کد خبر: 648863
تاریخ انتشار :

اظهارات عجیب امیر عبداللهیان درباره رفتار طالبان با زنان یک روز بعد از ماجرای ورزشگاه مشهد

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی‌پاکستان به منظور پیگیری موضوعات دوجانبه و تبادل نظر در خصوص تحولات افغانستان و منطقه در حاشیه سومین نشست وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان دیدار و گفتگو کردند.

اظهارات عجیب امیر عبداللهیان درباره رفتار طالبان با زنان یک روز بعد از ماجرای ورزشگاه مشهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش «انتخاب»، حسین امیر عبداللهیان و محمود شاه قریشی در این دیدار از روند توسعه روابط دوجانبه استقبال و توافق کردند ملاقاتهای سطح عالی در سال جاری انجام و کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در اولین فرصت برگزار گردد.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین اجرایی ساختن هر چه سریعتر توافقنامه مربوط به بازارچه‌های مرزی را مورد تاکید قرار دادند.

طرفین در این دیدار و در بخش مربوط به افغانستان، ضمن حمایت از همکاریهای بین المللی در کمک به مردم افعانستان از روند کند برخی تصمیمات که موجب گسترش روابط افغانستان با همسایگان و بهبود شرایط زندگی مردم می‌شود ابراز نگرانی کرده و اظهار امیدواری کردند تا هیات حاکمه سرپرستی افغانستان به نیازهای واقعی مردم در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی توجه جدی نماید.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان همچنین محروم کردن دختران از تحصیل را ناامید کننده دانسته و اینگونه اقدامات را موجب فاصله گرفتن هیات حاکمه طالبان از مردم و مشروعیت بین المللی دانستند.

امیر عبداللهیان با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات برجام، حل موانع باقیمانده را موکول به اراده طرف آمریکایی دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با رد جنگ بعنوان راه حل مشکلات در اوکراین، تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای پیشگیری از جنگ، کمک به خروج از وضعیت کنونی و کمکهای بشردوستانه به مردم اوکراین را تشریح کرد که مورد تحسین طرف پاکستانی قرار گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها