کد خبر: 663448
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با حسن بهشتی‌پور

آمریکا در موضوع مذاکرات زرنگ‌بازی در می‌آورد

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: هم دولت بایدن می خواهد در شرایطی دوباره وارد مذاکرات شود که از نتیجه انتخابات کنگره آگاهی دارد و هم طرف ایرانی ترجیح می دهد با علم به موقعیت جدید دموکرات ها در آرایش سیاسی آمریکا تصمیم گیری کند.

آمریکا در موضوع مذاکرات زرنگ‌بازی در می‌آورد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: اخیرا رابرت مالی توپ از سرگیری مذاکرات را به زمین ایران انداخته است و گفته «آغاز دوباره گفتگوها به ایران بستگی دارد»، حال این سئوال پیش می آید که معنای حرف نماینده دولت بایدن پایان رسمی مذاکرات است یا چراغ سبزی برای آغاز گفتگوها.

حسن بهشتی پور در گفتگو با نامه‌نیوز درباره سرنوشت مذاکرات برجامی گفت: قاعدتا ایران و آمریکا ادامه گفتگوها را به بعد از انتخابات کنگره موکول خواهند کرد، هر چند نتیجه مذاکرات برجامی تأثیری بر این انتخابات ندارد چون برای شهروندان آمریکایی وضعیت داخلی کشورشان همچون تورم بی سابقه 9 درصدی، افزایش قیمت بنزین و غیره مهم است.

این کارشناس مسائل بین المللی یادآور شد: به نظر می رسد هم دولت بایدن می خواهد در شرایطی دوباره وارد مذاکرات شود که از نتیجه انتخابات آگاهی دارد و هم طرف ایرانی ترجیح می دهد با علم به موقعیت جدید دموکرات ها در آرایش سیاسی آمریکا تصمیم گیری کند.

وی با اشاره به موضع اخیر آمریکا درباره مربوط کردن از سرگیری مذاکرات به تصمیم ایران افزود: این از آن زرنگی هایی است که آمریکایی ها دارند. خواسته ایران مشخص است و می خواهد از برجام منتفع شود یعنی نفع اقتصادی ببرد اما آمریکایی‌ها در عین استقبال از مزایای برجام، نمی خواهند زیر بار لغو تحریم ها بروند بلکه فقط قصد دارند بخشی از تحریم ها را به حالت تعلیق درآورند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه آمریکایی ها با زرنگی می گویند «ایران باید شرایط ما را بپذیرد»، اظهار کرد: طبیعی است که ایران نیز خواسته های خود را دنبال می کند. متأسفانه این ماجرا دارد کش پیدا می کند و تداوم این وضعیت نیز به ضرر ایران است. البته آمریکایی ها نیز از این وضعیت متضرر می شوند ولی ضرر ایران بیشتر است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها