کد خبر: 657021
تاریخ انتشار :

رایزنی امیرعبداللهیان درباره اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده

​در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق، برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک از جمله پیگیری توسعه و گسترش روابط دو جانبه تهران و بغداد، همچنین برخی امور مرتبط با سفر زوار ایرانی و عراقی به دو کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

رایزنی امیرعبداللهیان درباره اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق بر لزوم‌ پیگیری توافقات صورت گرفته در خلال سفر نخست وزیر عراق به تهران در مورد گسترش روابط دو جانبه و همچنین تسهیل زیارت زوار ایرانی و عراقی در مناسبت های دینی و مذهبی به خصوص اربعین حسینی تاکید کردند.

امیرعبداللهیان با تشکر از کمک ها و تسهیلات به عمل آمده برای انجام سفر زائرین ایرانی در روز عرفه، همچنین هماهنگی برای زیارت زوار ایرانی در اربعین، از تلاش‌های طرف عراقی برای اعزام حجاج ایرانی به عربستان سعودی جهت انجام مطلوب فریضه حج تمتع قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با همتای عراقی خود موضوع احتمال ازسرگیری اعزام حجاج ایرانی به عمره مفرده را مورد بحث و گفتگو قرار داد و ابراز امیدواری کرد مقدمات و تسهیلات لازم برای ازسرگیری عمره متناسب با شرائط کرونا فراهم شود.

وزیر امور خارجه عراق نیز ضمن اعلام آمادگی جهت تداوم مساعدت برای تسهیل امور مربوط به سفر زوار عرفه و اربعین و همچنین مناسک حج، بر آمادگی دولت عراق جهت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای برگزاری مناسب زیارت اربعین تاکید کرد.

 فؤاد حسین تاکید کرد دولت عراق حداکثر تلاش خود را برای تسهیل سفر زائرین حسینی و برگزاری هر چه باشکوه مراسم اربعین به کار خواهد گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها