کد خبر: 662045
تاریخ انتشار :

معاون اول رییسی: آستانه تحمل مردم بالا بود

ایرنا: معاون اول رییس جمهور گفت: واگذاری مدیریت امور به دست مردم همیشه نتایج و اثربخشی بهتری دارد و هرچه دولت بتواند انجام امور بویژه در حوزه زائران رضوی را به خود مردم واگذار کند، شاهد رضایتمندی بیشتر مردم خواهیم بود.​

معاون اول رییسی: آستانه تحمل مردم بالا بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد مخبر عصر پنجشبه در جلسه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی به زائران حرم مطهر امام رضا (ع) همزمان با دهه پایانی ماه صفر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوی و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد،افزود: اینگونه مراسم دینی و مذهبی همیشه از سوی مردم برگزار می شده است و دولت تنها به عنوان تسهیل‌گر حضور داشته است.

وی با بیان اینکه محور اصلی و مدیریت امور باید بر عهده مردم باشد، ادامه داد: این در حالی است که تامین برخی تدارکات و زیرساخت ها از توان مردم خارج است و دولت شرایط تامین برخی از زیر ساخت ها و امکانات را دارد.

معاون اول رییس جمهور بیان کرد: بر همین اساس ، خدمت رسانی به زائران حرم مطهر امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر با محوریت مردم و با استفاده از گروه ها و جریانات مردمی در امر تامین نیازهایی همچون اسکان، حمل و نقل و تغذیه زائران با کمک و مدیریت گروه های مردمی می‌تواند به نمونه و الگویی برای خدمت به زائران تبدیل شود.

او افزود: هر ساله بسیاری از شیعیان سایر کشورها همچون عراق، افغانستان و پاکستان به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند و از این رو برنامه ریزی دقیق برای پذیرایی و خدمت رسانی ویژه به آنها در پایانه‌های مرزی ورود به کشور و همچنین در مدت اقامت باید فراهم شود.

مخبر با اشاره به چند سال وقفه در حضور مردم برای زیارت بارگاه رضوی به واسطه پاندمی کرونا گفت: امسال با توجه به کاهش محدودیت ها و همچنین همزمانی با روزهای آخر تابستان، شاهد حضور زائران در روزهای آخر ماه صفر در مشهد خواهیم بود.

وی همچنین به بازدید از پایانه های مرزی در ایام عزیمت مردم برای حضور در مراسم اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: مردم در گذرگاه ها با وجود برخی محدودیت‌ها و به عشق امام حسین(ع) آستانه تحمل مشکلاتشان بالا بود و صبورانه و بدون گلایه‌مندی دغدغه‌ها و نیازهایشان را مطرح می‌کردند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: همزمانی زیارت اربعین در سال جاری با گرمای شدید هوا باعث ایجاد مشکلاتی شد و نیازهای مردم را بیشتر کرد، با این حال دولت و مردم عراق با همه وجود پای کار آمدند و با وجود مشکلات و محدودیت‌ها، هرچه در توان داشتند در امر پذیرایی از زائران به کار گرفتند ولی برخی ضعفها در زیرساخت ها نیز وجود داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها