کد خبر: 648869
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی «نامه‌نیوز» با جعفرزاده ایمن‌آبادی

اکثریت اعضای دولت به احمدی‌نژاد وفادارند نه به رئیسی

فعال سیاسی اعتدالگرا گفت: طرفداران آقای رئیسی و حتی کسانی که در ستادهای او کار کردند، الان از او ناراحت‌ و بریده اند. الان کابینه هیچ جاذبه ای نزد جامعه ندارد.

اکثریت اعضای دولت به احمدی‌نژاد وفادارند نه به رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: دولت سیدابراهیم رئیسی در هشتمین ماه کار خود به سر می برد و برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند دوره ماه عسل این دولت تمام شده و حالا باید پاسخگو باشد. از همین روزهای ابتدایی سال 1401 زمزمه ها درباره استیضاح برخی وزرا مطرح شده است و حالا باید دید در مسیر تغییر ترکیب کابینه چه اتفاقاتی می افتد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با نامه نیوز درباره تغییر ترکیب کابینه دولت سیزدهم در سال 1401 گفت: تغییر ترکیب کابینه اجتناب ناپذیر است چون بعضی از اعضای کابینه اطلاعات دروغ و دست ساز به آقای رئیسی می دهند و آقای رئیسی نیز به استناد همین اطلاعات صحبت می کند، حال آنکه این اطلاعات خیلی با واقعیت جامعه فاصله دارد.

وی افزود: در رأس این تغییرات نیز باید ریاست سازمان برنامه و بودجه تغییر کند چون لایحه بودجه سال 1401 کاملا ضد مردمی و خلاف شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی بود. آثارش نیز از هم اکنون در حال نمایان شدن است. پس از آقای میرکاظمی، وزرای اقتصاد و رفاه باید در اولویت تغییر قرار بگیرند.

این فعال سیاسی یادآور شد: هم اکنون آقای رئیسی به افراد متخصص، دلسوز، امتحان پس داده، متعهد و کاردان نیاز دارد. آدم هایی که بتوانند کشور را درست کنند. 57 درصد اعضای کابینه مهره های احمدی نژاد و وفاداران به احمدی نژاد هستند. این افراد قبلا امتحان خودشان را پس دادند. به کارگیری دوباره آنها یکی از پاشنه آشیل های آقای رئیسی بود. 

وی با بیان اینکه محبوبیت آقای رئیسی امروز سیر نزولی دارد و موقعیت او نزد جامعه در حال خدشه دار شدن است، افزود: بر کسی پوشیده نیست که دولت سیزدهم در دست جبهه پایداری است و نفوذ جبهه پایداری روز به روز در دولت بیشتر می شود. این جبهه می خواهد دولت را رادیکال تر کند.

این نماینده ادوار مجلس بیان کرد: طرفداران آقای رئیسی و حتی کسانی که در ستادهای او کار کردند، الان از او ناراحت‌ و بریده اند. الان کابینه هیچ جاذبه ای نزد جامعه ندارد. آقای رئیسی می گوید «به مردم امیدواری بدهید»، وقتی ارز ترجیحی را حذف می کنند و این مسئله آثار تورمی به دنبال دارد، چه طور می شود به جامعه امید داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها