطی قوی در حوزه های سیاسی، اقتصادی و نظامی برخوردارند، دارای منافع مشترک در افغانستان هستند و متحد بشار اسد رئیس جمهور سوریه محسوب می شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها