کد خبر: 656818
تاریخ انتشار :

بوریس جانسون استعفا کرد

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که به خاطر مصلحت کشور و حزب، حاضر به کناره گیری از سمت خود است.

بوریس جانسون استعفا کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایرنا از رسانه‌های انگلیس، بوریس جانسون به دبیر فراکسیون حزب محافظه‌کار موسوم به کمیته ۱۹۲۲ اعلام کرده است که از مقام خود استعفا می‌دهد تا به این ترتیب رهبر جدید حزب تا پیش از اکتبر انتخاب شود.

یک سخنگوی دفتر جانسون اعلام کرد که نخست وزیر امروز بیانیه‌ای را در اینن خصوص صادر خواهد کرد.

تاکنون ۵۷ نفر از اعضای کابینه در اعتراض به عملکرد و سیاست‌های نخست وزیر استعفا داده‌اند. از سه‌شنبه شب گذشته تاکنون ۴ وزیر مقام خود را ترک کرده‌اند.

دیروز گزارش شد که مایکل گوو وزیر وقت مسکن انگلیس از نخست وزیر خواسته که از مقام خود کناره‌گیری کند. جانسون دیشب حکم اخراج او را امضاء کرد. اما ساعاتی پیش وزیر آموزش جدید انگلیس از مقام خود استعفا کرد و ناظم زهاوی وزیر جدید دارایی هم گفت که از نخست وزیر خواسته برای منافع کشور از مقام خود کناره گیری کند.

جانسون دیروز وعده داد که سمت‌های خالی دولت را ترمیم خواهد کرد اما شمار استعفاها به‌سرعت در حال افزایش است و نخست وزیر را مستاصل کرده است.

در صورتی که جانسون از مقام خود استعفا دهد، انتخابات برای تعیین رهبر جدید حزب محافظه‌کار برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه حزب محافظه‌کار دارای اکثریت قاطع کرسی‌های پارلمان است، رهبر جدید این حزب نخست وزیر خواهد شد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها