کد خبر: 648817
تاریخ انتشار :

سخنان "بی‌ملاحظه" بایدن درباره پوتین خشم جمهوری‌خواهان را برانگیخت

جمهوری‌خواهان با اشاره به سخنان فی‌البداهه جو بایدن تحت عنوان اینکه "ولادیمیر پوتین نمی‌تواند در قدرت بماند"، آن را جدی‌ترین مثال برای شک و تردید درباره صلاحیت رئیس‌جمهوری آمریکا تلقی کردند.

سخنان "بی‌ملاحظه" بایدن درباره پوتین خشم جمهوری‌خواهان را برانگیخت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، گریگ استیوب، یکی از جمهوری‌خواهان آمریکایی گفت: این بسیار نگران‌کننده است که فرمانده ما نمی‌تواند به وضوح سیاست آمریکا را در خارج از کشور بیان کند.

تیم برچت، جمهوری‌خواه دیگری گفت: اظهارات بی‌دقت رئیس جمهوری بایدن سوخت و انرژی است برای ماشین پروپاگاندای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه. و همچنین اتحاد ما را با ناتو می‌شکند. چنین اظهاراتی صرفا تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

همچنین سناتور جیمز ریش، جمهوری‌خواه ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت: امیدوارم و آروز می‌کنم که رئیس جمهور بایدن فقط به متن پیش‌رویش توجه کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر دوشنبه گفت که صحبت‌هایش درباره اینکه "پوتین نمی‌تواند در قدرت بماند" بازتاب خشم خودش از حمله روسیه به اوکراین بوده است، نه تغییر در سیاستگذاری آمریکا. بایدن در جمع خبرنگاران کاخ سفید گفت: من نه در آن زمان و نه الان، درباره یک تغییر سیاست صحبت نمی‌کنم. من خشم خودم را که حس کردم، ابراز کردم و بابت آن عذرخواهی نمی‌کنم.

او گفت که سخنان جنجالی‌اش که شنبه در ورشو لهستان مطرح شد، بعد از دیدار احساسی با خانواده‌های اوکراینی آواره از جنگ روسیه بوده است. بایدن در پایتخت لهستان گفت که "پوتین نمی‌تواند در قدرت باقی بماند." پس از آن مقام‌های دولتی آمریکا به سرعت در تلاش برای شفاف‌سازی برآمده و تاکید کردند که کاخ سفید به دنبال "تغییر رژیم" در روسیه نیست.

بایدن در سخنانش در ورشو ابتدا ولادیمیر پوتین را "قصاب" خواند و در پایان سخنان خود گفت: محض رضای خدا هم که شده، این مرد - پوتین - نمی‌تواند در قدرت باقی بماند.

این اظهارات به سرعت خشم مسکو را برانگیخت و سخنگوی کرملین گفت ماندن یا نماندن پوتین در قدرت به جو بایدن مربوط نمی‌شود بلکه به مردم روسیه ارتباط دارد. مسکو همچنین "قصاب" خواندن پوتین را اقدامی دانست که "به ترمیم روابط دو کشور آسیب وارد می‌کند."

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها