کد خبر: 664728
تاریخ انتشار :

همه بقاع متبرکه باز است

مدیرکل بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف شایعه بسته شدن امامزادگان و بقاع متبرکه را تکذیب و گفت: هیچ بقعه‌ای در کشور تعطیل نیست و تمامی بقاع و اماکن متبرکه از دیشب برنامه‌های خود را طبق سنوات گذشته داشته و نماز جماعت و برنامه‌های دینی برگزار شده است.

همه بقاع متبرکه باز است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، بعد از حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) در شیراز خبرهایی مبنی بر تعطیلی امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور مطرح شد که این شایعات در نهایت تکذیب شد.

محمد نوروزپور- مدیرکل بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه- به ایسنا خبر داد: درباره آخرین وضعیت اماکن و بقاع متبرکه کشور اظهار کرد: هیچ بقعه‌ای در کشور تعطیل نیست و تمامی بقاع و اماکن متبرکه از دیشب برنامه‌های خود را طبق سنوات گذشته داشته و نماز جماعت و برنامه‌های دینی برگزار شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اتفاقات تاسف برانگیز شب گذشته در آستان مقدس خضرت شاهچراغ(ع) از هیات امناء بقاع و خادمین خواسته شد تا هوشیارتر باشند.

نوروزپور درباره بسته شدن آستان امامزاده صالح بن‌ موسی الکاظم(ع) در شب گذشته نیز خاطرنشان کرد: امامزاده صالح‌ نیز همانند سایر بقاع روال عادی خود را دارد و شب گذشته یک تا دو ساعت نسبت به وقت معمول همیشگی این آستان به خاطر احتیاط بسته شد.

وی درباره مسائل امنیتی بقاع متبرکه برای جلوگیری از اتفاقات مختلف نیز ابراز کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه توسط مردم مدیریت و حفاظت می‌شود، ما در حال حاضر ۵۰هزار نفر نیروی هیات امناء و خدام افتخاری و ثابت داریم که کار حفاظت را برعهده دارند.

نوروزپور بیان کرد: البته ما از گذشته با نیروهای انتظامی و بسیج ارتباط داشته و این عزیزان در امنیت بقاع متبرکه و امامزادگان ما را یاری می‌کنند. در شرایط فعلی هم از شورای تامین استان‌ها خواسته‌ایم توجه بیشتری داشته و به هیات امنا و خدام ما کمک کنند، که شورا هم قول مساعد همکاری داده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها